مقاله

بررسی چرخ خیاطی خانگی دیجیتال

انواع چرخ خیاطی خانگی دیجیتال

چرخ خیاطی خانگی دیجیتال: ماشین دوخت های امروزی و چرخ های استوک ژاپنی، چرخ هایی همه کاره هستند که انواع دوخت های ساده، زیگزاگ، پس دوزی، رفو، حاشیه دوزی، گلدوزی، دوخت جادکمه و … را اجرامی نمایند و امکان نصب انواع پایه ها را دارا هستند تا بتوانند کارایی بیشتری داشته باشند ؛ این دسته از چرخ خیاطی ها هم به صورت مکانیکی و هم به صورت الکترونیکی وجود دارند که سِری های دیجیتالی دارای آپشن های بیشتری مثل : تعداد دوخت بیشتر، سوزن نخ کن اتومات و…می باشند.

چرخ خیاطی خانگی دیگری که در بازار وجود دارد سردوز می باشد که لبه پارچه را با تیغ آرایش کرده و دوخت هفت و هشتی را اجرا می کند که برترین سردوزهای خانگی به مدل های سنجاقک و پروانه معروف هستند.

رفته رفته با پیشرفته شدن تکنولوژی و مورد توجه قرار گرفتن مد در زمینه پوشاک ، مبلمان و … نیاز به وجود چرخ هایی تخصصی احساس شد

تا به طور تخصصی فقط یک نوع دوخت را اجرا کنند در نتیجه چرخ های صنعتی تولید و به بازار عرضه گشتند. که هریک فقط و فقط یک نوع دوخت را بر روی پارچه ایجاد می کنند.

چرخ خیاطی خانگی دیجیتال:

چی شد که چرخ خیاطی دیجیتال ساخته و روانه بازار شد؟!

چرخ خیاطی های خانگی که همگی باهاشون آشنا هستیم و در خانه هایمان بودند چرخ خیاطی های مشکی رنگ مارشال بودند و چرخ خیاطی های ژانومه که امروزه به صورت استوک در بازار موجود هستند مانند 602ژانومه،801…رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی چرخ خیاطی ها نیز پیشرفته تر شدن و روز به روز آپشن های جدیدی به آنها اضافه گشت که این ویژگی ها هم کار را برای خیاطان راحت تر هم سرعت دوخت و دوز را بیشتر کرده است همچنین کیفیت دوخت نیز بهتر شده.

چرخ خیاطی دیجیتال خانگی چه ویژگی هایی دارد؟

بعد از وجود چرخ های خانگی مکانیکی مهندسان در حوضه تولید چرخ خیاطی تصمیم به ساخت ماشین دوخت هایی گرفتند که دارای بُرد الکترونیکی هستند و می توانند مدل های بیشتری از دوخت را برای کاربر اجرا کنند. در چرخ های استوک ژاپنی برای دوخت های گلدوزی و حاشیه دوزی از ژتون استفاده می شود که خب هم یک سری کوک های ثابتی بود هم وقت گیر. اما با تولید چرخ های الکترونیکی مدل های دوخت به صورت اتومات با زدن 1 دکمه عوض می شوندکه علاوه بر تنوع بیشتر در سایزهای متفاوت نیز قابل اجرا هستند. که این چرخ های خونگی الکترونیکی خودشون به 2دسته جدید و قدیم تقسیم می شوند.

بررسی ویژگی های چرخ خیاطی دیجیتال قدیمی!

چرخ خیاطی دیجیتال قدیمی محصول کشور ژاپن است که با داشتن قطعات اصل ژاپنی کیفیت بسیار خوبی دارند. چرخ خیاطی های این چنینی به صورت استوک در بازار وجود دارند. مثل 5022 برند ژانومه که قابلیت اجرای 31 مدل دوخت رو شامل:

  • راسته
  • زیگزاگ
  • گلدوزی
  • یک مدل جادکمه
  • زیپ دوزی
  • پس دوزی
  • ژرسه دوزی و …

دارد که شما می توانید از طریق دکمه های موجود روی بدنه چرخ هریک از مدل ها را مطابق با نیاز خود انتخاب کرده و دوخت و دوز را برای خلق یک لباس زیبا انجام دهید.این چرخ ها سرعت های متفاوتی نیز دارند مثلا همین 5002 می تونه در هر دقیقه802کوک را روی پارچه ایجاد کند و مجهز به چراغ LED نیز هست.

چرخ خیاطی خانگی دیجیتال جدید قابلیت های ویژه ای که دارد

ماشین دوخت های دیجیتال و پیشرفته جدید بهینه سازی شده اند و مشکلات ماشین دوخت های قبلی را ندارند در واقع تکنولوژی های به روزی در تولیدشان به کار رفته است ، مثلا چرخی مثل 6800A ، 7000 ژانومه یا سری نیولایف کاچیران که ماشین دوخت هایی خانگی و دیجیتالی هستند نسبت به قدیمی ها (استوک ها) لرزش و صدای بسیار کم تری دارند و ویژگی های روز دنیا را با خود به همراه دارند مانند:

سوزن نخ کن اتومات: با این ویژگی یکی از دغدغه های خیاط ها برطرف شده است چون سوزن چرخ را نخ کردن برای یک سری از افراد مخصوصا کسانی که چشمان ضعیفی دارند مشکل است اما در این چرخ ها با وجود سوزن نخ کن عمل نخ کردن سوزن به آسانی انجام می گیرد.

مدل دوخت های متنوع: این چرخ خیاطی 60مدل دوخت که شامل :

راسته،زیگزاگ،حاشیه دوزی،گلدوزی،6مدل جادکمه و…می شود پس دوزنده می تواند در دوخت و دوز خود تنوع ایجاد کند و محصولاتی خاص را بدوزد.

دوخت تک بخیه: 6800A دکمه اجرای دوخت تک بخیه دارد یعنی می توان کوک های اولیه ی پارچه های حساس را با این دکمه ایجاد کرد.دکمه سرقائمی،خیاط می تواند بدون استفاده از اهرم فقط با فشار دادن یک دکمه اول و آخر دوختش را متراکم کند تا شکافته نشود.

تنظیم سرعت:خیلی جالبه که یه چرخ خونگی دکمه تنظیم سرعت داره و ئوزنده می تونه سرعت ایجاد کوک ها را به راحتی کنترل کنه.

درواقع کلمه چرخ خیاطی خونگی برای همچون چرخ هایی کم است.

باید به این ها ماشین دوخت های نیمه صنعتی گفت که کارایی خوب و کیفیت مطلوبی دارند.

ضعف چرخ خیاطی دیجیتال استوک چیست؟!

چرخ های استوکی که برد الکترونیکی دارند اگر خراب شوند قطعات الکترونیکیشان به سختی پیدا می شود پس ممکن است برای اپراتور دردسر ساز شوند. (از فروشگاه یا شخص معتبر خرید کنید تا چرخی سالم در اختیار داشته باشید). اما چرخ خیاطی های جدید قطعاتشان در دسترس می باشد و همچنین برخلاف استوک ها گارانتی نیز دارند. پس خیال مشتری در هنگام خرید بسیار آسوده تر می باشد،همچنین دستگاه های جدیدتر آپشن های بیشتری نیز دارا هستند. که با بررسی دو چرخ 6800A و 5002 ژانومه می توانید به خوبی این تفاوت ها و ویژگی های اضافه و کاربردی را متوجه شوید.

بررسی قیمت چرخ خیاطی 6800A و5002 ژآنومه

قیمت چرخ خیاطی خانگی دیجیتال جدید نسبت به استوک حدودا 3 برابر می باشد که منطقی نیز هست چون:

  1. گارانتی دارد
  2. قطعاتش در دسترس می باشد
  3. ویژگی های منحصربفردی دارد

نتیجه گیری نهایی در مورد چرخ خیاطی دیجیتال

به نظر من وجود ماشین دوخت الکترونیکی به جای چرخ های مکانیکی خیلی خوبه چون سرعت و کیفیت کار افزایش می یابد و تنوع دوخت بیشتر می شود و دست خیاط برای اجرای هنرش و خلق محصولات زیبا و خاص باز تر است،حالا همونطور که بررسی شد خود چرخ خیاطی های الکترونیکی جدید و قدیمی دارند که تفاوت قیمت چشم گیری نیز دارا هستند پس شما باید باتوجه به بودجه ای که دارید هریک را برای خرید انتخاب کنید فقط دقت داشته باشید که برای خرید چرخ خیاطی استوک از فروشگاهی معتبر خرید کنید تا چرخی سالم را در اختیار شما قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *