مقاله

نحوه تشخیص اتو سیلتر ترک و ایرانی

نحوه تشخیص اتو سیلتر ترک و ایرانی

در این مطلب به تفاوت اتو سیلتر ترک و ایرانی(تقلبی) خواهیم پرداخت. خیلی از دوستان هنگام خرید اتو SILTER نگران این موضوع هستند که محصول اصل است یا تقلبی. تیم تولید محتوای امیردوخت در این مطلب تمام تفاوت ها و راه های تشخیص نحوه تشخیص اتو سیلتر ترک و ایرانی را به شما عزیزان آموزش می دهد. انواع اتو مخزن دار در امیردوخت برندهای مختلفی دارد که می توانید پیش از ثبت خرید از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.

بررسی تفاوت اتو سیلتر ترک اصل با اتو سیلتر ایرانی

اتو SILTER ترک مخصوصا مدل 2035 که 3.5 لیتری است در بین خیاطان محبوبیت ویژه ای دارد و جزء پر فروش ترین اتوهای مخزن دار صنعتی به حساب می آید. همین موضوع باعث شد تا شرکت های مختلف اتوهای مخزن دار دیگری را با نام و طراحی سیلتر تولید و روانه بازار کنند. اتوهایی مثل سیلتر110، ماکان مدل 1940 و… کاملا مشخص هستند که ساخت یک شرکت متفاوت می باشند. اما در بازار یک اطو سیلتر2035 وجود دارد که خیلی شبیه به نمونه ترک می باشد هم از نظر طراحی و هم از لحاظ اسم کاملا نمونه کپی برداری شده می باشد. قیمت اتو سیلتر ایرانی تقریبا نصف نمونه ترک می باشد و نسبت به قیمتی که دارد کیفیتش قابل قبول است. اما موضوع اینجاست که برخی از فروشندگان از این شباهت سو استفاده کرده و اطوی ایرانی را به جای ترک می فروشند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم راه های تشخیص را به شما بگوییم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید و نظر خود را قسمت دیدگاه ثبت کنید.

چرا اتو سیلتر در صنعت دوخت از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد؟!

حتما 99% کسانی که در ایران به طور حرفه ای در صنعت دوخت فعالیت می کنند اسم برند سیلتر را به گوششان رسیده است، برندی که از سال 1983 در کشور ترکیه به طور تخصصی تمرکزش را روی تولید اتوهای مخزن دار، میز اتو، دیگ بخار و به طور کلی ماشین های بخار گذاشته است، تقریبا یک دهه است که اتوهای مخزن دار برند سیلتر به کشور ایران وارد می شوند و طرفداران زیادی نیز دارند.

این اطو شرایط 2 ساعت اتوکشی بی وقفه را برای کاربر مهیا می کند و با کیفیت بالایی که دارد در بسیاری از کشورها جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. به همین جهت شرکت های متعددی سعی در الگو برداری از برند SILTERکرده اند تا بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند. البته یک سِری از این برندها اتوهای با کیفیتی را تولید می کنند اما در هر صورت برای فروش، از نام تجاری سیلتر استفاده می نمایند. در ادامه مطلب راه های تشخیص اتو سیلتر ترک از ایرانی را بررسی می کنیم.

 

مرحله اول تشخیص اتو سیلتر ترک و ایرانی به کارتن مربوط می باشد:

ساده ترین راه برای تشخیص اتو سیلتر ترک و ایرانی بررسی جعبه محصول می باشد. کارتن اتو سیلتر ترک سفید است اما اتو مخزن دار ایرانی کاهی است و دارای برچسب گارانتی طلایی می باشد. البته تا چندماه پیش کارتن اتوی ترک نیز کاهی بود و تنها تفاوت جعبه ها وجود برچسب گارانتی طلایی بر روی اتو سیلتر ایرانی بود که می توانستند با کندن بر چسب این تفاوت را از بین ببرند. با توجه به این که برندها به صورت دوره ای در بسته بندی محصولاتشان را عوض می کنند نمی توان تنها به این موضوع بسنده کرد و بهتر است راه های بیشتری را جهت تشخیص بلد باشید.

در ویدئو زیر می توانید تفاوت اتو سیلتر ترک با ایرانی را مشاهده نمایید.

 

مرحله دوم: بررسی تفاوت های بدنه اطو سیلتر اصل و تقلبی

اگر به بدنه اتو ها دقت کنید متوجه می شوید که رنگ آبی بدنه نمونه ایرانی از مدل ترک کمی تیره تر است اما از این قضیه در صورتی می شود برای تشخیص 2 اتو استفاده کرد که هر دو کنار هم باشند در غیر این صورت تشخیص از روی رنگ بدنه کار سختی می باشد.

تفاوت دیگری که در بدنه اتو ها وجود دارد و کاملا به چشم می آید، کیفیت پرس می باشد. بدنه اطو سیلتر ترک با بالاترین کیفیت پرس شده است اما در نمونه ایرانی گوشه های بدنه دچار خمیدگی (له شدگی) می باشد. در ضمن در پشت بدنه اطوی ایرانی یک لیبل قرار گرفته است (که به راحتی قابل برداشتن است) تا پلمپ بودن آن را نشان دهد. اما سیلتر ترک روی بدنه خود هیچ لیبلی ندارد. بنابراین با دقت به کیفیت بدنه می توانید به خوبی متوجه تفاوت اتو سیلتر ترک و ایرانی شوید. خوب است بدانید ارتفاع اتو مخزن دار سیلتر ترک کمی بیشتر از ایرانی می باشد.

نحوه تشخیص اتو سیلتر ترک و ایرانی
نحوه تشخیص اتو سیلتر ترک و ایرانی

مرحله سوم: دسته اتو SILTER اصل با نمونه کپی برداری شده متفاوت است

تفاوت فاحشی که در دسته 2 اتو وجود دارد درواقع بزرگ ترین و مهم ترین وجه تمایزشان می باشد.

حک شدن شماره سریال اتو در پشت دسته یکی از راه های مهم و اصلی تشخیص سیلتر ترک و ایرانی به حساب می آید. شماره سریال در دسته سیلتر ترک به صورت لیزری حک شده است به نحوی حک که اگر بر روی اعداد دست بکشید متوجه حالت برجستگی نوشته ها خواهید شد اما در طرح سیلتر خیلی ساده نوشته شده و خبری از برجستگی نیست بنابراین هر کسی می تواند با دانستن این موضوع اطو مخزن دار اصلی و ایرانی را از یکدیگر تشخیص دهد.

اگر کمی بیشتر نیز دقت کنید متوجه خواهید شد که بستِ سیم دسته ها با یکدیگر متفاوت هستند و سیم های اتوی ترک بسیار منظم تر می باشند.راه دیگر به طراحی ظاهری دسته چوبی این دو اتو مربوط می شود که می توانید تفاوتشان را در عکس زیر مشاهده کنید. مورد دیگه ای که باز هم برای تشخیص به دقت زیادی نیاز دارد رنگ دسته اتوهاست. این رنگ برای سیلتر ترک روشن تر و کمی ظریف تر طراحی می شود.

مقایسه اتو سیلتر ترک و ایرانی
مقایسه اتو سیلتر ترک و ایرانی

بررسی قطعات اتو SILTER ترک و ایرانی

این بخش به راه های تشخیص مربوط نمی شود و صرفا خواستیم قطعات محصول و برندشان را به شما عزیزان معرفی کنیم.

  1. اتو مخزن دار سیلتر ترک سیم کشی مرتب تری دارد.
  2. نمونه اصلی دارای ترموستات حرارتی و طرح SILTER مجهز به ترموستات دستی است.
  3. شیربرقی هر دو از برند OLAB ایتالیاست و پرشرشان نیز از یک کمپانی می باشد.
  4. کلید بخار اتو سیلتر ترک از برند PHENIX هست اما ایرانی برند PEAK است.
  5. دوشاخه اطو مخزن دار ایرانی دارای نشان استاندارد ایران می باشد.
تشخیص اتو سیلتر ترک و ایرانی
تشخیص اتو سیلتر ترک و ایرانی

مقایسه اقلام همراه اتومخزن دار ترک و ایرانی برند سیلتر

هر دو اتو دارای : دفترچه راهنما / گیژ آب / کفی نسوز و آنتن هستند. اما اتو سیلتر ترک دارای قیف نیز می باشد که نمونه ایرانی قیف را به همراه ندارد .

تفاوت کفی های نسوز که روشی خوب برای تشخیص می باشد:

  • جعبه کفی اتو سیلتر اصل کمی براق تر است .
  • سورتخ های تعبیه شده در کفی نسوز اطو ایرانی به صورت طرح دار در کنار یکدیگر قرار گرفته است.
  • نام SILTER فقط در کفی نمونه ترک وجود دارد.

و اما نکته کلیدی، اتو سیلتر ترک بهتر است یا ایرانی؟

در حال حاضر که این مقاله را برای شما منتشر می کنیم قیمت اتو سیلتر 3.5 لیتری ترک 11.500.000 تومان می باشد و قیمت اتو مخزن دار 2035 ایرانی 6.000.000 تومان است. بنابراین کاملا واضح است که نمونه اصل و ترک کیفیت بهتری دارد. اما نکته مهم اینجاست که اطوبخار سیلتر ایرانی نسبت به قیمتی که دارد کیفیت خوبی را دارا است و بسیاری از خیاطان از این مدل استفاده می کنند و حتی کارگاه داران نیز برای تجهیز تولیدی خود اتوی ایرانی را می خرند. پس ما به آن دسته از عزیزانی که ابتدای شروع کار هستند و بودجه محدودی دارند اتوی ایرانی را پیشنهاد می دهیم.

لازم است بدانید که بخار اتوی ترک چند دقیقه زودتر از اتو SILTER ایرانی آماده می شود اما حجم بخار ایرانی بیشتر می باشد. بخار اتوی ترک کمی خشک تر می باشد.

مقایسه مدت آماده شدن بخار اتو سیلتر ترک و ایرانی
مقایسه مدت آماده شدن بخار اتو سیلتر ترک و ایرانی

 

شما برای خرید اتوسیلتر اصل و ایرانی می توانید به بزرگترین مرجع تخصصی ماشین آلات دوخت و برش در کشور یعنی سایت امیردوخت مراجعه نمایید تا محصول را با گارانتی ضمانت کالا دریافت نمایید.

8 نظر در “نحوه تشخیص اتو سیلتر ترک و ایرانی

  1. نرگس رضایی گفت:

    اتویی که خریدم تماما شبیه ترک بود اما وقتی برای تعمیر دربش رو باز شد دیدیم مخزنش ایرانیه امان از این فروشنده های متقلب انگار باید برای خرید داخل اتو رو هم چک کنیم

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام خانم رضایی بسیار متاسفیم از این بابت. یک راهش اینه که شما از جای معتبر مثل امیردوخت خرید کنین تا خیالتون راحت بشه.

  2. مهران گفت:

    هرکس یکبار بار با اتو ایرانی اتو کرده باشه می‌دونه کدوم بهتره
    اونم که همینجوری میخواد پول بده بره ترک بخره آلمانی بخره….
    او ساخته واقعا عالیه حرف نداره ملت دنبال مارکش میگردند

    1. زهرا امینی گفت:

      بله اتوی ایرانی نسبت به قیمت کیفیت خوبی داره. ممنون از ثبت نظرتون.

  3. جان نثاری گفت:

    سلام خداقوت من واقعا نمیتونم هزینه اتو ارک رو بدم مگر قسطی بخرم واقعا فرقی بین دوتا اتو هست میترسم‌ایرانی بخرم پشیمون بشم میشه راهنماییم کنید عجله دارم

    1. زهرا امینی گفت:

      سلام دوست عزیز اتوی سیلتر110 رو به شما پیشنهاد میدم

  4. شهاب گفت:

    با سلام . من یک اتو سیلتر ۳.۵ لیتری از خیام گرفتم . به اسم اتوی ترک فروختن . بعد از ۲۰ دقیقه اماده کار میشه . بسته رو خونه باز کردم مخزن اتو پر از اب بود . مثلا از یه شرکت خرید کردم . حواس تون باشه موقع خرید

    1. مدیر سایت گفت:

      بله و از جاهای معتبر مثل امیردوخت خرید کنین این مشکل پیش نمیاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *