آموزش, مقاله

هنگام خرید چرخ خیاطی خانگی به چه نکاتی توجه کنیم؟!

هنگام خرید چرخ خیاطی خانگی به چه نکاتی توجه کنیم؟!

راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی به شما کمک می کند بهترین انتخاب را داشته باشید. امیر دوخت با سابقه بیش از 35 سال تجربه پرباری که در حوزه ی چرخ خیاطی های صنعتی و خانگی کسب کرده است در این مطلب شما عزیزان را برای خرید چرخ خیاطی خانگی راهنمایی می کند. در این قسمت از مجله امیر دوخت قصد داریم خیلی خلاصه و مفید به مهم ترین نکاتی که قبل از خرید چرخ خیاطی خانگی باید به آن توجه شود بپردازیم.

این مقاله بر اساس تحقیق و بررسی در مورد چرخ خیاطی خانگی، مصاحبه با مشتریان، گفتگو با کارشناسان و تعمیرکاران چرخ خیاطی های خانگی و همچنین مدیران فروش برند های مطرح این حوزه نوشته شده است .

شاید شما هم جزو آن دسته از کاربرانی باشید که قصد خرید چرخ خیاطی خانگی را دارید اما تصمیم گیری درباره خرید یک مدل از میان برند ها و سری های متنوع موجود در بازار چرخ خیاطی خانگی برایتان بسیار سخت و دشوار شده است .

زمانی که به صفحه خرید چرخ خیاطی خانگی در فروشگاه های اینترنتی نگاه می کنید با انواع مدل چرخ خیاطی رو به رو خواهید شد ، برند های مختلف با انواع طرح و کاربرد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند اما کدام یک از آنها مناسب شماست ؟!

اولین سوال رایجی که در چنین زمانی پرسیده می شود این است ” کدام چرخ خیاطی را بخرم ؟ ” که اغلب با پاسخ های کلیشه ایی رو به رو می شوید :

  • فقط ژانومه بخر.
  • من که چند ساله کاچیران خریدم آخ نمی گه.
  • کاچیران و ژانومه رو ول کن، برادر و مارشال بخر.
  • فقط و فقط چرخ خیاطی ژاپنی بگیر، مرگ نداره.

قبل از خرید نکات بسیاری را باید توجه کنید مانند { برند، مدل، کشور سازنده، تعداد گلدوزی، نوع ماکو و… } اما فقط با این دو اصل مهمی که براتون شرح دادیم میتونید بهترین چرخ خیاطی خانگی مخصوص خودتان را خریداری کنید.

بررسی قیمت چرخ خیاطی های خانگی و گلدوزی

هنگام خرید چرخ خیاطی خانگی و گلدوزی باید به چند نکته اساسی توجه کنید که در این پاراگراف به طور کامل توضیح خواهیم داد.

گام اول : بودجه تان برای خرید چرخ خیاطی خانگی چقدر است؟!

قبل از شناخت آپشن نسل های امروز مانند ( سوزن نخ کن اتوماتیک ، تعداد گلدوزی و… ) باید به بخش اقتصادی ماجرا توجه کنید .

مدل، آپشن، کشور سازنده، برند مهم ترین عوامل تعیین کننده در قیمت چرخ خیاطی خانگی می باشند، بازه قیمت ها در این حوزه بسیار گسترده است، پس دقیقا مشخص نمایید چقدر قرار است هزینه کنید.

زمانی که شما بازه هزینه خودتان را مشخص نمایید، به راحتی می توانید تصمیم گیری کنید که بین چه سری هایی از کدام برند خرید خودتان را انجام دهید .

گام دوم : نیاز خود را از خرید چرخ خیاطی خانگی مشخص کنید .

اگر بخواهید بهترین چرخ خیاطی خانگی منحصر به فرد خودتان را خریداری کنید باید این سوال مهم را جواب بدهید :

من چرخ خیاطی را برای چه کاری نیاز دارم؟

اگر شما جزو افراد مبتدی در خیاطی هستید و چرخ خیاطی را برای استفاده روزمره و تجهیز جهیزیه احتیاج دارید پیشنهاد ما به شما سری رز کاچیران و مدل های 2020، 2030، 2040، 2050، 4000، 5000 ژانومه سری زیگزاگ و رز کاچیران است مثل مدل های 2010،2030،210،330و…

اگر شما در ابتدای یادگیری خیاطی هستید پیشنهاد ما به شما سری یاسمین کاچیران و مدل های 1230، 393 یا 399 از سری ژانومه است .

اگر قصد دارید حرفه ای تر خیاطی کنید و تعداد گلدوزی بیشتری داشته باشید به شما سری نیولایف کاچیران مانند 1129، 1149، 4084 و… را پیشنهاد می دهیم. شما می توانید از این مدل ها حتی در مزون نیز استفاده نمایید چون کیفیت بالایی دارند و به راحتی انواع پارچه را می دوزند. لازم است بدانید که پیشنهاد همیشگی ما به مشتریان برای خرید چرخ خیاطی خانگی با کیفیت محصولات استوک برند ژانومه می باشد مثل 802، 801، 672 و… که ساخت ژاپن می باشند و دارای قطعات و بدنه فلزی هستند. چرخ خیاطی هایی که نام برده شد به صورت استورک در بازار هستند و نسبت به کارکرد و سلامتشان قیمت گذاری می شوند.

خب در حال حاضر برای شما دو پارامتر خرید را برای انتخاب بهترین چرخ خیاطی خانگی بررسی کردیم حالا می رسیم به نکته های خرید چرخ خیاطی خانگی که در ادامه مفصل به آن ها می پردازیم.

هنگام خرید چرخ خیاطی خانگی به چه نکاتی توجه کنیم؟!

هنگام خرید چرخ خیاطی خانگی به چه نکاتی توجه کنیم؟!

 

کشورهای سازنده چرخ خیاطی گلدوزی و خانگی

اصولا برند های خارجی مانند ژانومه، برادر، مارشال، نیولایف، فاف و… خط تولید خودشان را در کشور های متعددی تاسیس می کنند که هر کشور نسبت به بازار و بودجه مشتریان خود محصولات را تولید و عرضه می کند.

چرخ ها متناسب با کشور های تولید کنندشان قیمت و کیفیت های مختلفی دارند مانند چرخ خیاطی های ژاپنی و تایوانی … .

♦کلید راهنمای خرید چرخ خیاطی که مجله امیر دوخت در شناسایی کشور سازنده به شما ارائه می دهد این است که:

  1. حتما به پلاک روی بدنه و کارتون ماشین گلدوزی توجه کنید که کشور سازنده حک شده باشد.
  2. از نمایندگی چرخ خیاطی برند مورد نظرتان خرید کنید. وقتی از نمایندگی خرید کنید خیالتان از بابت گارانتی نیز راحت خواهد بود.

آشنایی با انواع مدل های چرخ خیاطی

شرکت های تولید کننده ی چرخ خیاطی خانگی نسبت به آپشن و کارکردی که محصولات دارند نام های متفاوتی بر آن ها اطلاق می دهند که این امر باعث دسته بندی و سهولت انتخاب مشتری شده است .

نکته ایی که شما در زمینه انواع مدل های چرخ خیاطی خانگی باید دقت داشته باشید این است که هر برند سری های مختلفی با انواع مدل ها را عرضه می کند اما تفاوت آپشن مدل ها در هر سری بسیار اندک است و کیفیتا تقریبا در یک رده هستند. مثلا تمامی مدل های سری یاسمین کاچیران 22 مدل طرح دوخت دارند و کیفیتشان نیز مشابه است و فقط از نظر طراحی و یک سری آپشن های جزئی متفاوت می باشند.

مدل ها نسبت به سیاست برند ایجاد می گردد مانند برند کاچیران که در سه سری رز ، یاسمین ، نیولایف تولید گشته و هر کدام به ترتیب از پایین ترین قیمت و کارکرد طبقه بندی شده است .

تمای چرخ خیاطی های خانگی در دو مدل کف تخت و بازویی تولید می شوند که هر کدام مزیت و عیب های خودش را دربر دارد.

کف تخت :

در این مدل ها تعویض ماسوره و روغن کاری به راحتی صورت می گیرد در این مدل ها به علت کفی صافی که دارند در تمامی مکان ها به راحتی قرار می گیرند و نیاز به میز مخصوص ندارند.

شرکت های محترم تولید کننده برای این مدل ها درب و جعبه ایی زیر محصول  طراحی نموده اند که اگر قصد خرید مبل را نداشته باشید بتوانید به راحتی کار کنید و از خیاطی لذت ببرید .

کف بازویی :

در مدل های بازویی راحت تر می توان دوخت های حلقه آستین، گرددوزی، سه جاف و… را انجام داد . از قسمت بازویی می توان به عنوان جعبه ابزار نیز استفاده نمود. همچنین اما به علت کفی خاصی که دارند باید در میزها یا مبل های چرخ خیاطی، مدل انتخابی قرار گیرند.

بعضی از افراد علاقه وافری به گلدوزی دارند و این آپشن برایشان در اولویت است. تمامی چرخ خیاطی های خانگی امکان گلدوزی یا حاشیه دوزی دارند اما نسبت به مدل شان کم و زیاد می شوند .

بهترین برند چرخ خیاطی خانگی کدام است؟!!!مارک های زیادی در زمینه چرخ خیاطی های خانگی فعالیت می کنند مانند: کاچیران ، ژانومه ، برادر ، مارشال و برنینا… . مسلما برند بر روی قیمت چرخ خیاطی تاثیر به سزایی دارد. چه بسا دو چرخ با یک نوع آپشن و کیفیت اما با برند های متفاوت گاها دو برابر یک دیگر قیمت خواهند داشت .در حال حاضر چرخ خیاطی برند های کاچیران و ژانومه در ایران جزء آن دسته از محصولاتی هستند که قطعاتشان به راحتی پیدا می شود و شرکت هایشان خدمات پس از فروش خوبی را ارائه می کنند. پس شما با خرید چرخ خیاطی کاچیران و ژانومه نگرانی بابت تامین قطعات و خرابی محصول نخواهید داشت.

بهترین برند چرخ خیاطی خانگی کدام است؟!!!
مارک های زیادی در زمینه چرخ خیاطی های خانگی فعالیت می کنند مانند: کاچیران ، ژانومه ، برادر ، مارشال و برنینا… .
مسلما برند بر روی قیمت چرخ خیاطی تاثیر به سزایی دارد. چه بسا دو چرخ با یک نوع آپشن و کیفیت اما با برند های متفاوت گاها دو برابر یک دیگر قیمت خواهند داشت .در حال حاضر چرخ خیاطی برند های کاچیران و ژانومه در ایران جزء آن دسته از محصولاتی هستند که قطعاتشان به راحتی پیدا می شود و شرکت هایشان خدمات پس از فروش خوبی را ارائه می کنند. پس شما با خرید چرخ خیاطی کاچیران و ژانومه نگرانی بابت تامین قطعات و خرابی محصول نخواهید داشت.

بررسی قیمت چرخ خیاطی های خانگی مختلف

مسلما قیمت چرخ خیاطی صرفا به نوع کیفیت، آپشن و… استفاده شده در محصول بستگی ندارد. در واقع وسواس شرکت های تولید کننده در ساخت یک کالای با کیفیت از همه لحاظ عامل اصلی تعیین کننده ی قیمت است. از همین رو ممکن است قیمت بهترین چرخ خیاطی خانگی کاچیران با قوی ترین دینام و عالی ترین کیفیت با یکی از چرخ خیاطی های نیمه حرفه ایی شرکت ژانومه برابری کند .

خدمات پس از فروش (گارانتی) و لوازم یدکی چرخ خیاطی های خانگی:

قیمت چرخ خیاطی های خانگی زمانی که از نوع گارانتی دار باشند متفاوت است. امروزه در بازار برندهای بسیار متعددی وجود دارد که بعضا به علت ورود قاچاق به کشور یا نداشتن شرکت وارد کننده دارای گارانتی (خدمات پس از فروش) نمی باشد.

در دسترس بودن لوازم یدکی چرخ خیاطی در بازار نکته پر اهمیتی است بدین صورت که هرگاه ماشین دوخت به مشکل برخورد ویا نیاز به تعویض قطعات داشت به توان به راحتی لوازم آن را تهیه کرد چون اساسا چرخ بی لوازم مثل ماشین بدون بنزین است.

بهترین برند چرخ خیاطی خانگی کدام است؟!!!

مارک های زیادی در زمینه چرخ خیاطی های خانگی فعالیت می کنند مانند: کاچیران ، ژانومه ، برادر ، مارشال و برنینا… .

مسلما برند بر روی قیمت چرخ خیاطی تاثیر به سزایی دارد. چه بسا دو چرخ با یک نوع آپشن و کیفیت اما با برند های متفاوت گاها دو برابر یک دیگر قیمت خواهند داشت .در حال حاضر چرخ خیاطی برند های کاچیران و ژانومه در ایران جزء آن دسته از محصولاتی هستند که قطعاتشان به راحتی پیدا می شود و شرکت هایشان خدمات پس از فروش خوبی را ارائه می کنند. پس شما با خرید چرخ خیاطی کاچیران و ژانومه نگرانی بابت تامین قطعات و خرابی محصول نخواهید داشت.

هنگام خرید چرخ خیاطی خانگی به چه نکاتی توجه کنیم؟!

هنگام خرید چرخ خیاطی خانگی به چه نکاتی توجه کنیم؟!

خرید ارزان ترین چرخ خیاطی خانگی در بازار

این نوع خرید ممکن است که برای جیب شما و با توجه به بودجه تان مناسب باشد اما احتمالا تمامی امکانات مورد نیازتان را برآورده نمی سازد و این امکان وجود دارد که در بین راه شما را اذیت و حتی جا بگذارد که در این صورت مجبور به خرید دوباره و در نتیجه اتلاف هزینه می شوید . با مثالی مسئله را باز می کنیم؛ فرض می کنیم که شما یک خانم سفارشی دوز هستید و مزون خانگی دارید و در طول روز مداوم کار خیاطی انجام می دهید در میان انبوهی از چرخ ها مدل 393 ژانومه را خریداری می کنید صرفا به این دلیل که یک چرخ با کیفیت است و می توانید در بودجه تان صرفه جویی کنید ضمن اینکه همسایه مادرتان از این مدل داشته و بسیار هم راضی بوده بدون در نظر گرفتن اینکه وی چه مقدار و در جهت چه کاری از چرخ استفاده می کرده است .

شما قطعا در ابتدای کار از این تصمیم خود رضایت دارید و ماه ها به طور ممتد با آن کار می کنید طی مدت چرخ استهلاکش بالا می رود که به صورت صدا، لرزش و.. خود را نشان می دهد و منجر به خرابی دینام یا قطعات می شود که اگر شما در ابتدای کار چرخی با کیفیت مانند ژانومه 802 ، 801 ، 680 و … را خریداری می کردید چرخ به راحتی کار های سنگین از جمله دوخت مادگی و دکمه را نیز انجام می نمود و از استهلاک کمتری نسبت به مدل بالا برخوردار بود .

“عوض اینکه با اشتیاق به سمت کم ترین قیمت بروید، بهترین کار این است که دستگاهی بخرید که واقعا منطبق با نیاز های شما باشد .”

 با توجه به نیاز های آینده خود خرید کنید!

نکته دیگری که اکثر متخصصان مشاوره خرید چرخ خیاطی به آن اتفاق نظر دارند این است که شما باید با توجه به نیاز های آینده خود خرید کنید یعنی اگر در ابتدای کار خیاطی هستید دورنمای آینده خود را مشخص کنید. این مسئله با توجه به گران بودن لوازم برقی در کشور ما حتی بیشتر هم مهم است به بیان ساده شما باید بدانید چند سال آینده قصد دارید تا چه حد در خیاطی پیش بروید .

اگر در این آشفته بازار ارز و گرانی روز افزون تجهیزات خیاطی هوس خرید چرخ خیاطی به سرتان زده است جای هیچگونه انتخاب اشتباهی وجود ندارد پس بسیار تحقیق و بررسی کنید تا پس از مدتی پشیمان نشوید به قول معروف ” چرا عاقل کند کاری که باز آید پشیمانی ؟!”

از اصل بودن کالا اطمینان حاصل کنید

اتفاق تاسف باری که طی سال های اخیر رو به افزایش بوده وجود کالا های تقلبی در بازار است به طوری که اندکی سهل انگاری در این زمینه باعث می شود سرتان کلاه برود هر چند که تشخیص جنس اصل از فیک یا تقلبی در خیلی از موارد از متخصصان آن حوزه بر می آید .پس حتما از نمایندگی معبتر خرید کنید.

اگر حضوری قصد خرید چرخ خیاطی را دارید حتما به نمایندگی برند مورد نظر مراجعه کنید که از اصالت و گارانتی آن کالا اطمینان خاطر داشته باشید.

خرید آنلاین هم به همین صورت است زیرا به تازگی در بازار فروش آنلاین فروشگاه های مجازی ایی تاسیس شده اند که با گرفتن جنس یا به اصطلاح جور کردن کالا اقدام به فروش می نمایند و مشتری در زمان بروز مشکل دچار سردرگمی می گردد و نمی تواند از گارانتی استفاده نماید یا در یعضی از موارد محصول دارای برگه خدمات پس از فروش نمی باشد .

جمع بندی بهترین چرخ خیاطی خانگی برای شما

در دنیای بزرگ و رنگارنگ چرخ خیاطی، برند ها بدون وقفه در حال تولید هستند و ما به عنوان عرضه کننده شاهد این چرخه مستمر هستیم .

نکته ای که در تمامی این سالها به دست آمده این است که در بین تمامی محصولات انبوهی از عبارات گیج کننده و اعداد و حروف بزرگ و کوچک وجود دارد اما این مسئله دال بر تفاوت چندان نیست .

به بیان ساده بخواهیم بگوییم فریب مدل ها را نخورید صرفا با مشخص کردن نیاز و بودجه تان و توجه کردن به نکاتی که در فوق برایتان شرح دادیم می توانید بهترین خرید زندگیتان را در این حوزه داشته باشید . . .

باور کنید با داشتن چرخ خیاطی گران و بهتر خیاط خوبی نخواهید شد داشتن آپشن های بالا، تعداد گلدوزی و.. نیز کار شما را بهتر نمی کند بلکه تمامی امکانات سعی در راحتی شما و کمی زیبایی پارچه دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *