مقاله

علت خرابی و مشکلات راسته دوزهای صنعتی

علت خرابی و مشکلات راسته دوز های صنعتی

علت خرابی و مشکلات راسته دوزهای صنعتی چیست؟ در این مطلب از امیردوخت می خواهیم به پاسخ سوالات متداول صاحبان کارگاه ها و خیاطان در زمینه ی رفع خرابی چرخ خیاطی صنعتی بپردازیم. علت ندوختن چرخ صنعتی راسته دوز، علت روشن نشدن دینام چرخ خیاطی صنعتی، علت بالا نرفتن پایه چرخ صنعتی، علت دوخت نامنظم چرخ خیاطی راسته دوز و علت ندوختن چرخ خیاطی صنعتی از متداول ترین سوالاتی است که شما عزیزان مطرح کرده اید. در ادامه همراه ما باشید. 

علت خرابی چرخ خیاطی تخصصی راسته دوز صنعتی

علت خرابی چرخ خیاطی : راسته دوزهای ساده و کامپیوتری یکی از پرکاربردترین مدل های چرخ خیاطی صنعتی برای دوزندگان است. تا دوختی راسته و منظم رو روی انواع پارچه اجرا کنند. در واقع می توان گفت برای هر کارگاهی ضروری و کارآمدهستند. پس اگه مشکلی برای ماشین دوخت راسته دوز پیش بیاید ممکن است کلی از کارهای تولیدی عقب بیوفتد و خسارات جدی به کسب و کار دوزنده وارد بشود.

در ادامه مطلب مشکلات احتمالی و راهکارهای رفع هرکدوم رو بررسی می کنیم تا هرچه زودتر به ایراد چرختان پی ببری و برای برطرف کردنش اقدام کنی.

حداقل سالی یک بار چرخ خیاطی را سرویس کنیدعلت خرابی چرخ خیاطی

زمانیکه اپراتور کارهای سنگین مثل دوخت چرم و زیپ رو بدون تجهیزات و لوازم مناسب مثل پایه مخصوص انجام بده باعث به هم ریختن تنظیمات میل سوزن و همین طور کمپلت می شه که در این صورت نمی تونه دوخت یکدست و مطلوبی رو بر روی پارچه کوک بزنه،بعد این سوال پیش میاد که چرا وقتی با سرعت بالا کار می کنم نخ پاره میشه؟؟!!

برای جلوگیری ازین امر چرخت رو را برای سرویس دوره ای پیش تکنسین ببر تا ایراد و مشکلاتش برطرف شه اگر هم ماشین دوختت نو هست و نخ پاره می کنه به احتمال99درصد مسیر نخ کشی اشتباهه پس یه سر به پیج اینستاگرام امیردوخت بزن و آموزش صحیح نخ کشی راسته دوز صنعتی رو ببین چون اولین قدم برای خیاطی نخ کشیه درست و استاندارده.

آیا روغن رسانی چرختان درست انجام می شود؟

اگه ماشین دوخت راسته دوزت در حین دوخت صدای زیادی میده و این صدای ناهنجار با گذشت زمان بیشترهم میشود. شک نکن که یه جای کار سیستم روغن رسانیت میلنگه!!!! اگه این ایراد و متوجه شدی حتما 2جارو چک کن:

  1. از طریق گیژ روغن بررسی کن که روغن کافی در دستگاه وجود داشته باشه .
  2. مکنده روغن و فراموش نکن، حتما چک کن که یه وقت مسیر شلنگ پاره یا شکسته نشده باشه. در کل مکنده سیستم مشکلی نداشته باشه چون دراین صورت روغن رسانی به قطعات دستگاه انجام نمی گیرد و آسیب های جدی رو در پی دارد. البته استفاده از روغن با کیفیت و مرغوب هم خیلی مهم است.

پس روغن کاری چرخ از اهمیت خیلی زیادی برخورداره و همیشه باید حواست باشه که این عمل درست انجام بشه و می تونی از صفحه نمایشگر روغن ببینی که روغن به خوبی داخل راسته دوز پمپاژ می شه یا نه.

لرزش بیش ازحد چرخ خیاطی راسته دوز در حین کار

  • چرخ خیاطی سروموتور : لرزش غیرطبیعی در ماشین دوخت دینام سرخود مربوط به برد دستگاه هست که موجب نمایش ارور در چرخ می شود. پس باید به کمک دفترچه راهنما انواع ارورها رو شناسایی و رفع کنید. تا چرختان به شرایط مناسب اولیه برگردد.
  • چرخ خیاطی دینام بزرگ : چرخ های مجهز به دینام بزرگ که به طور معمول در زمان انجام دوخت لرزش و صدا ایجاد می کنند. اما اگه لرزش ماشین دوخت از حالت عادی و همیشگی اش خارج بشود یه مشکلی هست. مشکل اینجاست که یا صفحه کلاچ از بین رفته است یا به خاطره اصحکاک زیاد بلبرینگ ها صدای اضافی و گوش خراش تولید می کنند.

بررسی ارور 01 در ماشین دوخت راسته دوز نو

یکی از سوالات پر تکرار خریداران چرخ خیاطی صنعتی نو در مورد ارور 01 می باشد که تیم امیردوخت به طور کامل در ویدئویی که هم در آپارات و هم در اینستاگرام قرار دارد نحوه باز کردن کمپلت و به اصطلاح آب بندی چرخ را آموزش دادن تا بتوان به راحتی این ارور را بر طرف کرد.

علت دوخت نامنظم و بدشکل چیه؟؟

همونطور که در بالا گفتم یکی از مراحل مهم در انجام خیاطی درست مسیر نخ کشیه پس اگه این مسیر اشتباه باشه نمیتونی دوختی منظم و یک دست داشته باشی عوامل دیگه ای هم بر این امر تاثیر گذارند مانند:

  1. خرابیه فنر فنتول و فنر تنظیم کشش نخ.
  2. اگه سوزن حالت کج و نافرم بگیره یا نوک پر بشه به هیچ عنوان نمی توان دوخت خوبی داشت.

موارد بالا مربوط به دوخت روی پارچه است. حالا وقتشه علت نامنظم شدن دوخت زیر پارچه رو بررسی کنیم. کوک های زیر پارچه به وسیله ماکو و ماسوره انجام می گیرد پس اگه:

  • لبه ماسوره پله پله بشه یا دهانش باز شه توانایی درست و روان چرخیدن رو از دست میده.
  • ممکن است ماکو در اثر برخورد با سوزن لبه اش بپره یا بشکند که در این صورت نمی تواند اونطور که باید کارش را انجام بدهد.

امیر دوخت همراه همیشگی شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *