مقاله

راهنمای خرید چرخ خیاطی برای کارگاه کیف و کفش

چرخ خیاطی برای کارگاه کیف و کفش

چه جوری کارگاه کیف و کفش را تجهیز کنیم؟!

چرخ خیاطی کارگاه کیف و کفش : تولیدی هایی که کیف و کفش تولید می کنند با منسوجات چرمی سر و کار دارند و به یک سری چرخ ها و دستگاه های صنعتی و تخصصی احتیاج دارند تا بتوانند پارچه های ضخیم چرم را به کیف و کفش هایی زیبا تبدیل کنند،نکته مهمی وجود داره اونم اینه که باید حتما تیراژ کار رو در نظر بگیرید تا به تعداد درست چرخ ها و دستگاه ها رو تهیه کنید تا پول و بودجه ای که دارید در جای مناسب خرج شود و بعدا دچار مشکل و سردرگمی نشوید،اگر همه نکات را به خوبی رعایت کنید قطعا یک تجربه خوشایند در فرایند راه اندازی کارگاه خواهید داشت.

بررسی چرخ خیاطی هایی که برای یک کارگاه کیف و کفش مورد نیاز است

در ومرحله اول همه کارگاه های کیف و کفش به چرخ خیاطی راسته دوز از نوع ضخیم دوزش را احتیاج دارند چون پارچه های چرم ضخیم و سنگین هستند و با راسته دوزه معمولی قابل دوخت نیستند که این مدل چرخ هم می تونه کمپلت درشت باشه مثل ماشین دوخت کمپلت درشت 602 برند جک،202برند تیپیکال و هم می تونه راسته ضخیم دوزه 7درجه باشه مانند چرخ خیاطی D4H نان بنگ،250E برند سان استار و… باشد.

کدام چرخ دوپایه برای کارگاه کیف و کفش مناسب است؟

چرخ خیاطی های 2پایه برای دوخت پارچه های ضخیم به کار می روند و به دلیل داشتن 2 پایه هدایت کار زیر سوزن به خوبی انجام می گیرد،این چرخ های صنعتی در انواع دینام بزرگ و دینام سرخود در بازار موجود هستند که با توجه به کم مصرف بودن و همچنین بی صدا عمل کردن بهتر است که از چرخ های دو پایه دینام سرخود یا سروموتور برای تجهیز کارگاه استفاده کنید که این ماشین دوخت ها در انواع ساده،نیمه کامپیوتری و کامپیوتری موجود هستند که باید با توجه به بودجه ای که دارید چرخ مناسب را انتخاب کنید اما یک نکته مهم را در نظر بگیرید:انتخاب چرخ دو پایه 8 درجه نسبت به 12 درجه برای تولیدی کیف و کفش صحیح و کاربردی است مثل TYPICAL-303-D

کدام مدل چرخ صنعتی بطر را بخریم که کارآمد باشد؟

  • اگر قصد دوخت کیف را دارید بطر آسیابی لازم دارید که به دلیل طراحی خاصی که دارد کیف و کوله برای دوخت راحت در آن می چرخند و کوک زده می شوند.
  • اگر کارگاه تولید کفش دارید هم بطر آسیابی برای شما مناسب است هم بطر زوار یعنی می تونید به دلخواه یکی را برای خرید انتخاب کنبد.

دیگر ماشین دوخت های کاربردی برای کارگاه کیف و کفش !!

  1. چرخ دو سوزن دو ماکو : برای دوخت رویه ی کفش باید از چرخ صنعتی دو سوزن دو ماکو استفاده کرد. اگر دقت کرده باشید 2 دوخت موازی که بر روی کفش ها وجود دارد فاصله کمی دارند. بنابراین فاصله 2 سوزن در چرخی که برای انتخاب می کنید باید حداکثر 4 میلی متر باشد. این چرخ ها با قدرت زیادی که دارند منسوجات چرمی را به خوبی می دوزند.
  2. دستگاه لویس : از آنجایی که پارچه های چرم ضخیم هستند به یک دستگاه نیاز است که لبه ی چرم را نازک کند. که نام این دستگاه لویس است. این دستگاه برای هر کارگاهی که با چرم مخصوصا چرم گاوی سر و کار دارند ضروری است.
  3. دستگاه پرس اتمی : برای برش لایه هایی از چرم که در زیر و رویه ی کفش ازشون استفاده می شود از دستگاه پرس اتمی استفاده می کنند.
  4. دستگاه پرس برقی : برای پرچ قسمت بند کفش و یا دکمه های فلزی بر روی کیف از دستگاه های پرچ برقی مانند دستگاه پرس کانماک یا زوجی استفاده می شود.

هیچ نیازی به قیچی برش نیست

کسانی که تولیدی کفش دارند به قیچی برش هیچ نیازی ندارند. بیشتر از تیغه های دستی استفاده می کنند که در قدیم به اسم گزن شناخته می شدند. این گزن ها چرم را لایه لایه می بُریدند امروزه به کاتر مشهور هستند. همچنین در بعضی مواقع باید از قیچی مچی نیز استفاده کرد. اما بُرش پارچه برای کیف به نوع تولید بستگی داره اگه از چرم مصنوعی استفاده می کنید، به قیچی هشت پر یا قیچی عمودبر سایز کوچک مثل 5 اینچ احتیاج دارید.  اگر کوله هایی از جنس برزنت و …را تولید می کنید قیچی عمودبر 10 اینچ برای شما لازم و ضروریست چون تیراژ کار بیشتری دارید.

آشنایی با کارهای خاص

ممکنه بعضی ها بخوان در کارگاه خود یک سری کارهای خاص مثل قسمت پرزی داخل پوتین یا پاپوش رو بدوزند که در این صورت به سردوز هم نیاز دارند تا دوخت مرتب و آرایش شده داشته باشند.

صحبت نهایی

احداث یک تولیدی کار نسبتا سخت و پر استرسی است. برای این که کار شما به بهترین شکل ممکن انجام بگیرد خوبه که یک فرد با تجربه به شما مشورت بدهد. تا انتخاب های درستی داشته باشید. اینگونه می توانید یک تولیدی خوب با تجهیزات کامل را نسبت به بودجه ای که دارید راه اندازی کنید.

مشاوران خِبره مجموعه امیردوخت می توانند شما را در این امر راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *