مقاله

نکات طلایی قبل از خرید چرخ خیاطی

نکات طلایی قبل از خرید چرخ خیاطی

قبل از خرید چرخ خیاطی : امروزه چرخ خیاطی های زیادی از برندهای متفاوت در بازار موجود هستند و همین امر باعث می شود که شما هنگام خرید چرخ خیاطی خیاطی چه صنعتی و چه خانگی سردرگم شوید به همین دلیل تیم تولید محتوای امیردوخت تصمیم گرفت با نوشتن این مقاله به شما کمک کند خریدی خوب و موفقیت آمیز داشته باشید.

چگونه قبل از چرخ خیاطی خانگی مناسب را انتخاب کنیم؟!

چرخ خیاطی های قدیمی در گذشته فقط یک دوخت ساده را انجام می دادند. اما در حال حاضر به این دسته ماشین دوخت ها چرخ خیاطی های همه کاره می گویند. چون علاوه بر دوخت راسته، کوک های زیگزاگ، پس دوزی، ژرسه دوزی، رفو، گلدوزی، جادکمه و… هم انجام می دهند. این تعداد دوخت ها در چرخ خیاطی ها متفاوت می باشد و همین یک عامل تاثیرگذار بر قیمتشان می باشد، در حال حاضر چرخ خیاطی های برندهای ژانومه وکاچیران بسیار پر طرفدار هستند و شما می توانید با توجه به بودجه و سطح نیاز خود برای خرید چرخ خیاطی مناسب اقدام کنید.

مشخص کردن بودجه و سطح نیاز برای خرید چرخ خیاطی خانگی مناسب

بوجه قبل از خرید چرخ خیاطی

قبل از خرید چرخ خیاطی مناسب باید اول از خودتون بپرسید که قصد دارید چقدر هزینه کنید؟!

با جواب دادن به این سوال گزینه های انتخابیتون محدودتر می شوند بعد باید به این نکته توجه کنید که قرار است چه کاری انجام دهید؟!

اگر می خواهید برای تکمیل بودن جهیزیه چرخ خیاطی بخرید و فقط گاهی اوقات ازش استفاده کنید خرید چرخ خیاطی های سِری رز کاچیران و 2020،2030و5000 ژانومه می توانند گزینه های خوبی برای شما باشند.

و اگر تازه حرفه و هنر شیرین خیاطی را شروع کرده اید و یا به دنبال یک چرخ خیاطی قیمت مناسب هستید ماشین دوخت های خانگی 393، 399،1230 شرکت ژانومه و همچنین سری زیگزاگ کاچیران چرخ خیاطی هایی کاربردی برای شما خواهند بود.
اگر خیاط حرفه ای هستید و دارید این مقاله را در مجله امیروخت می خوانید حتما اسم چرخ خیاطی های 802، 801، 672، 680 ژانومه و سری نیولایف کاچیران به گوشتان خورده است چون این چرخ خیاطی ها دقیقا برای شما ساخته شده اند که برای شخصی دوزی، مزون ها و حتی در کارگاه ها برای دوخت جادکمه مورد استفاده قرار می گیرند، اگر کار شما در سبکی هست که به تعداد گلدوزی های بیشتری احتیاج دارید باید برای خرید چرخ خیاطی مدل های 6800، 7000 و 802p برند ژانومه را انتخاب کنید تا دوخت و دوزتان به بهترین شکل ممکن انجام بگیرد.

نکاتی که که باید قبل از خرید چرخ خیاطی صنعتی بدانید!!

با گذشت زمان چرخ خیاطی هایی با ابعاد بزرگ تر و یک کارایی منحصر بفرد ساخته شدند تا عملیات دوخت به صورت حرفه ای و تخصصی انجام گیرد چون هریک از ماشین دوخت های صنعتی برای انجام یک دوخت تخصصی تولید شده اند و در حال حاضر برندهای جک، نان بنگ، زوجی، برادر، زوسان و… چرخ خیاطی های صنعتی را در انواع مختلف به بازار ارائه می دهند که همگی محصولاتی با کیفیت دارند و شما اگر تاکیدی روی یک برند خاص ندارید باید متناسب با موجودی بازار، قیمت و آپشن ها، چرخ مورد نظر را برای خرید انتخاب کنید؛ در ادامه مطلب با انواع چرخ خیاطی های صنعتی آشنا خواهیم شد.

بررسی انواع چرخ خیاطی های راسته دوز صنعتی

راسته دوز

راسته دوزها چرخ هایی هستند که دوختی مستقیم را بر روی پارچه ایجاد می کنند و حضورشان در 99درصد کارگاه های پوشاک و نساجی الزامی می باشد، برای خرید یک راسته دوز صنعتی باید بودجه و هدف کاملا مشخص باشد چون این دست چرخ ها تنوع بسیار بالایی دارند.

راسته دوزهای صنعتی در مرحله اول از نظر نوع دینام به 2 گروه تقسیم می شوند:

  • دینام بزرگ
  • دینام سرخود(سروموتور)

امروزه خرید چرخ خیاطی های دینام بزرگ خیلی پیشنهاد نمی شود زیرا دارای صدا و لرزش بسیار زیادی می باشند و همچنین مصرف برق بالایی دارند اما بالعکس ماشین دوخت های صنعتی سروموتور با کم ترین میزان لرزش و صدا کار می کنند تا این اندازه که شما می توانید در آپارتمان و محیط مسکونی نیز ازشون استفاده کنید؛ همچنین دارای 71 درصد مصرف انرژی کم تری هم هستند یعنی شما موقع خرید چرخ خیاطی راسته دوز دینام سرخود هزینه بیشتری خواهید کرد اما در عوض پول برق کم تری پرداخت می کنید.راسته دوزهای سروموتور بر خلاف دینام بزرگ ها می توانند متناسب با تکنولوژی به کار رفته ویژگی هایی را نیز دارا باشند که در ادامه مقاله نکات خرید قبل از چرخ خیاطی، بررسی خواهیم کرد.
راسته دوزها از نظر عملکرد هم به دو گروه ظریف دوز و ضخیم دوز تقسیم می شوند که شما باید با توجه به نوع پارچه هایی که می دوزید چرخ خیاطی مناسب را برای خرید انتخاب کنید.

کدام راسته دوز صنعتی را بخرم؟! ساده یا کامپیوتری؟

خیلی مهم است که قبل از خرید یک چرخ خیاطی صنعتی راسته دوز از ویژگی ها و آپشن های هریک اطلاع کافی داشته باشید چون این قابلیت ها روی قیمت چرخ ها تاثیر مستقم دارد و همچنین ممکن است وجود این ویژگی ها برای کار شما ضروری باشد بنابراین ادامه مقاله را با دقت مطالعه کنید.

راسته دوزها از نظر تکنولوژی به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. ساده
  2. نیمه کامپیوتری
  3. کامپیوتری

یک راسته دوز صنعتی ساده دارای 2 آپشن تنظیم سرعت دوخت و تنظیم موقعیت سوزن هستند یعنی شما می توانید سرعت ایجاد کوک ها را متناسب با مهارتی که در دوخت پارچه های مختلف دارید تنظیم نمایید و همچنین مشخص کنید که سوزن موقع توقف دستگاه بالا قرار بگیرد یا پایین.

خرید چرخ خیاطی راسته دوز نیمه کامپیوتری بین تولیدی داران خیلی باب هست چون علاوه بر ویژگی های فوق دارای آپشن سرنخ زن اتومات هم هستند مانند A2 برند جک یعنی اپراتور می تواند با حرکت معکوس پدال باعث قطع شدن نخ انتهای کار گردد.

این امر سه مزیت بسیار خوب را به همراه دارد:

  1.  از اتلاف وقت برای استفاده از قیچی سرنخ زن جلوگیری می کند در نتیجه سرعت کار افزایش می یابد.
  2. نخ در کوتاه ترین حالت بُریده می شود بنابراین به مرور زمان باعث کاهش هزینه مصرف نخ می شود.
  3. نیازی نیست وسط کار نخ روی کار را آرایش کند چون نخ در فاصله خیلی کوتاهی قطع شده است.

نکات طلایی قبل از خرید چرخ خیاطی

می رسیم به بررسی راسته دوزهای کامپیوتری که نسب به برند و سال تولید دارای آپشن های متفاوتی هستند که مشخصه بارز همه چرخ خیاطی های کامپیوتری وجود پایه بلندکن خودکار است و هر زمان شما پای خود را از روی پدال بردارید پایه به صورت اتومات در پوزیشن بالا قرار می گیرد و هیچ نیازی به استفاده از زانویی نخواهید داشت، ویژگی های دیگری که یک راسته دوز کامپیوتری می تواند داشته باشد و شما را برای قبل از خرید چرخ خیاطی وسوسه کند شامل موارد زیر می باشد:

  • وایپر نخ
  • قابلیت نمادوزی(برای مزون داران بسیار کاربردی است)
  • شروع آهسته
  • تنظیم هوشمند کارپیش بر
  • دوخت پارامتری
  • شمارشگر بخیه
  • برنامه سرقائمی
  • بست الیکی برای مارک دوزی
  • تنظیم الکترونیکی گام دوخت
  • تنظیم ارتفاع پایه از طریق پنل

راسته دوزهای صنعتی با توجه به مدل و برند دارای قابلیت های بالا هستند. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر مطالب چرخ خیاطی های A7پلاس، d7، A4، A4B را در سایت AMIRDOOKHT مطالعه نمایید.

چگونه چرخ خیاطی سردوز و میاندوز صنعتی مناسب با کارمان بخریم؟!

سردوزهای صنعتی انواع گوناگونی تولید می شوند که قبل از خرید چرخ خیاطی لازم است با آن آشنا شوید:

  1. 3 نخ : برای لبه دوزی و آرایش هر نوع پارچه ای استفاده می شود.
  2. 4 نخ : برای لبه دوزی و درز گرفتن پارچه های استرچ، تریکو و کشی کاربرد دارند.
  3. 5نخ : برای دوخت پارچه های ضخیم مثل جین، کتان و… مورد استفاده قرار می گیرند

شما می توانید متناسب با بودجه ای که دارید سردوز ساده یا کامپیوتری تهیه کنید. که سردوزهای هوشمند نسبت به زیگزال های ساده دارای قابلیت های مانند:

  • پایه بلندکن خودکار
  • نخ قطع کن اتومات
  • دوخت هوشمند

می باشند که در نهایت موجب افزایش راندمان و کیفیت در تولید خواهند شد.

میاندوزهای صنعتی به صورت 5 نخ هستند و شما می توانید نسبت به دوختتان به صورت: 2نخ، 3نخ، 4نخ و 5نخ ازشون استفاده کنید که میاندوزها هم به دو صورت ساده و دیجیتالی ساخته می شوند که یک میاندوز کامپیوتری ویژگی هایی همانند یک سردوز هوشمند را دارا است و اگر شما به تکنولوژی علاقه مند باشید قطعا برای خرید چرخ خیاطی های کامپیوتری و هوشمند اقدام خواهید کرد.

مزایای خرید از سایت امیردوخت و نتیجه گیری کلی

در صنعت دوخت چرخ خیاطی های تخصصی دیگری هم وجود دارد مثل دکمه دوز، مادگی دوز، الیک و… که قیمت های نسبتا بالایی دارند و کارگاه ها با توجه به تولیداتشان این قبیل چرخ خیاطی ها را خریداری می کنند.

شما می توانید تمامی ماشین آلات دوخت و برش را از سایت امیردوخت سفارش دهید تا هر کجای ایران که هستید برایتان ارسال شود.می توانید قبل از خرید از طریق تماس با کارشناسان مجموعه انتخاب و خریدی هوشمند داشته باشید.

امیردوخت با بیش از 25 سال تجربه در زمینه فروش تجهیزات دوخت سعی دارد بیشترین خدمات را به شما مشتریان عزیز ارائه دهد تا تجربه خوشایندی در خرید داشته باشید.

نخبگان طراح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *