آموزش, مقاله

ده نکته مهم و کلیدی پیش از خرید چرخ خیاطی دست دوم یا کارکرده

ده نکته مهم و کلیدی پیش از خرید چرخ خیاطی دست دوم یا کارکرده

راهنمای خرید چرخ خیاطی دست دوم به شما کمک می کند بهترین انتخاب را با توجه به بودجه خود داشته باشید! اگر نمی دانید چرخ خیاطی دست دوم خوب است یا نه؟ اگر نمی توانید چرخ خیاطی کارکرده سالم را از معیوب را تشخیص دهید! اگر برای خرید چرخ خیاطی دست دوم شک دارید! این مقاله از وبلاگ امیردوخت را تا انتها بخوانید. به شما کمک می کنیم بتوانید به درستی تصمیم بگیرید.

حتما برای شما هم پیش آمده است که گاهی اوقات می خواهید یک وسیله یا ابزار مانند چرخ خیاطی را دست دوم خریداری کنید اما از طرفی هم قصد ندارید پول خیلی زیادی خرج کنید و بودجه محدودی دارید.

خرید چرخ خیاطی دست دوم دارای مزایای فراوانی است و از مهم ترین امتیاز آن کاهش هزینه پرداختی است اما باید این اصل را هم مورد توجه قرار داد که چرخ ارزش خرید داشته باشد و صرفا به دلیل اینکه ارزان است بابت یک چرخ خیاطی فرسوده مبلغی پرداخت نکنید.

این مقاله مناسب تمامی افرادی است که به هر طریقی با چرخ خیاطی در ارتباط هستند پس توصیه تیم تولید محتوای امیر دوخت به شما این است که تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

خرید چرخ خیاطی دست دوم یا کارکرده دارای یک سری نکات فنی و ظاهری است که باید خریدار از آن ها با خبر باشد در نتیجه به تمام نکاتی که در ادامه به آن ها می پردازیم توجه کنید.

راهنمای خرید چرخ خیاطی دست دوم : بررسی ویژگی های ظاهری !

  • هنگام بازدید، باید به رنگ تنه یا همان بدنه چرخ خیاطی دقت نمود به خصوص مدل های استوکی مانند ( 802، 801 ، 672 و …) موقع خرید چرخ خیاطی دست دوم نیز رنگ بدنه محصول بر روی قیمتش تاثیر گذار است. چرخ هایی که رنگ پریدگی دارند و صفحه کاربرشان رنگ پارچه را به خود گرفته باشد قیمت پایین تری دارند. در ضمن متاسفانه به تازگی بسیاری از دلالان این حوزه اقدام به نو کردن دستگاه می نمایند و آن را به جای آکبند می فروشند اقداماتی مانند: لکه گیری، رنگ پاشی و… پس حتما به این مورد توجه بسیاری داشته باشید.
  • اگر دستگاه دچار شکستگی و یا خرابی باشد در بعضی از موارد می توان با هزینه کم چرخ را تعمیر کرد اما در اکثر موارد برای درست کردن قطعه باید هزینه زیادی انجام گیرد که با این هزینه اضافی می توان اقدام به تهیه ی کالا نو و با گارانتی نمود به همین سبب با وارسی های دقیق احتمال خطا را کاهش دهید.
  • قسمت هایی مانند ( میل سوزن، کاربر، قاب ماکو و…) نباید دچار زنگ زدگی یا لقی و خوردگی باشند چون این اجزا ها  از اهمیت و قیمت بالایی برخوردارند.
ده نکته مهم و کلیدی پیش از خرید چرخ خیاطی دست دوم یا کارکرده

ده نکته مهم و کلیدی پیش از خرید چرخ خیاطی دست دوم یا کارکرده

بررسی ویژگی های باطنی چرخ خیاطی گامی مهم برای شناسایی!

اگر چرخ خیاطی دست دوم و کارکرده ای که می خرید دارای مشکلات فنی دوخت باشد خیلی ضرر خواهید کرد. چون باید برای درست شدنش هزینه گزافی پرداخت کنید در برخی موارد هم ممکن است مشکل بر طرف نشود. پس خرید از یک فروشگاه معتبر و همچنین بررسی قطعات فنی چرخ امری مهم و ضروری به حساب می آید.

چکاپ دینام چرخ خیاطی دست دوم

واررسی دینام ماشین های دوخت (چرخ خیاطی های صنعتی / چرخ خیاطی های خانگی) از مهم ترین کار هایی است که افراد هنگام خرید دستگاه کارکرده باید انجام بدهند. دینام نباید صدای غیر معمول، قدرت کم و عملکرد نادرستی داشته باشد.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که چرخ خیاطی های با دینام های بزرگ به طور معمول دارای صدا و لرزش هستند ولی این نوع موتور نباید دارای صدای اضافی و یا مشکل در حرکت داشته باشد.

برای ماشین های دوخت صنعتی دینام سرخود و چرخ خیاطی های خانگی نیز سلامت دینام و چگونگی کارکرد آن باید مورد بررسی قرار گیرد.

راهنمای خرید چرخ خیاطی دست دوم

راهنمای خرید چرخ خیاطی دست دوم

کنترل عمل دوخت چرخ خیاطی دست دوم

یکی از عمل هایی که باعث میشود خریدار به سلامت قطعات چرخ پی ببرد کار با دستگاه و اجرای مدل های دوخت است مانند جادکمه، زیگزاگ، راسته، حاشیه دوزی و.. که هر کدام از این مدل دوخت ها باید دارای یک سری ویژگی باشند که در ادامه به آن می پردازیم:

  • راسته دوزی –> در هنگام دوخت راسته دوزی سوزن باید در وسط شیار صفحه دوخت و پایه باشد همچنین کوک ها باید یکسان و مرتب به طور مستقیم بدون گریز چپ و راستی انجام شود.
  • دوخت هفت و هشتی –> عرض دوخت با حداکثر عرض دوخت تعریف شده برای چرخ باید یکسان باشد. فاصله سوزن در طرفین دوخت زیگزاگ نسبت به چپ و راست شیار صفحه کاربر باید یکسان باشد در ضمن وقتی سوزن تا انتها پایین آورده شد پس از برگشت آن به طرف بالا نوک قلاب در جایی بالاتر از وسط سوراخ سوزن به سوزن برسد و نباید از پشت سوزن فاصله داشته باشد.
  • جادکمه –> دو طرف جادکمه باید مشابه هم دوخته شود.
  • دوخت های مدل دار –> دستگاه در هنگام تنظیم بر روی گل دوزی ( حاشیه دوزی ) باید تمامی دوخت ها را همانند الگو انجام دهد.
  • چرخ خیاطی های صنعتی مثل راسته دوز، سردوز، میاندوز، مادگی دوز و… نیز هر کدام به صورت اختصاصی فقط یک دوخت انجام می دهند و شما عزیزان هنگام خرید باید دقت کنید که هیچ مشکل فنی دوخت و گیری در اجرا وجود نداشته باشد.

لوازم چرخ خیاطی را چک کنید و مطمئن شوید که فابریک شرکتی باشد

حتما لوازم جانبی و قطعات داخلی چرخ خیاطی را وارسی نمایید که همراه دستگاه و علاوه بر آن فابریک و توسط خود شرکت اصلی تهیه شده باشند. چون این عوانل بر قیمتی که به شما می فروشند بسیار تاثیر گذار است.

نکته بعدی این است اس که حتما از فروشنده ( شخص حقیقی / فروشگاه ) فرصت امتحان بگیرید زیرا ممکن است شما به عنوان فرد مبتدی توانایی شناسایی دستگاه را نداشته باشید و هنگام کار متوجه ایرادات شوید.

همچنین این را نیز بدانید که یک فروشگاه معتبر برای چرخ خیاطی های دست دوم خود نیز گارانتی در نظر می گیرد. فروشگاه امیردوخت برای تمامی چرخ خیاطی های کارکرده 6 ماه گارانتی ارائه می دهد و چرخ خیاطی های استوک ژانومه نیز در امیردوخت 24 ماه گارانتی دارند.

یکی از مزایای خرید چرخ خیاطی دست دوم از فروشگاه وجود محل حضوری برای خرید است که همین مزیت باعث می شود مشتری با خیال آسوده از خرید خود اطمینان حاصل کند.

ده نکته مهم و کلیدی پیش از خرید چرخ خیاطی دست دوم یا کارکرده

ده نکته مهم و کلیدی پیش از خرید چرخ خیاطی دست دوم یا کارکرده


تمامی موارد بالا در قیمت چرخ خیاطی دست دوم بسیار تاثیر گذار هستند به همین علت حتما هنگام خرید دستگاه را چکاپ کامل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *