مقاله

بررسی و مقایسه راسته دوزهای سِریF برند جک

راسته دوز های سری F جک

سِری F برند جک کدامند؟؟

راسته دوز جک :کمپانی جک برندی است شناخته شده در سطح جهانی که همه با محصولاتش آشنایی دارند، محصولاتی که در صنعت دوخت نام آشنا هستند و مورد استفاده قرار می گیرند،جک انواع ابزارآلات مورد نیاز در صنعت دوخت را تا حد امکان تولید و به بازار عرضه کرده است، دستگاه هایی مانند: راسته دوزهای صنعتی، سردوز، میاندوز، الیک، دکمه دوز، فیوزینگ، قیچی و…این برند محبوب چرخ خیاطی های صنعتی و تخصصی را در انواع ساده،نیمه کامپیوتری و تمام کامپیوتری تولید می کند که قصد دارم در این مطلب پر فروش ترین سِری راسته دوزهایش را به شما معرفی کنم تا کامل باهاش آشنا بشوید که این چرخ خیاطی های پر طرفدار راسته دوزهایی نیستند جز مدل های: F4، F8، F10.

راسته دوزهای F4،F8،F10 چه شباهتی با یکدیگر دارند؟!!راسته دوز جک f4

چرخ خیاطی های صنعتی راسته دوز سروموتور سِری F برندJACK در عین ساده بودن ویژگی ها و کارایی های بسیار کاربردی دارند که تمام این ویژگی ها در افزایش سرعت و کاهش هزینه ها تاثیر به سزایی می گذارند که در ادامه ویژگی های مشترک این 3چرخ را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد.

ویژگی و شباهت های ظاهری چرخ خیاطی های سِریFکمپانیJACK

هر سه این راسته دوزهای دینام سرخود بدنه ای سفیدرنگ با خطوط آبی دارند. که پنلی ساده با صفحه نمایشگر کوچک روی بدنه شان قرار گرفته است. در کنار پنل راسته دوزهای  F4، F8، F10 درجه ساعتی 5درجه برای تنظیم گام کوک قرار گرفته است. یعنی می توانید با توجه به دوخت طول بخیه ها را تا 5میلی متر تغییر دهید.

کمی پایین تر از اهرم تنظیم طول دوخت اهرم سرقائمی با دسترسی آسان تعبیه شده تا بتوانید ابتدا و انتهای کوک ها را با هدف جلوگیری از شکافته شدن کوک ها بَست دهید،بالای میل سوزن هر سه راسته دوز یک دکمه وجود دارد تا کاربر با استفاده از آن دوخت تک بخیه را اجرا کند تا قسمت های حساس لباس بدون انحراف و مشکل دوخته شوند، دکمه ی دیگری هم هست که متعلق به چراغLED  است که خیاط می تواند 2حالت نور را با این دکمه تنظیم کند تا چشمش در حین انجام کار کم تر دچار خستگی شود و دید بهتری روی دوخت و پارچه داشته باشد تا دقت کار نیز افزایش یابد.

هرکدام از راسته دوزهایF4-F8-F10 چه نوع پارچه ای را می دوزند؟؟راسته دوز جک F8

پایه های هر3 چرخ خیاطی صنعتی فوق قابلیت تنظیم ارتفاع از 5-13 میلی متر را دارا هستند. در نتیجه شما امکان دوخت پارچه ها را تا ارتفاع 10میلی متر خواهید داشت. این راسته دوزها انواع پارچه های ظریف،متوسط تا نسبتا ضخیم را به خوبی می دوزند و مشکلی پیش نمی آید.

قابلیت نصب فولدرهای مختلف روی چرخ خیاطی های دینام سرخود برند جک

راسته دوزهای ساده و سروموتور برند jack قابلیت نصب انواع فولدر و همچنین پایه های متفاوت را برای اجرای دوخت های راسته به شکل های مختلف دارا می باشند. تا اپراتور با داشتن یک چرخ خیاطی از امکانات بیشتری نیز بهره مند شود.

پنل تعبیه شده روی بدنه راسته دوز جک چه کارایی دارد؟ آیا به درد بخور هست؟!!

راسته دوزهای سِریF پنل ساده و هوشمندی دارند. این پنل در عین کاربری آسان تنها با داشتن 2 دکمه چند کاربرد را دارا هست. که در سرعت و دقت کار تاثیرگذار به سزایی می گذارد. نحوه کارکرد پنل:

  • با فشار دادن روی دکمه ی + سرعت اجرای دوخت افزایش پیدا می کند.
  • با فشار دادن روی دکمه ی – سرعت اجرای دوخت کاهش پیدا می کند.

تنظیمات سرعت چرخ متناسب با مهارت دوزنده و جنس پارچه ای که در حال دوخت هست موجب کاهش خطا در انجام کار می شود.

  • اگر3ثانیه دکمه +را فشار دهید می توانید موقعیت سوزن را بالا قرار دهید و بار دیگر با نگهداشتن + موقعیت سوزن رو حالت پایین قرار می گیرد که ویژگی بسیار خوبی می باشد چون هر زمان که دوزنده بخواهد کار را فقط زیر پایه جا به جا کند تا مسیر دوخت را تغییر دهد می تواند جایگاه قرارگیری سوزن را پایین تنظیم کند تا دوختی منظم و بدون خطا داشته باشد وقتی هم که بخواهد پارچه را از زیر پایه در آورد و سوزن بالا باشد سرعت عملش در دوخت و دوز افزایش پیدا می کند.
    • با فشار دادن دکمه ی – به مدت 3ثانیه تنظیمات پنل ریست و به حالت اولیه بر می گردد.
    • در هنگام بروز مشکل و ایراد نیز ارورهای چرخ از طریق صفحه نمایشگر قابل رویت هستند تا بتوان به سرعت مشکل را شناسایی و برطرف کرد.

ایمنی بالا در راسته دوزهای دینام سرخود جک F4، F8، F10راسته دوز جک F10

چرخ خیاطی های برند جک F8و… بسیار هوشمندانه است. به طوری که اگر کوچکترین ایرادی داشته باشند یا کارتل روغنشان باز باشد و…این راسته دوزها به هیچ وجه کار نمی کنند تا دستگاه دچار آسیب جدی نشود. همچنین دارای سیستم کنترل نوسان برق نیز هستند. یعنی بالا و پایین شدن ولتاژ برق موجب آسیب نمی شود.

حالت اسلیپ یا همان STANDBY یعنی چه و چه کاربردی در راسته دوز جک دارد؟؟!!

وقتی چرخ خیاطی شما روشن است اما چند دقیقه بلااستفاده می ماند به طور خودکار روی حالت اسلیپ قرار می گیرد. و پنل راسته دوز OFF می شود. تا از هدر رفت انرژی جلوگیری شود. که این قضیه هم موجب کاهش هزینه می شود هم طول عمر دستگاه را بیشتر می کند. چون از فشار اضافه به موتور جلوگیری به عمل می آورد و آپشنی فوق العاده به حساب می آید.

تفاوت راسته دوزهای جک F4 ، F8 ، F10 در چیست؟؟

نکته اینجاست که این چرخ های صنعتی پرکاربرد و با کیفیت از نظر کارکرد و قطعات هیچ تفاوتی ندارند. حتی سال تولیدشان نیز فرقی نمی کند. پس موقع خرید حساسیت به خرج ندهید که دقیقا کدام مدل باشد چون سریF درواقع یک چرخ خیاطی راسته دوز هستند.

آیا راسته دوز jak باهم اختلاف قیمت دارند؟

همانطور که گفتم راسته دوزها هیچ تفاوتی باهم ندارند. پس نباید قیمت های مختلفی هم داشته باشند. اما ممکن است مثلا گاهی اوقاتF10  تو بازار نباشد و همین کم بودنش موجب افزایش قیمتش شود. اما یه وقتی هم هست که بعضی از فروشنده ها می گویند F10 یاF8 جدیدتر هستند. پس گران تر نیز می باشند. که این اصلا درست نیست و بدانید که فقط بازار گرمیه و هر سه چرخ دارای کیفیت و کارایی کاملا یکسانی هستند.

راسته دوزهای جک سِریF به چه کسانی پیشنهاد می شوند؟

 چرخ خیاطی صنعتی فوق، مناسب شخصی دوزان،مزون ها،کارگاه ها و افرادی است که می خواهند ماشین دوخت های صنعتی را جایگزین چرخ خیاطی های خانگی کنند،چون این راسته دوزها کارایی آسانی دارند و لزومی ندارد که حتما خیلی حرفه ای باشید. شما می توانید کم کم به وسیله شان مهارت خود را افزایش دهید.

در پیج اینستاگرام به آدرسAMIRDOOKHT نیز یه ویدئو کامل از نقد و بررسی سریF قرار دادیم.

منابع: فروشگاه امیر دوخت

10 نظر در “بررسی و مقایسه راسته دوزهای سِریF برند جک

  1. فاطمه-فیضی گفت:

    خیلی خوب وکامل راهنمایی کردید. خصوصا درمورد تفاوت هر 3 مدل

    1. سپاس از همراهیتون.

  2. رویا امامدادی گفت:

    سلام ممنون از راهنمایی تون بسیار عالی و کاربردی بود سپاس فراوان

    1. سلام خداروشکر که این مطلب براتون مفید بوده،ممنون از همراهیتون.

      1. يوسفي گفت:

        مرسي مرسيييييييي

        خلاصه مختصر مفيييييد

        1. زهرا امینی گفت:

          خداروشکر که براتون مفید بوده. سپاس از همراهیتون

  3. سعید گفت:

    سلام ممنون از راهنمایی شما بزرگواران
    مدل f12برای خرید خوب هست یانه

    1. زهرا امینی گفت:

      سلام وقت بخیر. به دلیل قیمت مناسب، کم مصرف بودن، بی صدا بودن و داشتن آپشن های تنظیم سرعت دوخت و موقعیت سوزن جزء پر فروش ها هستن و برای خرید پیشنهاد می شن.

  4. سنا سلطانی نژاد گفت:

    سلام آیا این چرخ ها پایه ای برای دوز دارند؟

    1. زهرا امینی گفت:

      سلام بله می تونید پایه های مختلفی مثل: پایه پلاستیکی، پایه نیش، گاندوزی، پایه زیپ، چین سوزنی و… رو روی راسته دوزها نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *