آموزش, مقاله

آموزش نکات طلایی هنگام خرید چرخ خیاطی استوک

آموزش خرید چرخ خیاطی استوک

در آموزش خرید چرخ خیاطی استوک که توسط کارشناسان با تجربه ی امیردوخت تهیه شده است به شما یاد می دهیم به چه نکاتی هنگام تهیه چرخ استوک توجه کنید. بسیاری از خریداران چرخ خیاطی خانگی زمانی که به بازار فروش مراجعه می کنند دچار گمراهی فراوانی میگردند. گاهی ترغیب به خرید چرخ خیاطی آکبند و نیز گاهی تشویق به خرید کالای استوک می شوند.

اینکه فروشندگان تبلیغ جنس خود و تخریب جنس دیگری را انجام دهند امری طبیعی است اما هر دو مزیت و معایب خود را دارند که در ادامه به طور مفصل به آن می پردازیم.

»جدال بین نمایندگی ها با فروشگاه های چرخ خیاطی های استوک« 

استوک در زبان لاتین به معنای کالای ذخیره و یا انبار می باشد اما در زبان فارسی برای انواع کالا های دست دوم اطلاق میگردد.

اینکه استوک چگونه و چرا چنین تعبیری در زبان فارسی پیدا کرده در این بحث نمیگنجد ولی آنچه که مشخص است اینکه کالای دست دوم را عموما با نام استوک می شناسیم اما لازم است بدانیم که همیشه اجناس استوک، کارکرده یا دست دوم نیستند. از این نکات می توانید هم در خرید چرخ خیاطی صنعتی و هم هم در تهیه چرخ خیاطی خانگی استفاده کنید.

آموزش خرید چرخ خیاطی استوک

عمده چرخ هایی که در ایران به صورت استوک وارد و استفاده می شوند چرخ خیاطی های خانگی ژانومه و سردوز های استوکی که ساخت کشور ژاپن هستند.

محصول های استوک ژانومه ژاپن ( 802، 680، 672، 801 و…) می باشند که مشهورترین و پرفروش ترین آن ها چرخ خیاطی 802 JANOME است.

سردوز های استوک ژوکی با نام های babylock , momylock ,… در بازار موجود هستند که خرید این سردوزها نیز میان افراد باب می باشد.

کالاهای استوک ژانومه در دو سری چرخ خیاطی های الکترونیکی و مکانیکی در بازار ایران در دسترس هستند که در ادامه مطلب به طور کامل انواع چرخ خیاطی خانگی و گلدوزی ژانومه ساخت ژاپن را بررسی می کنیم.

نکات طلایی هنگام خرید چرخ خیاطی استوک

نکات طلایی هنگام خرید چرخ خیاطی استوک

راز های پشت پرده چرخ خیاطی ها و سردوز های خانگی استوک ژاپنی

یکی از مهم ترین نکات در آموزش خرید چرخ خیاطی استوک این است که به تاریخچه چرخ های استوک ژاپنی اشراف داشته باشید. در کشور های پیشرفته قانون اسقاط برای لوازم برقی رواج دارد و افراد بعد از مدت مشخصی لوازم برقی خود را از رده خارج می کنند.

این امر به علت روانشناسی جدیدی است که در کمپانی های بزرگ رقم می خورد مانند شرکت ژانومه که با سیاست خارج کردن جنس های گذشته و ارائه ی جنس جدید سعی در افزایش فروش و در نتیجه مشتری را ملزم به خرید کالای جدید می نماید.

نکته دیگری که در بخش تولید محصولات ژانومه وجود دارد پایین آوردن طول عمر قطعات محصولات جدید و در نتیجه بالا رفتن تقاضا برای خرید مجدد است.

در صورتی که تا قبل از این جریان فکری کارخانه ها برای اثبات خود میان برند های جا افتاده مانند سینگر و برنینا و… با سیاست بالا بردن کیفیت محصولات سعی در تایید گرفتن از متقاضیان را داشته اند.

این است که جملات ” چرخ خیاطی ژانومه 802 حرف ندارد ” ” چرخ ژاپنی بگیر یه عمر راحت باش ” و امثالهم بر سر زبان ها افتاد و هم اکنون با گذشت 25 الی 60 سال از تولیدشان همچنان محبوب هستند.

این چنین بود که این کمپانی شعار ژانومه شهرت جهانی دارد  را برگزید چرا که همواره نیز این ویژگی را داراست و JANOME در تمامی کشورها محبوب می باشد.

جواب این سوال که خیلی از خریداران چرخ خیاطی های استوک ژاپنی می پرسند کاملا بستگی به شرایطی دارد که در زیر اشاره می شود:

  1. از نظر فنی کاملا سالم باشد.
  2. از نظر ظاهری تمیز، مرتب و بدون رنگ خوردگی باشد.
  3. مدل هایی خریداری شود که لوازمشان در بازار موجود است.

مزایای خرید چرخ خیاطی های استوک ژانومه ژاپن

• چرخ خیاطی های استوک مثل 802، 801، 672، 680 و…  با نمونه آکبندشان از نظر کارایی و کیفیت هیچ تفاوتی نداشته و فقط قیمت بسیار مناسب تری دارند.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که هنگام خرید اینگونه کالا ها نوع استوک آن را خریداری نمایند و با پرداخت هزینه کمتری یک دستگاه با کیفیت مشابه نو تهیه کنند.

امروزه در کشورمان ایران با توجه به نوسانات ارز و همچنین بالا رفتن قیمت کالاهای درجه 1 استفاده از لوازم استوک شاید بتواند هزینه های مارا مدیریت کند . فقط دقت کنید از جای معتبر خرید کنید تا بتوانید چرخ خیاطی سالم تهیه کنید.

• مهم ترین عامل برای انتخاب خرید چرخ خیاطی استوک تفاوت قیمت آن با آکبندش است. به طور مثال در حال حاضر اگر بخواهید چرخ خیاطی ژانومه 802 آکبند را بخرید باید حدود 40 میلیون هزینه کنید در حالیکه الان یک 802 استوک تمیز و سالم حدود 17 تومان قیمت دارد.

• کیفیت بالای قطعات نسبت به چرخ خیاطی های امروزی. حتی با وجود قدیمی بودن و سالیان سال توقف تولید همچنان از محبوبیت بالایی برخوردارند.

• یکی از ویژگی های منحصر به فرد چرخ خیاطی های خانگی استوک بالانس قیمت آن ها است به طوری که با هر گونه نوسان در بازار قیمت آن ها تغییر می کند.

در صورتی که کالا های آکبند دارای این ویژگی نیستند و در صورت باز شدن پلمپ، کالای دست دوم محسوب می شوند و به اصطلاح از قیمتشان می افتد.

بسیاری از افراد از جمله فروشندگان چرخ خیاطی های خانگی بر این اصل توافق نظر دارند که خرید چرخ خیاطی استوک با وجود به روز ترین ماشین آلات خانگی اشتباهی محض است.

اما این نظر به طور حتم و قطعی درست نیست و نمی شود با این جمله استناد کرد که چرخ خیاطی هایی مانند 802 ژانومه ژاپن مطلقا فرسوده و هزینه بیهوده است.

عوامل بسیاری در این امر دخیل هستند که شما به عنوان خریدار، چرخ خیاطی استوک بخرید یا نخرید که با مشاوره تخصصی و بررسی شرایط می توانید تصمیم درست را بگیرید.

نکات طلایی هنگام خرید چرخ خیاطی استوک

معایب خرید چرخ خیاطی های استوک ژانومه ژاپن

• گاها به علت عدم آگاهی خریداران برخی از فروشندگان  یک چرخ خیاطی کارکرده در ایران که بسیار از آن کار کشیده شده است با نام استوک ژاپن به خریداران عرضه می کنند مثل چرخ های ژانومه استوک رنگ شده و یا آن هایی که قطعاتشان تعویض شده است را با قیمت بالا به مشتریان می فروشند پس حتما سعی کنید از نمایندگی و فروشگاه معتبر مثل امیردوخت خرید نمایید.

طبیعی است که در چنین حالتی مشتریان آن متضرر و کاملا ناراضی خواهند بود؛ پس مهم ترین اصل تشخیص یک چرخ خیاطی استوک با چرخ کارکرده و فرسوده است.

• به علت گرم بودن بازار چرخ خیاطی های استوک و در نتیجه وجود دلالان حرفه ایی در این عرصه تشخیص کالای استوک از دست دوم بسیار سخت شده است و فقط از متخصصان این حوزه بر می آید.

• هر روزه ما شاهده ورود آپشن ها و تکنولوژی های جدید در چرخ خیاطی های خانگی هستیم که سعی در راحتی کاربر و سهولت استفاده دارند که مسلما در چرخ خیاطی های استوک این امکان وجود ندارد.

• مزایای کالای آکبند نسبت به استوک وجود به وفور لوازم آنها است.


سوالات متداول مشتریان در مورد خرید چرخ خیاطی های استوک ژاپنی

1.آیا لوازم چرخ های استوک در بازار موجود است؟ در صورت احتیاج به قطعات میتوانم به راحتی تهیه کنم؟

پاسخ: در اکثر موارد برای تهیه لوازم این نوع چرخ ها به مشکل برنمیخورید و قطعات آن در بازار یافت می شود ولی بعضی از لوازم الکترونیکی مدل های استوک به ندرت در دسترس است به طور مثال برد چرخ خرخ های 7000 و 5000 ژانومه استوک که دیجیتالی هم هستند به سختی در بازار پیدا می شود.

2. در صورت بروز مشکل یا خرابی می توانم به راحتی تعمیرگاه یا تکنسین های چرخ خیاطی های استوک ژاپنی را پیدا کنم؟

پاسخ: بله اکثر نمایندگی های شرکت ژانومه چرخ خیاطی های استوک را سرویس و تعمیر می کنند.

3. گارانتی چرخ خیاطی های ژانومه استوک به چه صورت است؟

پاسخ : خدمات فنی محصولات استوک به عهده شخص فروشنده می باشد. پس حتما هنگام خرید تضمین گارانتی را بگیرید. امیردوخت چرخ خیاطی های استوک را 24 ماه گارانتی می کند.

4. چه طور چرخ استوک با دست دوم را تشخیص بدهم؟

پاسخ: تشخیص این مورد با افراد متخصص و فنی امکان پذیر است همچنین می توانیم به فروشگاه های معتبر نیز اطمینان کنیم.

5. کار با این گونه چرخ ها برای افراد مبتدی راحت است؟

پاسخ: بله؛ به دلیل وجود دفترچه راهنمای فارسی و سی دی آموزشی کار با مدل های مکانیکی بسیار آسان است .

 

اصطلاح ژانومه های تبدیلی در چرخ خیاطی های استوک به چه معناست؟

این سوال یکی از پر تکرار ترین هاست. اکثر ژانومه های استوک به دلیل استفاده در آسیای شرقی از برق 110 استفاده می کنند اما داخل ایران برق 220 ولت استفاده می شود به همین دلیل باید از ترانس های تبدیل ولتاژ استفاده شود.

6 نکته مهم در آموزش خرید چرخ خیاطی استوک

6 نکته فوق مهم آموزش خرید چرخ خیاطی استوک را در نظر بگیرید:

1 – هرگز از آشنایان یا دوستان خود چرخ خیاطی استوک خرید نکنید اگرچه ظاهرا بسیار تمیز و از آن ها تعریف به عمل آورند.

عادت بدی که بعضی از خریداران کالاهای استوک دارند این است که با تبحر و تجربه ایی که دارند اقدام به خرید یک دستگاه استوک واقعی می کنند و از آن آنقدر کار می کشند که چندیدن برابر خرید خود سود کنند. بعد که چرخ به اصطلاح از نفس افتاد آن را به بهانه هایی همچون ” یک چرخ اضافه دارم ” ” میخواهم خیاطی را کنار بگذارم ” کالا را به کاربران ناشی و ناوارد میفروشند. پس توصیه اکید و دوستانه ما به شما هرگز از آشنا و یا همکار به قیمت ناچیز و زیر بازار، چرخ خیاطی استوک خریداری نکنید.

2- چرخ خیاطی استوک را از فروشگاه های معتبر و بزرگ خریداری کنید، یک فروشگاه معتبر دست به فروش یک چرخ خیاطی کارکرده به جای استوک نمی زند چرا که فکر آتیه و اعتبار خود را می کند.

3- با افراد متخصص به خرید کالای استوک بروید زیرا به تازگی تشخیص کالای استوک واقعی و سالم بسیار سخت و کمی دشوار شده است.

اقداماتی مانند: رنگ کردن، بتونه زدن، تعویض قطعات، پولیش، و… بسیار فریب دهنده می باشند و باعث گمراهی مشتریان میگردد.

4- فراموش نکنید چرخ خیاطی های استوک دارای گارانتی واحد و همگانی مانند اجناس آکبند نیستند و هر فروشگاه عرضه کننده خود مسئول خدمات پس از فروش جنس می باشد.

5- از فروشگاهی خرید نمایید که تعمیرگاه و لوازم یدکی چرخ خیاطی های استوک را داشته باشد تا بتواند به تعهد گارانتی خود عمل کند.

6- حتما توجه داشته باشید که هنگام خرید، لوازم جانبی و پدال اصلی همراه دستگاه وجود داشته باشد.


قیمت چرخ خیاطی و سردوز های استوک ژاپنی

زمانی که شما به بازار فروش کالاهای استوک می روید با مبلغ های گوناگونی روبرو می شوید این قضیه در صنف چرخ خیاطی های استوک نیز صدق می کند.

ماشین آلات دوخت استوک به علت درجه بندی های کیفی که دارند قیمت های گوناگونی دارا می باشند.

ظاهری تمیز و بدون لک باعث تفاوت قیمت بین اجناس میگردد همچنین دارا بودن تمامی لوازم در نرخ چرخ خیاطی استوک تاثیر گذار است. امیدواریم مطلب آموزش خرید چرخ خیاطی استوک برای شما مفید واقع شده باشد. با نظرات خود تیم تولید محتوای امیردوخت را یاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *