معرفی و مقایسه

دستگاه طاقه پهن کن چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه طاقه پهن کن
عناوین محتوا نمایش

 دستگاه طاقه پهن کن چیست و چه کاربردی دارد ؟

با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی در صنعت دوخت، برای بالا بردن سرعت و کیفیت در تولید دستگاه های جدیدی وارد عرصه شده اند. که کارایی آسان تری را نیز با خود به همراه دارند. یکی از همین ماشین آلات پر کاربرد برای کارگاه های خیاطی و نساجی دستگاه طاقه پهن کن می باشد.

که رول های پارچه را همزمان با سرعت بالا باز و به صورت کاملا یکدست و تراز شده پهن می نماید. بنابراین دیگر نیاز نیست قبل از مرحله طراحی و برش چند اپراتور به سختی  طاقه های پارچه را باز کنند. چون دستگاه طاقه پهن کن این کار را با دقت و سرعت بیشتر انجام می دهد. در این مطلب برای آشنایی با این دستگاه، طاقه پهن کن اتومات شرکت بولمر را که در حال حاضر بهترین کیفیت را داراست بررسی خواهیم نمود.

آشنایی با کمپانی بولمر آلمان ،برندی با تجربه در صنعت دوخت

دستگاه طاقه پهن کنشرکت بولمر از سال 1993 در کشور آلمان به طور تخصصی برای تولید انواع ماشین آلات دوخت به فعالیت می پردازد. ماشین های برش این برند از شهرت جهانی برخوردار هستند. و به کشور های آسیایی، آمریکای شمالی و آفریقایی صادر می گردند تا در صنعت پوشاک و مبلمان مورد استفاده قرار گیرند.

همانطور که می دانید چندسال است شرکت bullmer با برند جک همکاری می کند. یکی از همین دستگاه های ویژه و کاربردی طاقه پهن کن است که با بالاترین تکنولوژی روز دنیا طراحی گردیده است که در ادامه باهاش آشنا خواهیم شد.

چند مدل دستگاه طاقه پهن کن در بازار وجود دارد ؟!

ماشین های طاقه پهن کن در 2 مدل دستی و اتومات وجود دارند که نحوه کار هر یک بدین صورت می باشد:

  • نحوه عملکرد دستی: در نمونه مکانیکی، اپراتور طاقه را درون دستگاه قرار داده و پارچه را از میان میله ها عبور می دهد بعد به گیره دستگاه وصل می کند. سپس با نیروی دست دستگاه را به حرکت در می آورد تا پارچه پهن شود. مزیت دستگاه نسبت به روش سنتی این است که تنها 1 اپراتور برای باز کردن طاقه ها کافی می باشد.اما نسبت به دستگاه اتومات سرعت عمل و دقت بسیار کم تری داشته و برای کارگاه های کوچک مناسب است در ضمن اپراتور باید طول پارچه ی روی میز را مشخص کرده و در هر مرحله یا لایه ای که پهن می کند اندازه طول پارچه را چک کرده تا از کم و زیاد شدن آن مطمئن شود.
  • نحوه عملکرد اتومات: دستگاه کاملا اتومات و بدون نیاز به نیروی مکانیکی اپراتور به سمت جلو و عقب حرکت می کند.

 بررسی دستگاه طاقه پهن کن اتومات کمپانی بولمر

محصول فوق دستگاهی است بسیار پیشرفته که مجهز به سیستم PLC می باشد اگر برایتان سوال است که PLC یعنی چی ؟

بهتر است بدانید که مخفف کلمه PROGRAMMABLE LOGIC CONTROLLER هست و در واقع یک کامپیوتر دیجیتال صنعتی است که سنسورهای دستگاه را برای فرمان دهی دقیق کنترل می کند.

همین امر موجب شده است که طاقه پهن کن اتومات بولمر ( جک ) انواع رول های پارچه را به صورت صاف و یکدست و بدون کم ترین خطا باز کند. تا طراحی و برش طبق الگو، در بهترین حالت ممکن انجام گیرد. دستگاه یک ویژگی برتر دیگر نیز دارد. که می تواند پارچه ها را با هر تعداد که کاربر می خواهد بر روی یکدیگر تا کند تا سرعت برش افزایش یابد.

برش پارچه طبق الگو با طاقه پهن کن اتومات بولمر

دستگاه طاقه پهن کن طاقه پهن کنشما می توانید با این دستگاه لایه های پهن شده روی میز را طبق الگو و اندازه های تعیین شده فقط با زدن یک کلید برش بزنید. بدین صورت که ابتدا با یک دستگاه پلاتر و نرم افزار مربوطه چیدمان الگوها را مشخص کرده و سپس اندازه لایه های پارچه را تعیین می کنید.

بعد از این مرحله دستگاه فوق تخصصی بولمر به صورت اتومات و توضیحاتی که در بالای مطلب اشاره شد پارچه را در لایه های مشخص روی میز پهن می کند و در مرحله بعد با استفاده از الگوهای مشخص شده پارچه ها را برش می زند، این فرایند به طور کاملا اتومات و با دقت بالا انجام می شود و شما را از داشتن قیچی های برش بی نیاز می کند.

 امکان رول کردن پارچه های پهن شده ، تنها با دستگاه اتوماتیک بولمر ( جک )

یکی از خدمات ویژه دیگری که دستگاه طاقه پهن کن اتومات به اپراتور می دهد امکان رول کردن مجدد پارچه می باشد. گاهی پیش می آید که در کارگاه طاقه را بیش از حد باز می کنند و دوباره رول کردن آن اصلا کار آسانی نمی باشد. اما ماشین فوق، قابلیت رول کردن پارچه ها را نیز داراست که به حرکت معکوس معروف است. حتی سرعتش نیز از طریق پنل لمسی دستگاه قابل کنترل هست تا طاقه به شکل اولیه خود در بیاید.

طاقه چه نوع پارچه هایی با ماشین دیجیتالی برند جک ( بولمر ) امکان باز شدن دارند؟

دستگاه طاقه پهن کن بولمر می تواند انواع پارچه های جین ، کتان ، حریر ، کرپ ، فاستونی ،تریکو و … را تا وزن 120 کیلوگرم و قطر 50 سانتی متر را با بیشترین سرعت 120 متر در دقیقه باز و پهن کند تا در انواع کارگاه های نساجی ، چرم دوزی ،کیف و چمدان ،لباس بیمارستانی … مورد استفاده قرار گیرد و به یاد داشته باشید که تهیه دستگاه طاقه پهن کن مساوی است با کیفیت و دقت بالا در برش.

بررسی ویژگی منحصر بفرد SPREADING MACHINE کمپانی BULLMER

ماشین طاقه پهن کن اتومات بولمر به سیستم سنسور چشمی مجهز می باشد. این سنسورها بسیار هوشمند عمل می کنند و با تشخیص جنس پارچه میزان کشش دستگاه را تنظیم می کنند. تا رول ها با کم ترین میزان کشش به نحوی که فرم پارچه تغییر نکند پهن گردند.

سنسورها به قدری دقیق هستند که لبه های پارچه ها در حین باز شدن کاملا روی هم قرار می گیرند. همین دقت و کیفیت باعث می شود که عملیات برش طبق الگو به درستی هرچه تمام تر و با کم ترین میزان هدر رفت پارچه انجام گیرد.

مکانیزم برش خودکار ، امتیازی ویژه برای دستگاه طاقه پهن کن دیجیتال

دستگاه SPREADING MACHINE کمپانی BULLMER دارای تیغ بسیار بُرنده ای می باشد که می تواند طبق تنظیماتی که اپراتور برای دستگاه تعریف می کند قست هایی که پارچه دارای زدگی هست را ببُرد و یا زمانی که یک لا از پارچه باز می شود آن را از انتها ببُرد و دوباره لایه بعدی را روی آن باز کند. نکته جالب اینجاست که دستگاه دارای تیز کن اتومات نیز هست یعنی تیغه ی آن همیشه کیفیت روز اول را دارد.

پهن شدن پارچه روی میز برش صاف و بدون چروک

یکی از ویژگی های این میز، سیستم مکش برای صاف پهن شدن پارچه و جلوگیری از حرکت پارچه در هنگام پهن شدن و برش است. که همزمان با حرکت طاقه پهن کن روی میز سیستم مکش هم پارچه را بر روی میز فیکس کرده تا از حرکت آن ، ایجاد چروک و همچنین تغییر حالت پارچه جلوگیری کند.

دستگاه طاقه پهن کن بولمر مملوء از ویژگی ها و مزایا برای به حداکثر رساندن کیفیت و راندمان

این دستگاه عملکرد دیجیتالی دارد که در ادامه خصوصیات ویژه اش را بررسی می کنیم:

  • این دستگاه قابلیت تعیین سطح دارد.
  • این سیستم مطابق با ضخامت لایه پهن شده پله پله بالا می آید.
  • مجهز به سیستم برش یک طرفه که حتی سرعت برش نیز متناسب با جنس پارچه قابل تنظیم است .
  • سرعت حمل پارچه 120 متر در دقیقه می باشد که می توان سرعت را از طریق پنل لمسی با توجه به نوع پارچه کم تر هم کرد. برای مثال پارچه های تریکو باید با سرعت کم تری پهن شوند.
  • دارای سیستم کنتور شمارشگر که تعداد لایه های باز شده را نشان می دهد.
  • مجهز به قابلیت محوردهی اتومات یعنی زمانی که عرض پارچه کم و زیاد می شود دستگاه از طریق سنسور متوجه شده و طاقه را جا به جا می کند.
  • امکان پخش پارچه به صورت زیگزاگ یعنی دستگاه هم در رفت و هم در برگشت پارچه را پهن می کند .
  • قابلیت پهن کردن منسوجات مختلف به صورت یک طرفه.
  • دارای رولر برای از بین بردن چروک های پارچه قبل از پهن شدن.
  • به منظور حفظ ایمنی اگر شئ اضافه ای روی میز قرار گیرد دستگاه به صورت اتومات خاموش می شود .
  • قابلیت کارکرد هم با برق سه فاز هم تک فاز.
  • اپراتور می تواند یک سِری تنظیمات پیش فرض را در جهت شیوه پخش برای دستگاه تعریف کند. به طور مثال مشخص کند که دستگاه 30 بار رفت و برگشت داشته باشد.
  • دارای رکاب نفربر، تا اپراتور به جهت نظارت بر روی کار همراه دستگاه حرکت کند.
  • دارای گیرنده ای که لایه های زیرین را ثابت نگه می دارد تا لایه های رویی بدون چروک پهن شوند .
  • کنترول اتومات برای تراز بودن لایه های باز پارچه. البته به صورت دستی هم انجام می‌شود.
  • مجهز به سیستم توقف اضطراری.

وجود 4 موتور مجزا در یک دستگاه فوق العاده کاربردی و با کیفیت برای صنعت دوخت

دستگاه طاقه پهن کن اتومات بولمر(جک) برای اجرای عملکردی بی عیب و نقص 4 موتور مجزا را در بر دارد:

  • یک موتور طاقه را به صورت خودکار و بدون نیاز به نیروی اپراتور باز و جمع می کند
  • یک موتور تیغ را هدایت کرده و 2 موتور نیز موجب حرکت رفت و برگشت دستگاه می شوند.

نتیجه گیری از بررسی محصول

دستگاهی که بررسی شد به صورت اتومات طاقه ها را از طریق تسمه های دندانه ایِ میز به نحو احسن بدون چین و چروک باز می کند. عملکرد خودکار دستگاه باعث می شود تا سرعت عمل افزایش یابد و استفاده از نیروی کار نیز کاهش یابد. چون برای استفاده از دستگاه تنها 1 اپراتور کفایت می کند. پس اگر کارگاه متوسط و بزرگی دارید می توانید با خرید محصول فوق در روند تولیدتان تاثیرات مثبتی بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *