مقاله

بررسی دلایل شکستن سوزن راسته دوز صنعتی

چرا سوزن چرخ خیاطی راسته دوزم می شکنه؟؟

شکستن سوزن راسته دوز :یکی از سوالات پرتکرار شما کاربران راسته دوزهای صنعتی این هست که چرا سوزن چرخم انقد می شکند؟؟

چند علت عمده و اساسی وجود دارند که باعث همچون اتفاقی می شوند و خب زمانی که شما در حال کار هستید و سوزن راسته دوزتان می شکند وقتتان به تعویض سوزن هدر می رود. در نتیجه باید علت این اتفاق را بدانید تا در روند کارتان اختلال ایجاد نشود.

مهم ترین دلیل شکستن سوزن در راسته دوز صنعتی و راه حل آن 

سوزن چرخ خیاطی

احتمالا بارها برای شما پیش آمده که در حین انجام دوخت یا هنگام شروع کار سوزن راسته دوزتان شکسته، این عمل به شدت خطرناک است چون اکثر چرخ خیاطی ها محافظ سوزن ندارند و ممکن است سوزن هنگام شکستن پرت شود و به چشم اپراتور برخورد کند که موجب صدمه شده و خسارات جبران ناپذیری را به بار میاورد. پس لطفا به مواردی که در ادامه بررسی می کنیم توجه کنید تا از آسیب های احتمالی در امان باشید.

یکی از دلایلی که باعث این اتفاق می شود درست قرار نگرفتن سوزن سرجای خود هست. شما اگر حتی سوزن را کمی پایین تر از جای اصلیش ببندید با کمپلت برخورد می کند و می شکند. شما می تونید با مراجعه به پست آموزش نحوه بستن صحیح سوزن چرخ خیاطی را در پیج اینستاگرام امیردوخت مشاهده کنید.

!!یادت نره پایه رو بدی پایین!!

رعایت یک سری نکات باعث میشود وقت و هزینه ی ما هدر نشود. پس باید یک سری نکات را رعایت کنید که دچار این مشکل نشوید. گاهی اوقات ممکن است یادمان برود در شروع کار پایه چرخ خیاطی را پایین بیاوریم و بعد شروع به کار کنیم. باید حواسمان باشد چون باعث شگستن سوزن و پرتاپ آن به سمت صورت ما می‌شود. رعایت این نکات باعث می‌شود وقت ما هدر نشود.

تنظیم کشش نخ از شکست سوزن جلوگیری می کند

اگر سیستم فنر فنتول راسته دوز شما جهت تنظیم کشش نخ درست کار کند یعنی نخ به انداره کافی آزاد باشد، در حین دوخت به سوزن فشار وارد نمی گردد و راحت کارش را انجام می دهد تا بتواند کوک های منظمی را روی پارچه ایجاد کند اما اگر نخ بیش از حد سفت باشد قطعا سوزن در حین انجام دوخت بر اثر کشش نخ زیاد دچار شکست می شود.

حتما از سوزن مناسب با جنس پارچه استفاده کنید

هیچوقت برای دوخت پارچه های ضخیم مثل جین و کتان از سوزن های ظریف مثل شماره 14 استفاده نکنید. این سوزن ها توانایی دوخت این پارچه ها را ندارند و می شکنند. در نتیجه اگر پارچه های ظریف تا متوسط را می دوزید از سوزن های ظریف و برای دوخت پارچه های ضخیم از سوزن های مناسب ضخیم دوزی استفاده کنید. تا سوزن شما صحیح و سالم عمل دوخت را انجام دهد.

روی راسته دوزتان سوزن خوب و مرغوب نصب کنید

شکستن سوزن راسته دوز

در حال حاضر تو بازار سوزن های چینی فراوانی وجود دارند. برخی از فروشندگان آن ها را به جای سوزن های با کیفیت به فروش می رسانند. پس حتما حواستان باشد که موقع خرید اصلااااا سوزن چینی نخرید چون کیفیت خوبی ندارند. شما سعی کنید برندهای خوبی مثل ارگان و اشمیتز را برای خرید سوزن انتخاب کنید. شما با یک سوزن خوب با مشکل مواجه نخواهید شد.

و اما دلیل آخر

کار سوزن بند در یک چرخ خیاطی صنعتی راسته دوز محکم و درست نگه داشتن سوزن می باشد. در نتیجه اگر پیچ آن سفت نباشد نمی تواند کارش را خوب انجام دهد. همین موضوع باعث شکست سوزن می گردد، امیردوخت برای این مبحث یک ویدئو آموزشی نیز درست کرده است که می توانید در پیج اینستاگرام و یا آپارات از آن دیدن کنید.

نتیجه گیری از بررسی مطلب

تیم تولیدمحتوای امیردوخت در تلاش است تا با نوشتن مقالاتی درمورد سوالات پرتکرار شما، مشکلاتی که در حین دوخت برایتان پیش می آید را کاهش دهد تا در آرامش، بدون اتلاف وقت و هزینه اضافی کار خود را انجام دهید مشکل شکستن سوزن راسته دوز هم یکی از ایرادات مهم به حساب می آید که ما در این مطلب دلایل و راه حل هایش را به طور کامل بررسی کردیم و فرقی هم نمی کند که راسته دوز شما ساده ، نیمه اتومات و یا کامپیوتری باشد این دلایل بین همه راسته دوزهای صنعتی مشترک هست پس با رعایت این نکات دیگر سوزن راسته دوزتان نمی شکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *