مقاله

سردوز چهار نخ چه ویژگی و کاربردی دارد؟

سردوز چهار نخ چه ویژگی و کاربردی دارد؟

در این بخش از مقاله امیردوخت با کاربرد سردوز صنعتی چهارنخ آشنا می شویم و شما عزیزان به خوبی متوجه می شوید که آیا چرخ خیاطی زیگزال چهارنخ برای کارتان مناسب است یا خیر؟ در همین ابتدا این را بدانید که پر فروش ترین سردوزهای صنعتی در بازار 4 نخ هستند.

سردوز چهار نخ: اولین چرخ خیاطی های شناخته شده توسط خیاطان، نوع خانگی آن ها هستند. این مدل چرخ ها انواع کاربردهای گلدوزی، دوخت راسته و… را ارائه می دهند.

به مرور زمان و با افزایش استفاده از پوشاک، چرخ خیاطی های صنعتی با کارکرد های متنوع طراحی و به بازار عرضه شدند. هر یک از ماشین های دوخت صنعتی برای استفاده به خصوصی طراحی شده اند.

هر تولید کننده پوشاکی با توجه به اینکه قصد دارد چه نوع پوشاک با چه نوع بافتی را تولید کند، به ماشین دوخت صنعتی ویژه ای نیاز دارد.

یکی از چرخ خیاطی های صنعتی مهم و کاربردی در هر کارگاهی سردوز است که انواع مختلفی دارد.در این مقاله به معرفی یکی از انواع سر دوز ها یعنی سردوز چهار نخ می پردازیم.

دسته بندی چرخ خیاطی سردوز

چرخ خیاطی های سردوز بسته به برخی پارامترها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند.

حجم دوخت:

چرخ خیاطی های سردوز در دو نوع در بازار وجود دارند.

  • خانگی
  • صنعتی

در دوخت با حجم بالا باید از سردوز های صنعتی استفاده نمود که توسط شرکت های مختلفی مثل: نان بنگ، جک، زوجی، سان سیر، جویتا و… تولید شده اند.

برای سردوزی با حجم پایین می توان از سردوز های خانگی استفاده نمود که شامل سردوز های نیولایف کاچیران، ژانومه 203 و… می شوند.

نوع کاربرد:

چرخ خیاطی های سردوز در چهار مدل تولید می‌شوند:

  1. سه نخ
  2. چهار نخ
  3. پنج نخ
  4. شش نخ

هر یک از آن ها کاربرد ویژه ای دارند.هر تولید کننده ای در کارگاه تولیدی به تناسب جنس پارچه ای که قصد دارد تولید نماید، باید چرخ مورد نظرش را انتخاب نماید.

لازم به ذکر است که فروشگاه های معتبری مثل امیر دوخت با بهره گیری از کارشناسان مجرب می توانند با دادن مشاوره، شما را در تاسیس یک کارگاه تولیدی کمک کنند.

کاربرد چرخ خیاطی صنعتی سردوز

چرخ خیاطی سردوز با استفاده از یک تیغ و دوخت زیگزاگ کار می کند. با استفاده از این تیغ، لبه کار بریده و اصطلاحا آرایش می شود. در نهایت با دوخت های زیگزاگ هفت و هشتی، از ریش شدن پارچه و خرد رفتن آن جلوگیری می شود.خصوصا در پارچه های حریر و ابریشم که احتمال ریش شدن آن ها وجود دارد سردوزی اهمیت زیادی دارد. با سردوز می توان درز داخلی لباس را نیز دوخت زد و همزمان با آرایش لبه پارچه به لباس استحکام بخشید که برای پارجه ای مختلف از سردوزهای متفاوتی استفاده می شود.

سردوز چهار نخ چه ویژگی و کاربردی دارد؟

سردوز چهار نخ چه ویژگی و کاربردی دارد؟

دسته بندی سردوز های صنعتی از جهت تکنولوژی

چرخ خیاطی های سر دوز صنعتی از جهت تکنولوژی به سه دسته تقسیم می شوند:

  • ساده: این سر دوز ها دارای دینام بزرگ کلاج دار هستند. سر دوز های ساده تنها با بریدن لبه پارچه ها، دوخت های هفت و هشتی زیگزاگی به آن می زند.استفاده از این سردوز ها به صورت مکانیکی صورت می گیرد. از نمونه های آن می توان به 766 جک، 747 زوجی و… اشاره نمود.
  • سردوز های سرو موتور: این نوع سردوز دارای یک پنل ساده دیجیتالی می باشد. این پنل امکان تعیین موقعیت سوزن و تنظیم سرعت را برای کاربر فراهم می کند. مثلا 7sنان بنگ، E3 و E4s جک و 9500 سوپرجت زوجی.
  • نیمه اتومات: در حال حاضر تنها سردوز نیمه کامپیوتری بازار C2 می باشد که قابلیت سرنخ زن اتومات دارد.
  • کامپیوتری: چرخ خیاطی سردوز کامپیوتری پیشرفته ترین نوع سر دوز است. به این سردوزها هوشمند نیز می گویند؛ زیرا قابلیت تنظیمات خودکار و کار بدون استفاده از پدال را نیز دارند. این سردوز ها یک پنل کامپیوتری برای استفاده دارند. از نمونه های سردوز کامپیوتری مدل های C4 ،C5 و C6 جک هستند که امکاناتی مثل پایه بلند کن، نخ قطع کن و تنظیم نخ خودکار دارند. این قابلیت ها در افزایش بازدهی و سرعت هر چه بیشتر در تولید موثر می باشند.
سردوز چهار نخ چه ویژگی و کاربردی دارد؟

سردوز چهار نخ چه ویژگی و کاربردی دارد؟

کاربرد چرخ خیاطی سردوز صنعتی چهار نخ

یکی از ماشین های دوخت سردوز، نوع 4 نخ آن است. این نوع سر دوز برای دوخت پارچه های کشی، استرچ و تریکو مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قصد تاسیس تولیدی لباس زیر، لباس های ورزشی و شلوار اسلش را دارید سر دوز چهار نخ مناسب شماست.

کیفیت دوخت سردوزهای چهار نخ به دلیل استفاده از دو سوزن استحکام و کیفیت لازم برای پارچه های مختلف را دارد. نحوه اجرای دوخت 4 نخ بدین شکل است که بر روی دوخت های هفت و هشتی یک ردیف کوک راسته می دوزد تا دوخت محکم باشد. در سردوز های چهار نخ به نسبت مدل های مشابه از پارچه کم تری هنگام درزگیری استفاده می شود. این قابلیت در لباس های زیر و راحتی باعث دوام دوخت و زیبایی آن می شود.

لازم به ذکر است بدانید که سردوز چهارنخ قابلیت اجرای دوخت بر روی انواع پارچه را دارد و اگر شما مزون دوز هستید بهتر است چهارنخ تهیه کنید که هم بتوانید لباس هایی مانند کت و شلوار را بدوزید هم پارچه های کشسانی را دوخت بزنید.

سردوز چهار نخ چه ویژگی و کاربردی دارد؟

سردوز چهار نخ چه ویژگی و کاربردی دارد؟

آیا می توان سردوز چهار نخ را به سه نخ تبدیل کرد یا خیر؟

یکی از پر تکرارترین سوالات خیاطان عزیزی که برای خرید سردوز تشریف میارند این است که آیا سردوز چهارنخ به سه نخ تبدیل می شود؟ در جواب باید گفت که چرخ خیاطی صنعتی چهار نخ این قابلیت را دارد که برای تغییر کاربری آن را به سه نخ نیز تبدیل کرد. این امکان با باز کردن یک سوزن از چرخ امکان پذیر است. به این شیوه با استفاده از یک سردوز می توان با دو قابلیت از آن استفاده نمود. اگر شما سوزن سمت راست را نخ نکنید یک دوخت سه نخ پهن خواهید داشت و با نخ نکردن سوزن سمت چپ می توانید سه نخ باریک بدوزید.

برند های تولید کننده سردوز صنعتی چهارنخ

سردوز های صنعتی به سرعت و کیفیت دوخت در حجم بالا کمک شایانی می کنند. برای استفاده در کارگاه های تولیدی از این چرخ ها استفاده می شود. اکثر برندهایی که این نوع چرخ خیاطی ها را تولید می کنند در کشور چین واقع شده اند و شامل موارد زیر می شوند:

  • جک
  • زوجی
  • نان بنگ
  • کینگتکس
  • هیکاری
  • کانزا
  • تیپیکال
  • جکی
  • جویتا

سردوزهای ژاپنی نیز ساخت برندهایی همچون ژوکی و برادر می باشند که از قیمت بالایی برخوردار می باشند. در حال حاضر سردوزهای صنعتی چهارنخ برند جک و زوجی بسیار پر فروش و محبوب می باشند و شما عزیزان می توانید در سایت امیردوخت با مدل های مختلف این سردوزها آشنا شوید و اطلاعات کسب کنید که خرید خوبی داشته باشید.

سردوز چهار نخ خانگی

تولید کنندگان سردوز های خانگی محصولاتی تولید کرده اند که گاهی قابلیت دوخت دو تا چهار نخ را به صورت هم زمان دارا هستند. این سر دوز ها به دلیل طراحی و نوع ساخت برای دوخت انواع پارچه ها مناسب می باشند.

بیشتر مدل های سردوز های خانگی قابلیت تبدیل و استفاده به صورت دو، سه و یا چهار نخ را دارا می باشند. مدل هایی مثل 203 ژانومه و 1155 نیولایف فقط با حرکت یا جا به جایی یک قطعه برای دوخت ژور (لبه های روسری) مهیا می شوند.

سردوز های صنعتی از نظر کیفیت دوخت هیچ برتری نسبت به نوع خانگیشان ندارند و صرفا می توانند حجم دوخت بیشتری نسبت به چرخ خیاطی های خانگی بدوزند البته  قدرت چرخ های صنعتی از خانگی بیشتر است. بنابراین اگر شخصی دوز هستید می توانید سردوز چهارنخ خانگی را جهت خرید و خیاطی انتخاب نمایید.

فروشگاه امـــــیردوخت

بهترین فروشگاه اینترنتی و حضوری چرخ خیاطی و تجهیزات دوخت:

نحوه سفارش از سایت امیردوخت

امیردوخت یک فروشگاه بزرگ در غرب استان تهران می باشد که انواع چرخ خیاطی های خانگی و صنعتی اعم از: راسته دوز، سردوز، میاندوز، الیک، مادگی دوز، نمادوز،اتوهای صنعتی و انواع ماشین آلات برش را دارا است. امیردوخت می تواند با بیش از 25 سال سابقه به شما کمک کند تا خریدی درست و متناسب با کارتان داشته باشید.

شما عزیزان هر کجای ایران که باشید می توانید برای شروع کسب و کارتان از کارشناسان برجسته امیردوخت مشاوره بگیرید تا کار خود را با توجه به بودجه ای که دارید توسط بهترین ماشین آلات آغاز نمایید و به بهترین سود و نتیجه دست پیدا کنید. برای ارتباط نیز تنها کافیست تماس بگیرید چه به صورت تلفنی و چه به صورت تصویری، بعد از انتخاب نیز می توانید محصول مورد نظرتان را با بهترین قیمت از سایت امیردوخت سفارش بدهید تا کالای مورد نظر صحیح و سالم با بسته بندی ویژه برایتان ارسال گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *