مقاله

تفاوت راسته دوز سری A برند جک

تفاوت راسته دوز های سریA جک

کمپانی جک و محصولات شگفت انگیزش

راسته دوز سری A : برند محبوب جک در کشور ایران و حتی می توان گفت در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. چون محصولاتش از کیفیت خوبی برخوردار هستند. jack کمپانی است که ماشین آلاتش تنوع زیادی دارند و این کمپانی سعی دارد با استفاده از بالاترین تکنولوژي و کیفیت دستگاه هایی کار آمد را روانه بازار کند. که در این مطلب پر فروش ترین راسته دوز سری A را بررسی خواهیم کرد.

کمپانی جک

معرفی راسته دوزهای سری A برند جک

راسته دوزهای صنعتی شرکت jack در سری های F و A تولید شدند. سِری F یعنی مدل های F4، F8 و F10 دینام سرخود ساده هستند. و بعد از آن شرکت جک تصمیم گرفت تا راسته دوز هایش را با توجه به تکنولوژی روز دنیا بسازد. و جهت سهولت در کار یک سِری آپشن ها را به چرخ خیاطی اضافه کند و اینگونه شد که راسته دوزهای سری A تولید گشتند.

اولین راسته دوز سری A کمپانی jack کدامند؟؟

اولین راسته دوزی که از سری A وارد بازار شد چرخ خیاطی نیمه کامپیوتری A2 هست و هنوزم که هنوزه در بازار خیلی پرطرفدار است. چون قابلیت سرنخ زن اتومات را دارا است. یعنی نخ در انتهای خط دوخت به صورت خودکار قطع می شود.

و اصلا نیاز نیست که اپراتور از قیچی سرنخ زن استفاده کند. در نتیجه سرعت کارش افزایش می یابد. این ویژگی قابلیتی است که اکثر چرخکارها خواستار آن هستند. چون وقتشان برای استفاده از قیچی سرنخ زن هدر نمی رود.

راسته دوز سری A جک a2

بعد از راسته دوز نیمه اتومات A2، جک تصمیم گرفت اولین چرخ خیاطی کامپیوتری خود را بسازد.

جک اسم این چرخ را را A2S گذاشت و راسته دوز کامپیوتریش را با قابلیت های:

  • پایه بلندکن اتومات
  • سرنخ زن خودکار
  • تنظیم سرعت دوخت
  • تنظیم موقعیت سوزن
  • بست الیکی
  • دوخت پارامتری
  • سرقائمی زن

وارد بازار کرد که هرکدام از این ویژگی ها موجب افزایش کیفیت و سرعت دوخت می شدند.

بعد از آن نیز جک راسته دوز جدیدتری را با نام A3 به صنعت دوخت معرفی کرد. پنل A3 نسبت به راسته دوز کامپیوتری A2s بزرگتر بود و طراحی جدیدتری داشت. در نتیجه کاربریش نیز آسان تر بود. اما لازم به ذکر است بدانید که راسته دوز های A2s و A3 توقف تولید خوردند. پس اگر می خواهید از برند جک راسته دوز کامپیوتری داشته باشید باید سراغ سری A4، A5 و A6 بروید.

بررسی ویژگی های راسته دوز سری A کامپیوتری محبوب و پرفروش برند جک

راسته دوز سری A4 شرکت جک به یک چرخ خیاطی بسیار پرطرفدار در صنعت دوخت تبدیل شد. به طوری که اکثر کارگاه داران ترجیح می دادند تولیدی خود را با راسته دوز A4 تجهیز کنند. چون این ماشین دوخت از امکانات و کیفیت بسیار خوبی برخوردار هست.

A4 نیز همانند A2s امکان زیر را دارد:

کنترل سرعت دوخت

تعیین جایگاه سوزن

پایه بلندکن اتومات جهت افزایش سرعت کار و خستگی کم تر

سرنخ زن خودکار

امکان مارک دوزی

اجرای سرقائمی از طریق پنل

دوخت پارامتری برای مشخص کردن تعداد سوزن در سری دوزی و وایپر نخ را دارا هست

و وجه تمایزش با مدل A2s در طراحی بدنه و سخنگو بودن آن می باشد البته نا گفته نماند که کیفیت بهتری نیز دارد. اما در حال حاضر A4 به سختی در بازار پیدا می شود. شرکت جک تمرکزش را روی ساخت راسته دوزهای جدید یعنی A4F، A7 و A8 گذاشته است. که در ادامه مطلب هر یک را بررسی خواهیم کرد.

راسته دوز سری A مقایسه A4 و A4E

اگر در صنعت دوخت فعال باشید حتما همانند A4 اسم A4E را نیز زیاد شنیده اید. این چرخ خیاطی دارای پنل دیجیتالی می باشد و روی بدنه اش اثری از اهرم سرقائمی و درجه ساعتی نیست. بنابراین اپراتور باید این دو عمل را از طریق پنل دستگاه انجام دهد که مزیت بسیار خوبی به شمار می رود. چون این امکان را به ما می دهد که بتوانیم گام دوخت را حتی تا 0.1 میلی متر نیز تنظیم نماییم.

A4E و به طور کلی تمام راسته دوزهایی که بر روی بدنه خود اهرم و درجه ساعتی ندارند از قابلیت نمادوزی نیز برخوردار هستند. چرا؟

چون این قبیل چرخ خیاطی ها برای حرکت کارپیش بر یک موتور مجزا دارند که امکان تکرار سوزن را فراهم می آورد. بنابراین می توانیم کوک های راسته را در 9 مدل مختلف اجرا کنیم. که به این ویژگی نمادوزی می گویند.

تفاوت چرخ خیاطی های کامپیوتری A5، A5E، A5WNو A5EWN در چیست ؟؟!

کارتل روغن تمام راسته دوزهایی که بررسی کردیم باز بود. شرکت جک چرخ خیاطی های راسته دوز سری A5 را جهت بهره وری بیشتر طراحی نمود. این نوع کارتل مزیت های خوبی را در پی دارد چون هنگام جا به جایی چرخ خیاطی، روغن روی زمین نمی ریزد همچنین چون کارتل به خوبی مهر و موم می شود هیچگونه گردوغباری نمی تواند روغن را کثیف کند.

در نتیجه همیشه روغن تمیز و سالم در راسته دوز گردش پیدا می کند تا دستگاه کارکرد طولانی مدت و خوبی داشته باشد.راسته دوزهای کامپیوتری A5 و A5E درست همانند مدل های A4 و A4E هستند و تنها وجه تمایزشان کارتل بسته آنها می باشد یعنی A5 یک راسته دوز کامپیوتری با پنل آبی است اما A5E یک چرخ خیاطی تمام اتومات با پنل مشکی دیجیتالی است که دسته سرقائمی و درجه تنظیم طول کوک ندارد.

وجود نگهدارنده نخ اضافه در راسته دوزهای A5WN و A5EWN

راسته دوز سری A5WN یک ماشین دوخت کامپیوتری با صفحه نمایشگر آبی رنگ است که برای بُریدن نخ به صورت اتومات از 2 تیغ متحرک استفاده می کند در نتیجه نخ در کوتاه ترین حالت ممکن بُریده می شود و موجب کاهش مصرفش می گردد

همچنین دارای یک وایپر نخ اضافی نیز هست بنابراین اضافه نخ کم تری روی کار باقی می ماند و این اضافه نخ به قدری کوتاه است که اصلا نیازی به آرایش مجدد دوخت نیست که همین امر در زمان و استفاده از یک نیروی کار دیگر صرفه جویی می کند، A5EWN نیز همه این ویژگی ها را دارا هست اما با این تفاوت که پنلش مشکی است همچنین درجه ساعتی و اهرم سرقائمی هم ندارد و خلاصه طراحی جدیدتری دارد.

نکته:راسته دوزهای A5 و A5WN توقف تولید خوردند و در بازار موجود نیستند.

راسته دوز تخصصی A6F چه ویژگی برجسته ای دارد؟!

چرخ خیاطی تمام کامپیوتری A6F یک راسته دوز تمام کامپیوتری با پنل دیجیتالی است که می توانید گام دوخت را با پنل تنظیم کنید. همچنین سرقائمی را نیز با تعداد کوک های تعیین شده به صورت خودکار اجرا نمایید، ویژگی که A6F را از دیگر راسته دوزهای تمام اتومات جک جدا می کند وجود میل سوزن متحرک است که همزمان با کارپیش بر حرکت می کند و امکان دوخت پارچه های ظریف حتی تا 1 لایه حریر را فراهم می کند همینطور اگر در حین دوخت ضخامت پارچه تغییر کند چون میل سوزن متحرک است گام دوخت تنظیم شده ثابت می ماند و کوک ها یکدست اجرا می شوند.

بررسی وجه تشابه و تمایز راسته دوزهای صنعتی A4F و A4B شرکتjack

راسته دوز سری A 4B و A 4F

راسته دوز سری A

در حال حاضر راسته دوزهای A4B و A4F به دلیل قیمت مناسب و کارایی مطلوب جزء پر فروش ترین چرخ خیاطی ها هستند، این دو ماشین دوخت تمام کامپیوتری بوده و تمام آپشن های یک راسته دوز فول اتومات را دارند اما نسبت به چرخ خیاطی A4E یک آپشن اضافه تر دارند و آن هم تنظیم ارتفاع پایه به صورت دیجیتالی است.

یعنی شما می توانید از طریق پنل هوشمندشان ارتفاع پایه را متناسب با لایه های پارچه تنظیم کنید. و اما می رسیم به تفاوت این دو چرخ خیاطی صنعتی پر طرفدار، پنل راسته دوز A4B آبی رنگ است. و طراحی قدیمی تری دارد. اما A4F دارای پنل مشکی و طراحی جدیدتری هست. در ضمن صفحه نمایشگر A4F سخنگو نیز هست. و راهنمای صوتی خوبی جهت استفاده از دستگاه می باشد.

راسته دوز A7 یا A7پلاس؟ کدوم و بخریم؟!

راسته دوز سری A7 و A7+

چرخ خیاطی های A7 و A7پلاس از نظر تکنولوژی پیشرفته ترین راسته دوزهای صنعت دوخت به شمار می روند. این راسته دوزهای سخنگوی شرکت جک علاوه بر قابلیت های خوب:

  • کارتل بسته
  • نمادوزی
  • سرقائمی زن خودکار
  • تنظیم گام دوخت دیجیتالی و…

امکان کنترل حرکات کارپیش بر برای دوخت پارچه هایی با جنس مختلف را هم دارا هستند به عبارتی قابلیت انطباق خودکار کارپیش بر مطابق با جنس پارچه را هم دارند یعنی کاربر دستگاه حرکت دورانی و ارتفاع خود را متناسب با ضخامت و جنس پارچه در 4حالت: معمولی، کشی، ظریف و ضخیم تنظیم می کند و نکته مثبتش این است که نیازی به تنظیمات مکانیکی چرخ خیاطی نیست.

راسته دوز های A 7

همچنین در حین دوخت اتفاقاتی مثل رد کردن کوک، تغییر گام دوخت و شکستن سوزن پیش نمی آید، این ویژگی باعث شده جک برای راسته دوز A7 و A7 پلاس شعار چرخی برای تمام فصول را در نظر بگیرد، اما A7 پلاس نسبت به A7 ویژگی دیگری هم دارد که در کارخانه ها و کارگاه های بزرگ بسیار کار آمد است.

شما می توانید از این قابلیت استفاده کنید و راسته دوزهای A7پلاس خود را به صورت سِری به هم وصل کنید تا از سرور اصلی دستور بگیرند یعنی می توانید با سرور اصلی به تمام چرخ خیاطی ها دستور بدید و 1 تنظیمات را بر روی همشون اجرا کنید.حالا باید خودتون تصمیم بگیرید که A7 براتون مناسبه یا A7پلاس؟

A8، اولین راسته دوز سری A کله خشک برند JACK

راسته دوز سری A 8

جدیترین راسته دوز صنعتی کمپانی JACK مدل A8 هست که به صورت کله خشک ساخته شده است و کله خشک به این معناست که قسمت پیشانی دستگاه بدون روغن کار می کند که مزیت خوبی را در پی دارد چون به هیچ وجه روغن به قسمت میل سوزن و پارچه در حال دوخت نشت نمی کند، همین قضیه باعث شده تا میل سوزن دستگاه بلندتر از راسته دوزهای دیگر باشد که هنگام دوخت داغ نشود، یک مزیت دیگه راسته دوز A8 این است که همانند A5E تنه بلندتری دارد و یک فضای دوخت 30سانتی متری را در اختیار کاربر قرار می دهد تا بتواند پارچه هایی با عرض بیشتر را به راحتی بدوزد.

کلام آخر در راسته دوز سری A

راسته دوزهای سِری A جک که در حال تولید هستند در فروشگاه و سایت امیردوخت موجود می باشند که شما می توانید این چرخ خیاطی ها را به صورت حضوری و اینترنتی با بهترین قیمت خریداری نمایید، مزیتی که امیردوخت را از سایرین جدا می کند این است که بعد از خرید هرگز شما را تنها نمی گذارد و آموزش رایگان استفاده از محصولات را در اختیارتان قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *