مقاله

چگونه یک کارگاه مبل سازی راه اندازی کنیم؟

تجهیزات کارگاه مبل

چگونه یک کارگاه مبل سازی راه اندازی کنیم؟

احداث یک کارگاه بزرگ یا کوچک کار آسانی نیست مخصوصا اگر قبلا در این حوضه فعالیت نکرده باشید پس با چشم باز عمل کنید که با شکست مواجه نشوید، اولین قدم خرید دستگاه ها و چرخ خیاطی های مورد نیاز و کاربردی برای تولیدی مبل سازی می باشد که در مرحله اول باید بودجه و حجم کارتان را مشخص کنید تا بتوانید گزینه های مناسب با نیازتان را جهت خرید انتخاب نمایید.

زمانی که شما بودجه را تعیین می کنید گزینه ها محدود می شوند. بنابراین خیلی راحت تر چرخ خیاطی و تجهیزات تولیدی خود را انتخاب می کنید. سعی کنید برای گذر از این مرحله مهم حتما از تجربیات یک کارشناس هم استفاده نمایید. ولی اگر کسی را در این حوضه نمی شناسید اصلا نگران نباشید. چون در این مطلب هر چرخ خیاطی و دستگاهی که برای راه اندازی کارگاه مبل سازی لازم هست را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

چرخ خیاطی کارگاه

بررسی چرخ خیاطی های صنعتی مخصوص کارگاه مبل سازی

اولین و مهم ترین چرخ خیاطی که شما برای کارگاه مبل احتیاج دارید راسته دوز صنعتی است. راسته دوز ها از جهت نوع دوخت به دو دسته ی ظریف دوز و ضخیم دوز تقسیم می شوند. که این چرخ خیاطی های صنعتی از نظر ساختار شیطونک و صفحه کاربر با یکدیگر متفاوت هستند. که برای دوخت رویه ی مبل باید از راسته دوز ضخیم دوز استفاده کنید که توانایی دوخت پارچه های ضخیمی از جنس برزنت،مخمل و… رو داشته باشد، مانند راسته دوز صنعتی NANBANGمدلD4H که ماشین دوختی است حرفه ای با قدرت بالا در اجرای دوخت.

راسته ضخیم دوز کارگاه مبل D4H

کدام یک از چرخ خیاطی های دوپایه برای کارگاه مبل سازی مناسب است؟!

ماشین دوخت های دو پایه با طراحی خاصی تولید شده اند. همانطور که از اسمشان مشخص است دوتا پایه دارند که نحوه کار این 2 پایه به این صورت می باشد:

  • پایه اول ثابت است و کار را نگه می دارد
  • پایه دوم به حرکت روان پارچه کمک می کند

چرخ خیاطی های 2پایه از نظر تکنولوژی به دو دسته

  1. ساده
  2. کامپیوتری

تقسیم می شوند که شما باتوجه به مبلغی که در نظر دارید انتخاب می کنید. چرخ خیاطی ساده بخرید یا کامپیوتری.

دو پایه ها از نظر نوع دوختی که اجرا می کنند به دو گروه

  1. 8 درجه
  2. 12 درجه

تقسیم می گردند یعنی 2پایه های هشت درجه می توانند تا گام دوخت 8 میلی متری را اجرا کند و دوازده درجه ها تا طول کوک 12 میلی متری که بهتر است در حرفه ی مبل سازی از چرخ های دو پایه ی 12 درجه استفاده کنید که علاوه بر دوختی محکم نمای کار زیبایی هم داشته باشد.

دو سوزن دو ماکو دو پایه چرخی مخصوص برای تولیدی کارگاه مبل

اگر قصد احداث کارگاه مبل دارید باید یک چرخ خیاطی صنعتی 2 سوزن 2 ماکو 2 پایه ای رو انتخاب کنید که هم بتواند پارچه رو با نخ های ضخیم بدوزه هم گام دوختش بین 6 تا 12 میلی متر باشد و حتما فاصله 2 سوزن بیشتر از 9 میلی متر باشد،حالا یک سوال پیش میاد که آیا می شود به جای این چرخ خیاطی، ماشین دوخت دو سوزن دو ماکو خرید؟ در جواب باید بگم خیر،چون طول کوک ها در دوخت مبلمان زیاد است و این چرخ جواب گو نیست حتما باید دو پایه نیز باشد تا پارچه به آسانی برای دوخت به حرکت دراورده شود.

قیچی برش مورد نیاز برای کارگاه مبل:

برای بُرش اسفنج های داخل مبل به قیچی عمودبر نیاز دارید تا بتواند اسفنج ها را که لایه های ضخیمی نیز دارند به خوبی و بدون مشکل بُرش دهد،سایز این قیچی ها باید حداقل 10 با 12 اینچ باشد که می توانید انواع قیچی های عمودبر با سایزهای مختلف را از سایت امیردوخت سفارش دهید و راجبشون اطلاعات کسب کنید، در یک کارگاه مبل سازی به قیچی هشت پر نیز نیاز است تا بتوانید پارچه های رو مبلی را ببُرید و برای محصول نهایی آماده کنید.

 قیچی کارگاه مبلقیچی عمود بر 10 اینچ نان بنگ برای کارگاه

چرا نمی توان برای برش پارچه رو مبلی از قیچی عمودبر استفاده کرد؟!

چون در خوش بینانه ترین حالت ممکن یک کارگاه مبل سازی بزرگ توانایی ساخت 2 دست مبل در روز را دارد که قطعا دارای پارچه هایی با جنس و طرح مختلف هستند بنابراین قرار نیست لایه های زیادی از پارچه را برش دهد پس اگر این کار را با عمودبر انجام دهد تیغ قیچی منحرف می شود و پارچه ها خراب می گردند بهترین گزینه برای انجام این کار قیچی هشت پر است تا با طراحی خاصی که دارد تمام زوایای پارچه های چرم،مازراتی و…را به خوبی ببرد.

بررسی ابزار های کمکی برای کارگاه مبل:

  • دستگاه پرس برقی:اگر دیده باشید بر روی بعضی مبل ها دکمه های تزئینی قرار گرفته که از جنس روکش پارچه مبل هستند،برای نصب این دکمه ها و دیگر اکسسوری ها روی مبل و کوسن از دستگاه پرچ برقی استفاده می شود که این دستگاه برخلاف دستگاه پرس های دستی سرعت بسیار بالایی در اجرا دارد.
  • سرکیسه دوز:برای دوخت آستری مبل و کوسنی که از الیاف پر شده است دستگاه سر کیسه دوز مورد استفاده قرار می گیرد،در واقع این آستر لایه ی زیرین پارچه اصلی می باشد.

برای تجهیز کارگاه مبل از کجا خرید کنیم؟

خرید چرخ خیاطی و دستگاه های مختلف برای کارگاه مبل جزء مهم ترین و اصلی ترین مراحل راه اندازی تولیدی می باشد که باید با دقت و درایت انجام گیرد، پس حتما از یک فروشگاه معتبر و مجهز به تمامی دستگاه ها و برند ها خرید را انجام دهید تا بتوانید بهترین راهنمایی را دریافت کنید، شما هرجای ایران که باشید می توانید با کارشناسان زُبده مجموعه امیردوخت ارتباط برقرار کنید و مشاوره قبل از خرید بگیرید.امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *