آموزش, مقاله

آشنایی با چاپ پلاستیزول

چاپ-زول

بررسی روش های چاپ روی پارچه

امروزه با پیشرفت در صنعت مد و اهمیت پوشاک برای مردم در سراسر دنیا، شاهد لباس های متفاوت و گوناگونی هستیم که برخی دارای طراحی های ساده هستند و برخی دیگر فشن بوده و مدل های ویژه ای دارند، در همین حین چاپ تصویر روی لباس ها نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است که فعالان این حوزه برای انجام چاپ از روش های متفاوتی استفاده می کنند مثل چاپ دیسکو، برداشت، خاویار، پلاستیزول و… که ما در این مطلب بهتریناش یعنی پلاستیزول را بررسی خواهیم نمود.

چاپ پلاستیزول چیست؟!

چاپ پلاستیزول

در حال حاضر یکی از پرکاربردترین و باکیفیت ترین چاپ ها در صنعت پوشاک چاپ پلاستیزول یا به اصطلاح زول می باشد. از این نوع چاپ بیشتر برای تیشرت و لباس بچه گانه استفاده می شود و مزایای بسیار خوبی نسبت به چاپ های دیگر دارد. در چاپ زول از جوهری استفاده می شود که بر پایه نفت است و در آب حل نمی شود. جالب است بدانید که جوهر چاپ پلاستیزول به تاروپود پارچه نفوذ نمی کند و روی سطح آن می ماند. همین موضوع باعث می شود حالت برجسته داشته باشد. همچنین می توان از اکلیل و موارد دیگر نیز استفاده کرد تا چاپی که صورت می گیرد جلوه بیشتری داشته باشد.

آشنایی با مراحل چاپ زول در مجله امیردوخت

چاپ پلاستیزول

برای اجرای چاپ زول بر روی پارچه مراحل مختلفی طی می شود. در وهله اول طرح انتخابی از طریق میزنور برای تهیه شابلون عکس برداری می شود. در قدم بعدی میز شیشه ای را به یک لایه چسب مخصوص آغشته می کنند تا پارچه بر روی میز انجام کار فیکس شود و موقع رنگ کردن جا به جا نشود، حالا وقت علامت گذاری محل قرارگیری شابلون است، بعد از طی مراحلی که ذکر شد باید نسبت به طرح مورد نظر عمل ریختن رنگ روی شابلون را با دقت انجام داد و این نکته را هم بدانید که در چاپ پلاستیزول هیچ محدودیتی در رنگ و طرح وجود ندارد و اگر کار را به یک کارگاه خوب بسپارید می تواند عمل چاپ طرح دلخواه شما را از یک رنگ تا حتی 15 رنگ هم برایتان انجام دهد.

شاید برای شما سوال پیش آمده که رنگ زول چگونه خشک می شود؟ چون می دانید که این نوع رنگ به هیچ وجه به صورت معمولی خشک نمی گردد و احتیاج به پخته شدن دارد که برای اینکار از دستگاه فلش درایر استفاده می شود این دستگاه به صورت اتومات بر روی میز شیشه ای حرکت می کند تا با حرارت 180 درجه سانتی گراد باعث خشک شدن و ماندگاری رنگ بشود، همچنین کارگاه های حرفه ای و باتجربه برای تثبیت دومیه چاپ از دستگاه پرس حرارتی نیز استفاده می کنند تا ماندگاری رنگ به حداعلا برسد در همین حین می توان هنگام پرس کردن، برای براق شدن چاپ از کاغذ ورنی نیز استفاده نمود.

مزایای برتر چاپ پلاستیزول نسبت به چاپ های دیگر

چاپ پلاستیزول

چاپ زول نسبت به چاپ های دیگه که بر پایه آب و اسید هستند مزیت های ویژه ای دارد:

چون جوهر چاپ زول بر پایه نفت می باشد هیچ گاه براثر شستشو از بین نمی رود و ظاهر خود را از دست نمی دهد.

این اطمینان را داشته باشید که ممکن است در طول زمان لباس خراب شود اما چاپ مثل روز اول باقی می ماند.

برای اجرا محدودیتی در طرح و تعداد رنگ وجود ندارد.

پیشنهاد امیردوخت به شما عزیزان در رابطه با چاپ پلاستیزول

مجموعه امیردوخت جهت ارتقا کیفیت محصولات شما همکاری خود را با یکی از بهترین کارگاه ها در زمینه چاپ زول آغاز کرده است که بتوانید با خیال راحت خدمات چاپ طرح های مختلف بر روی انواع پارچه را به ما بسپارید فقط کافیست طرح دلخواهتان را برای ما ارسال کنید تا به صورت رایگان یک نمونه برایتان چاپ گردد و از کیفیت کار مطمئن شوید اگر امیردوخت با همکاری چاپ برتر این کار را برای شما انجام دهد خیالتان از بابت ماندگاری طرح روی پارچه و تفکیک رنگ ها از هم راحت خواهد بود.

در ضمن اگر تهران و کرج تشریف دارید بدانید که یک خدمات ویژه دارید. مجموعه چاپ برتر به صورت رایگان پارچه ها را درب محل از شما تحویل می گیرد و پس از اتمام کار دوباره به شما باز می گرداند. همین دلایل و خدمات است که می گوییم امیردوخت پایان جستجو چون شما دیگر علاوه بر تهیه چرخ خیاطی، اتو، قیچی و… می توانید کار چاپ روی پارچه هایتان را نیز به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *