مقاله

تفاوت چرخ خیاطی صنعتی و خانگی

تفاوت چرخ خیاطی صنعتی و خانگی

تفاوت چرخ خیاطی صنعتی و خانگی :چرخ خیاطی ماشینی است که توسط سوزن و نخ بر روی پارچه دوخت ایجاد می کند.حتما شما هم قبلا چرخ خیاطی های خانگی مشکی رنگ که از برندهای مارشال و سینگر بودند را در خانه ها دیده اید.

اما امروزه شکل و تکنولوژی چرخ خیاطی های خانگی تغییر کرده است و شما می توانید حتی با ارزان ترین چرخ خیاطی خانگی امروزی گلدوزی های زیبایی را اجرا کنید. در واقع این ماشین دوخت ها به دلیل داشتن تنوع در دوخت و قابلیت اجرای دوخت راسته، زیگزاک، جادکمه، ژرسه دوزی، انواع گلدوزی و… همه کاره هستند که شما می توانید با توجه به بودجه و هدفتان از بین ده ها مدل چرخ خیاطی، یکی را برای خرید انتخاب کنید. تا بتوانید به حرفه خیاطی مشغول شوید و کسب درآمد کنید، چرخ خیاطی های امروزی با توجه به تعداد برنامه دوخت و آپشن هایی مثل سوزن نخ کن اتومات، داشتن جعبه یا درب و… دارای قیمت های متفاوتی هستند.

کدام برند چرخ خیاطی خانگی خوب است؟!

شرکت هایی که در حوضه تولید چرخ خیاطی خانگی فعالیت دارند.برندهای مارشال، سینگر، ژانومه، کاچیران، جانتک و… می باشند.که در کشور ایران چرخ خیاطی های کاچیران و ژانومه از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. شرکت کاچیران در کشور ایران با بهره گیری از تکنولوژی آلمان چرخ خیاطی های خانگی را در سِری های: رز، زیگزاگ، یاسمین و نیولایف تولید و به بازار عرضه کرده است. که افراد بتوانند با بودجه ها مختلف چرخ خیاطی خریداری کنند.

 امیردوخت نماینده رسمی شرکت کاچیران می باشد.

شما می توانید در سایت Amirdookht از تمامی مدل ها دیدن کنید و بعد از انتخاب، محصول مورد نظر را ثبت سفارش کنید.چرخ خیاطی های برند ژانومه ژاپنی به صورت استوک در بازار موجود هستند.مانند :چرخ خیاطی های 802،680،801 و… این قبیل چرخ ها در کشور ژاپن با قطعات اصل و با کیفیت تولید شده اند و طرفداران بسیار زیادی دارند.اما ممکن است شما تمایل داشته باشید که چرخ خیاطی آکبند بخرید و اگر انتخابتان برند ژانومه باشد باید این نکته را بدانید که در حال حاضر چرخ خیاطی های شرکت ژانومه در کشور تایلند و تایوان تولید می شوند و ژانومه دیگر در کشور ژاپن فعالیتی ندارد.

بررسی دلیل پیدایش چرخ خیاطی های صنعتی

چرخ خیاطی های صنعتی

با گذشت زمان و بالا رفتن ارزش مد و پوشاک، تیراژ تولید لباس ها بالا رفت و بعد از آن نیاز شد که دوخت ها کیفیت بالاتری داشته باشند. بنابراین چرخ خیاطی هایی با ابعاد بزرگتر تولید شدند که این چرخ خیاطی ها فقط یک کار تخصصی را انجام می دهند. یعنی مثل  چرخ خیاطی های خانگی نیستند که بتوانند انواع دوخت را اجرا کنند بلکه فقط به طور حرفه ای یک مدل دوخت را بر روی پارچه ایجاد می کنند که قیمت بالاتری را نیز دارا هستند. در حال حاضر تمامی کارگاه هایی که به هر نحوی با پارچه سر و کار دارند تولیدی خود را با این قبیل چرخ خیاطی ها تجهیز می کنند. تا راندمان و کیفیت را در تولید محصولاتشان افزایش دهند.

چرخ خیاطی های صنعتی و تخصصی انواع مختلفی دارند مانند:

انواع چرخ خیاطی صنعتی

  • راسته دوز
  • میاندوز
  • سردوز
  • دکمه دوز
  • الیک
  • مادگی دوز
  • نمادوز
  • کابوئی
  • بطر
  • و…

که هر یک برای انجام یک دوخت تخصصی ساخته و به بازار ارائه شده اند و موجب تحول عظیمی در صنعت دوخت گردیده اند.

آشنایی با انواع چرخ خیاطی های صنعتی در صنعت دوخت و نساجی

چرخ خیاطی های صنعتی قدیمی همگی به صورت دینام بزرگ یا همان موتور کلاچ دار ساخته می شدند. یعنی: یک دینام زیر میز چرخ خیاطی قرار می گرفت و از طریق تسمه قدرت را به موتور اصلی انتقال می داد. که این دینام صدای خیلی بلندی را در محیط بوجود می آورد. یعنی تا حدی که استفاده از این چرخ ها در محیط مسکونی باعث اذیت و آزار اعضای خانواده و همسایگان می شد. همچنین در حین کار لرزش زیادی را نیز بوجود می آورد که باعث کاهش تمرکز دوزنده در حین کار می گردید.با پیشرفت تکنولوژی امروزه شاهد نسل جدیدی از چرخ خیاطی های صنعتی هستیم که به صورت سروموتور تولید شده اند.

یعنی دینام سرخود هستند و دینام داخل بدنه چرخ قرار می گیرد و قدرت را به شفت اصلی انتقال می دهد. که همین قضیه مزیت های بسیار خوبی را به دنبال دارد:اولین نکته و مهم ترین ویژگی چرخ خیاطی های دینام سرخود عملکرد بدون صدا و لرزششان می باشد، یعنی شما می توانید حتی در آپارتمان هم از این ماشین دوخت ها استفاده کنید.

کم مصرف بودن چرخ خیاطی

مورد بعدی کم مصرف بودنشان است جالبه بدانید که چرخ خیاطی های دینام سرخود نسبت دینام سرخودها 71 درصد مصرف برق کم تری دارند. یعنی موجب آسیب رسانی خیلی کم تری به محیط زیست می شوند. و وجودشان در مصرف هزینه ها نیز صرفه جویی می شود؛ سروموتور بودن چرخ خیاطی های صنعتی باعث شده تا کمپانی ها بتوانند از فناوری ها و نوآوری های روز دنیا نیز استفاده کنند. و روز به روز چرخ خیاطی هایی پیشرفته تر با آپشن های بیشتر را تولید نمایند. البته بعضی از برندها هنوز هم چرخ خیاطی های دینام بزرگ را تولید می کنند. ولی دیگر زیاد خواهان ندارند.ولی به دلیل قیمت مناسبشان هنوز هم به فروش می رسند اما باید این نکته را در نظر بگیرید که مصرف برق زیادی دارند و به مرور زمان هزینه های شما را افزایش می دهند.

آیا میدانید پرکاربردترین چرخ خیاطی های صنعتی کدامند؟!

پرکاربردترین چرخ های خیاطی

از بین تمامی چرخ خیاطی های صنعتی، ماشین دوخت های: راسته دوز، سردوز و میاندوز پر فروش تر هستند. و در اغلب کارگاه ها حضور دارند، راسته دوزهای صنعتی با ایجاد یک ردیف دوخت مستقیم بر روی پارچه جزء ضروری ترین چرخ خیاطی ها به شمار می روند. که در انواع ساده، نیمه کامپیوتری و تمام کامپیوتری ساخته می شوند. که اگر تمایل دارید تفاوت چرخ خیاطی های ساده ، نیمه هوشمند و دیجیتالی را بدانید. حتما به مجله و سایت امیردوخت سر بزنید.سردوزها نیز نقش به سزایی در صنعت نساجی مخصوصا تولید پوشاک دارند.

سردوزها به دلیل داشتن تیغ آرایش، قبل از دوخت با برش لبه اضافی پارچه موجب ایجاد دوختی تمیز و یکدست خواهند شد. و کوک هایی که روی پارچه ایجاد می کنند به صورت زیگزاگ یا همان هفت و هشت می باشد. سردوزهای صنعتی در انواع 3 نخ 4 نخ و 5 نخ وجود دارند. و شما باید نسبت به جنس پارچه ای که دارید یکی از این چرخ خیاطی ها را برای خرید انتخاب کنید. میاندوزهای صنعتی چرخ خیاطی هایی هستند که بر روی پارچه دو ردیف دوخت راسته ایجاد می کنند و در زیر کار برای استحکام بخشیدن به دوخت، کوک های هفت و هشتی می دوزند. همانطور که از اسم این چرخ مشخص است. برای ایجاد دوخت میان دو پارچه مورد استفاده قرار می گیرد و حضورش در کارگاه های تریکو دوزی ضروری می باشد.

نتیجه گیری و بررسی کلی چرخ خیاطی صنعتی و خانگی

اگر مقاله را به خوبی مطالعه کرده باشید حتما متوجه شدید که چرخ خیاطی های صنعتی و خانگی از سه جهت تفاوت عمده دارند:

  • عملکرد
  • ابعاد
  • قیمت

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشه، تیم تولید محتوای ما با نوشتن کلی مطالب آموزشی در مجله امیردوخت می تواند شما را از خرید چرخ خیاطی گرفته تا نحوه استفاده ازشون یاری رساند، همچنین اگر شما قصد خرید چرخ خیاطی، قیچی و اتو را دارید می توانید به سایت amirdookht مراجعه کنید و محصول مورد نظرتان را ثبت سفارش کنید اگر هم نمیدانید کدام محصول برای شما مناسب است فقط کافیه از طریق تماس تلفنی و تصویری با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید تا شما را در خرید ماشین آلات دوخت راهنمایی کنند، امیردوخت بعد از خرید هم شما را تنها نمی گذارد و نحوه راه اندازی و استفاده از خریدتان را به صورت رایگان آموزش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *