مقاله

دلیل رد کردن دوخت در چرخ خیاطی

رد کردن دوخت

 دلیل رد کردن دوخت در چرخ خیاطی خانگی به عنوان یک مشکل اساسی

رد کردن دوخت : یکی از مشکلات عمده ای که برای کاربران چرخ خیاطی های خانگی پیش می آید جا انداختن دوخت روی پارچه هست یعنی در حین کار کوک ها در خط دوخت اجرا نمی شوند که به این اتفاق رد کردن دوخت نیز می گویند.

رد کردن یا به عبارتی جا انداختن دوخت در چرخ خیاطی های خانگی به چند دلیل بستگی دارد:

  • کیفیت سوزن
  • سالم بودن سوزن
  • تناسب سوزن با پارچه
  • تنظیمات مکانیکی قاب ماکو با سوزن

در حال حاضر یکی از پرتکرارترین سوالات کاربران ماشین دوخت های خانگی جا انداختن یا همان رد کردن دوخت روی پارچه است. در این مطلب مجله امیردوخت، خیلی کوتاه و کاربردی تمام دلیل ها را بررسی می کنیم. و نحوه رفع ایراد هرکدام نیز گفته می شود.که رعایت کردنشان امری ساده است. اما اگر بهشون توجهی نشود برای خیاط دردسر ایجاد میکنند و برای دوخت مشکل ایجاد می شود.

سوزن خوب بخر تا دوختت جا نیفته !!

یکی از مهم ترین عوامل رد کردن دوخت در چرخ خیاطی های خانگی استفاده از سوزن های بی کیفیت است. در حال حاضر تو بازار سوزن های ژاپنی ،آلمانی و چینی موجود هستند که بهتر است سوزن های ژاپنی و آلمانی مثل اشمیتز یا اُرگان را تهیه کنید که کیفیت بسیار خوبی دارند و تا جای ممکن از خرید سوزن های چینی پرهیز کنید چون فاقد کیفیت مطلوب هستند، البته سوزن های تقلبی ارگان و اشمیتز هم در بازار موجودند پس حتما از یک فروشگاه معتبر خرید کنید تا بتوانید با سوزنی مرغوب دوخت و دوز را بدون مشکل انجام دهید.

نحوه تشخیص سوزن با کیفیت از بی کیفیت:

سوزن مرغوب (رد کردن دوخت)سوزن های اصل ظاهری براق تر از سوزن های تقلبی دارند و شما می توانید از این طریق یک سوزن اصل را از نمونه تقلبی تشخیص دهید و خرید هوشمندانه ای داشته باشید.

بررسی سلامت سوزن چرخ خیاطی خانگی برای داشتن دوخت یکدست

کاربران چرخ خیاطی های خونگی همیشه باید به سوزن چرخ خیاطی خود دقت کنند که سالم بوده و نوک پر نشده باشد. چون در غیر این صورت نمی توانند دوخت منظم و یکدستی داشته باشند. یکی از دلایل دیگر رد کردن دوخت جایگاه نامناسب سوزن است. یعنی اگر سوزن را درست نبسته باشید دوختی که اجرا می کنید روی پارچه جا می افتد. برای انجام این کار حتما سوزن را تا زمانی که پیچ کاملا سفت شود محکم و صاف نگه دارید. که به درستی در جای صحیح خود نصب شود و مشکلی پیش نیاید.

استفاده از سوزن ظریف برای پارچه ضخیم ممنوع

برای دوخت و دوز حتما سوزن را مناسب با جنس پارچه انتخاب کنید،اگر قصد دوخت جین را دارید نباید از سوزن شماره 11 استفاده کنید.برای انجام این کار سوزن شماره 16 یا 18 مناسب است،برای پارچه های ظریف باید شماره 9 باشد.خیاطان با تجربه و کاربلد برای دوخت پارچه های تریکو از سوزن های ژرسه دوزی یا طلایی استفاده می کنند.و با رعایت همین نکته ساده هیچوقت به مشکل جا انداختن دوخت بر نمی خورند.

بررسی تنظیمات مکانیکی قاب ماکو با سوزن:

یکی از عواملی که موجب رد کردن کوک ها روی پارچه می شود به هم خوردن تنظیمات قاب ماکو با سوزن می باشد.یعنی :

  • ممکن است که قاب ماکو با سوزن فاصله زیادی داشته باشد و همین امر باعث رد کردن دوخت گردد.
  • دلیل بعدی که خیلی خیلی مهم است به، به هم خوردن تایم میل سوزن مربوط می شود که برای تنظیم کردنش حتما باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

نتیجه گیری از نکات مربوط به رفع مشکل رد کردن دوخت

اگر مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید متوجه این موضوع شده اید که علت جا انداختن کوک روی پارچه دلایل پیش پا افتاده ای دارد و شاید به خاطره همین ساده بودنشان هست که زیاد بهشون توجه نمی شود و افراد در حین انجام کار خیلی به این مشکل بر می خورند،اما قطعا شمایی که این مطلب را در مجله امیردوخت خوانده اید از این به بعد به نکات فوق توجه می کنید و دیگر دوختتون روی پارچه جا نمیفتد. مجموعه AMIRDOOKHT سعی دارد با ساخت ویدئو های آموزشی برای اینستاگرام و همچنین نوشتن مقاله در مجله علاوه بر فروش، سوالات ذهن شما عزیزان را نیز برطرف سازد و نکات ارزنده ای را در اختیارتان قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *