معرفی و مقایسه, مقاله

معرفی بهترین سردوزهای خانگی

معرفی بهترین سردوزهای خانگی

بهترین سردوز خانگی چه برندی است؟ اصلا چرا از سردوز استفاده می کنیم؟ چه نکاتی در خرید سردوز خانگی اهمیت دارد و چقدر باید برای خرید یک سردوز خوب هزینه کرد؟کاربران چرخ خیاطی های خانگی برای لبه دوزی و پاکدوزی داخلی لباس به سردوز احتیاج دارند. این دسته از افراد دنبال سردوزی با حداقل صدای ممکن می باشند. همچنین تمایل دارند چرخ خیاطی زیگزالی که می خرند جای کمی را اشغال کند و از همه مهم تر اینکه نسبت به سردوزهای صنعتی قیمت مناسب تری دارند. بنابراین انتخابشان سردوز خانگی می باشد. سردوزهای خانگی دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه این مطلب از وبلاگ امیردوخت به طور کامل با انواع زیگزال خانگی آشنا خواهیم شد.

کاربرد چرخ خیاطی خانگی سردوز برای خیاط ها

تفاوت یک خیاط حرفه ای با یک خیاط مبتدی در مدت زمان تهیه و کیفیت دوخت یک لباس نمایان می شود. البته برای دوخت یک لباس با کیفیت مسلما به یک سری ابزار آلات حرفه ای نیز احتیاج است.

در این مطلب می خواهیم بپردازیم به یک ماشین دوخت خانگی که نیاز هر دوزنده ی حرفه ایست؛ سردوز خانگی.

سردوز به نوعی امضای خیاط بر روی لباس به شمار می آید زیرا با آن تمیزی و ظرافت یک کار مشهود و نمایان می شود. اگر شما از یک سردوز خوب استفاده کنید بقیه که کار شما را ببینند می گویند دوختش سکه داره. این عبارت یعنی دوخت شما تمیز و بی نقص است.

هنگام خرید سردوز خانگی علاوه بر قیمت باید به فاکتور های دیگری مانند  قابلیت اتصال به انواع پایه، قابلیت دوخت پارچه های ظریف و ضخیم و… توجه کرد .

سردوز خانگی یا صنعتی وسیله ای است که به راحتی چندین سال مهمان منزل یا کارگاه های تولیدی شما خواهد بود پس بهتر است سردوز خانگی را انتخاب نمایید که مناسب کارتان باشد و کیفیت خوبی داشته باشد.

بررسی انواع چرخ خیاطی سردوز خانگی

سردوزهای خانگی از نظر نوع اجرای دوخت و نسبت به برند سازنده دارای انواع مختلفی می باشند و شما باید حتما قبل از خرید این اطلاعات را داشته باشید تا نسبت به جنس پارچه ای که می دوزید و حجم کاری خود انتخاب درستی داشته باشید.

  • تعداد نخ های مختلف ( 2 نخ، 3 نخ، 4 نخ )
  • برند های مختلف ( ژانومه، ژوکی، نیولایف، ساچز، دراگون )
  • کشور های سازنده متفاوت ( ژاپن، چین، تایوان )

عوامل فوق که گفته شد تاثیر مستقیم در قیمت سردوز های خانگی دارد که در ادامه به بررسی و عملکرد ان ها می پردازیم که بتوانید نسبت به نیازتان خرید خوبی داشته باشید.

نحوه اجرای دوخت سردوزهای خانگی به چه صورت است؟

همانطور که اشاره شد سردوزهای خونگی از نظر اجرای دوخت انواع مختلفی دارند که کاربرد هریک را بررسی خواهیم کرد:

سردوز خانگی دو نخ :

این مدل سردوز دارای 1 سوزن + 1 قلاب است که در نتیجه با یک دوخت هفت و هشت لبه کار را می دوزد.

این نوع بافت در جهت ریش نشدن پارچه است و این نوع سردوز خانگی مناسب کسانی است که می خواهند صرفا لبه کار را علاوه بر آرایشی که توسط تیغ سردوز صورت می گیرد، یک دوخت ظریف ، نازک و زیبا نیز داشته باشند.

سردوز های دونخ نسبت به سایر سردوز ها از نخ کمتری استفاده می کند و اگر به دنبال دوخت محکم تری هستید یا سردوزی با تعداد نخ بالاتر تهیه کنید یا بعد از سردوزی با دونخ روی کوک های هفت و هشت دوخت راسته بدوزید تا محکم تر شود.

سردوز خانگی سه نخ :

سردوز خانگی سه نخ توسط یک عدد سوزن و دو عدد قلاب کار می کند که دوخت به مراتب ضخیم تر و تو پر تری نسبت به سردوز خانگی دو نخ دارا است.

سردوز سه نخ برای درز گیری و الخصوص برای آرایش پارچه مصرف می شود و سه نخ از سردوز های پرمصرف در حوزه ی خانگی می باشد.

سردوز خانگی چهار نخ :

سردوز خانگی چهار نخ با استفاده از 2 عدد قلاب و 2 عدد سوزن دوختی بسیار محکم و ضخیم را به کاربر ارائه می دهد به دلیل وجود دو عدد سوزن بر روی کوک های هفت و هشت راسته می دوزد که کوک ها را بسیار مستحکم می کند. سردوز چهارنخ مناسب پارچه های تریکو ، اسلش، پارچه های خشک و.. می باشد.

سردوز چهار نخ صنعتی و خانگی از پرفروش ترین چرخ خیاطی های سردوز در بازار ماشین آلات دوخت می باشند زیرا مناسب انواع پارچه های ظریف ، متوسط و ضخیم است .

بهترین سردوز خانگی : مقایسه سردوزهای خانگی چینی و ژاپنی

در حال حاضر 90 درصد چرخ خیاطی های بازار چینی هستند و سردوزهای ژاپنی به صورت استوک در بازار وجود دارند و خرید و فروش می شوند.

سردوز های خانگی ژاپنی :

در ابتدا باید گفت که یک سری از افراد با چرخ خیاطی های استوک مخالف هستند و ترجیح می دهند که یک کالای نو را خریداری نمایند.

اگر شما هم در حوزه دوخت و دوز فعالیت می کنید حتما نام آشنای چرخ خیاطی ژاپنی به گوشتان رسیده است؛ به طوری که هر کارگاه تولیدی یا خیاط مزون دوز در تجهیزاتشان ترجیح می دهند از چرخ خیاطی های ژاپنی استفاده کنند.

اما این اصل را هم باید متذکر شد که چرخ خیاطی های استوک به کیفیت و طول عمر بالا معروف هستند و به همین دلیل است که با وجود گذشت 40 سال از تولیدشان همچنان محبوب دل ها مانده اند.

پرفروش ترین سردوز های استوک ، برند ژانومه و ژوکی می باشند که توسط کشور ژاپن طراحی و تولید گشته اند.

سردوز های استوک به وسیله فروشگاه عرضه کننده محصول گارانتی می شوند و گارانتی همگانی یا کشوری ندارند.

سردوز های استوک ژاپنی با نام های بیبی لوک ، مامی لوک ، هپی لوک ، ژوکی و ژانومه طراحی و تولید شده اند.

سردوز های خانگی چینی

سردوز های خانگی سبز رنگ چینی از پرفروش ترین سردوز های خانگی در ایران هستند.

به علت قیمت بسیار مناسب آن ها نسبت به سایر برند ها و اصولا چون کاربر خانگی از مصرف کمتری نسبت به کارگاه تولیدی برخودار است این نوع از سردوزها را که جوابگوی کارشان نیز هست را برای خرید انتخاب می کنند .البته برخی از کارگاه های کوچک نیز از سردوزهای پروانه و سنجاقک استفاده می کنند به همین دلیل این چرخ خیاطی ها به سردوزهای نیمه صنعتی نیز شهرت دارند.

سوال معمولی که مصرف کنندگان سردوز های چینی عموما با آن مواجه هستند :

بین سردوز های مدل های پروانه  (success) و سنجاقک (dragonfly )کدام مدل بهتر است ؟

پاسخ : سردوز های چینی توسط شرکت های متفاوتی تولید و عرضه می شوند به همین علت است که دارای نام های مختلفی هستند اما هیچ یک نه در کارکرد و نه در کیفیت برتری نسبت به دیگری ندارند .

ضمن اینکه تمامی مدل های سردوز های چینی در دو مدل:

  1. آنتن سرخود
  2. آنتن جدا

طراحی گشته اند که مورد یک از قیمت بالاتری برخوردار است .

بررسی کیفیت و کارایی سردوز خانگی ژانومه 203

کمپانی ژانومه که یکی از پرقدمت ترین شرکت های تولید کننده ی چرخ خیاطی های خانگی در جهان است تا همین امروز محصولات گوناگونی را در این حوزه به بازار ارائه کرده.

هر کشور باتوجه به نوع نیاز و سلیقه ی مصرف کننده ی خود یک سری از محصولات را روانه بازار می کند، در کشور عزیزمان ایران نیز از دیرباز چرخ خیاطی های خانگی ژانومه از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

سردوز های 203 ، baby lock ، momy lock  از پرفروش ترین مدل های برند ژانومه در بازار ایران هستند.

زیگزال خانگی ژانومه مدل 203 مناسب دوخت انواع پارچه است و با کارکرد راحتی که دارد افراد مبتدی تا پیشرفته به راحتی می توانند با آن کار کنند .این سردوز ساخت تایوان می باشد و به صورت آکبند در بازار وجود دارد.

سردوز 203 به راحتی قابلیت تبدیل به دو نخ، سه نخ و چهارنخ شدن را دارا بوده و همچنین خیلی ساده می توان تراکم دوخت را کم یا زیاد نمود و یا پهنای دوخت را تنظیم کرد .یکی دیگر از قابلیت های سردوز خانگی ژانومه ژوردوزی می باشد.

سردوز های خانگی نیولایف کیفیت خوبی دارند؟

این مدل از چرخ خیاطی های خانگی در گذشته توسط کشور آلمان تولید گردیده اند اما پس از مدتی خط تولید سردوز های نیولایف به کشور تایوان انتقال یافته است و شرکت کاچیران نماینده ی فروش این محصول در کشور ایران است.

سردوز خانگی نیولایف مناسب خیاطانی است که قصد دوخت انواع پارچه را دارند و علاوه بر آن به کیفیت نیز اهمیت می دهند.

زیگزال های نیولایف در دو مدل 1155 و 1151 تولید شده اند که مدل 1151 مدتی است که خط تولیدش متوقف گشته است.

مدل 1155 سردوز نیولایف قابلیت دوخت دو نخ، سه نخ و چهار نخ را دارد و به راحتی جواب کار مصرف کنندگان خانگی و کارگاه های کوچک را می دهد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد زیگزال خانگی نیولایف مدل 1155 وجود سیستم میکروسوییچ درون دستگاه است، زمانی که درب جلویی چرخ باز شده و کاربر در حال نخ کشی است چرخ کار نمی کند و از آسیب احتمالی جلوگیری می نماید.

اولین سردوز خانگی با قابلیت باز شدن دو درب جلویی

قابلیتی که مدل 1155 نیولایف دارد این است که هر دو درب جلوی بدنه باز می شود و با باز شدن درب محافظ تیغه که در زیر کار پیش بر قرار گرفته، امکان نخ کشی آسان تر، تمیز کردن چرخ و دسترسی پیدا کردن به اجزای دستگاه برای تعمیر را راحت می کند.

گردونه هایی که روی بدنه قرار دارد با رنگ های متفاوتی طراحی شده است. هر رنگ گردونه، مربوط به یک نخ می باشد که منتهی به یک اهرم به خصوص می شود. رنگ بندی مجزای گردونه ها باعث کمک کردن به خیاط شده تا بتواند نخ مورد نظرش را به راحتی تنظیم کند .

یکی از مزایای این مدل نسبت به سایر برندها گارانتی و تامین قطعات همگانی آن است که توسط نمایندگان شرکت کاچیران که در سراسر کشور تاسیس شده اند انجام می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *