معرفی و مقایسه, مقاله

معرفی انواع چرخ خیاطی میاندوز و کاربردشان

معرفی انواع چرخ خیاطی میاندوز و کاربردشان

در این مطلب امیردوخت می خواهیم به معرفی انواع چرخ خیاطی میاندوز بپردازیم. چرخ خیاطی صنعتی میاندوز از آن دسته ماشین دوخت های پرکاربرد می باشد که انواع مختلفی دارد. البته که برخی از دوستان هم با کارایی چرخ خیاطی میاندوز آشنایی ندارند. بنابراین در این مطلب به طور مفصل کاربرد و انواع چرخ خیاطی میاندوز را معرفی و مقایسه می کنیم و به طور کامل متوجه خواهید شد که کدام قسمت های لباس با میاندوز دوخته می شود.

کاربرد و کارایی چرخ خیاطی صنعتی میاندوز

یکی از انواع چرخ خیاطی های صنعتی که قصد داریم در این بخش از مجله ی امیردوخت بهش بپردازیم چرخ های میاندوز است. چرخ خیاطی میاندوز همانطور که از اسمش پیداست برای انجام دوخت جهت وصل کردن میانه دو پارچه مورد استفاده قرار می گیرد.

از چرخ خیاطی میاندوز 99 درصد مواقع برای دوخت پارچه های کشی و تریکو استفاده می شود. این چرخ های صنعتی دارای سه سوزن، یک قلاب و یک داس هستند. میاندوز روی پارچه 2 دوخت موازی و زیر پارچه کوک های هفت و هشتی اجرا می کند. قطعا شما تا به حال متوجه این نوع دوخت در تیشرت هایی که دارید شده اید.

کاربرد ها

چرخ خیاطی های میان دوز برای دوخت انواع پارچه های کشی و تریکو مورد استفاده قرار می گیرد. جهت دوخت نما و لبه های مچ و دمپای تیشرت که دوخت نمای قشنگ و محکمی می خواهد مناسب می باشد.

معرفی انواع چرخ خیاطی میاندوز و کاربردشان

معرفی انواع چرخ خیاطی میاندوز و کاربردشان

معرفی انواع چرخ خیاطی میاندوز :

این نوع چرخ خیاطی های صنعتی انواع متعددی دارن و با توجه به نوع دوخت اختصاصیشان به گروه های مختلفی تقسیم می شوند که در این قسمت از مجله امیر دوخت به بررسی سه مدل می پردازیم :

میاندوز صنعتی ساده :

یکی از چرخ خیاطی های صنعتی که هر تولیدی ای بهش نیاز دارد چرخ خیاطی های میاندوز ساده هستند. ویژگی های چرخ خیاطی های میاندوز ساده را با هم بررسی می کنیم:

  1. در دو دسته بندی سرو موتور و دینام بزرگ قرار می گیرند.
  2. قابلیت دوخت با 2 نخ، 3 نخ، 4 نخ و 5 نخ را دارند.
  3. دوخت اصلی که در اکثر لباس ها استفاده می شود این است که روی پارچه دو دوخت موازی و زیر پارچه هفت و هشت اجرا می گردد.

اکثر افراد با میاندوز صنعتی دوخت دو سوزن پهن و باریک می دوزند. انواع نوار دور یقه، آستین و در کل قسمت هایی که نوار لازم است را می توان فقط با نصب یک فولدر بر روی چرخ خیاطی میاندوزبه صورت دوخت دو سوزن نزدیک( باریک) دوخت زد.

از مدل دوسوزن پهن هم برای دوخت دمپای تیشرت، پشت و سر یقه، جاهایی که قراراست لبه پارچه کامل با دوخت پر گردد استفاده می شود.

گاهی اوقات نیز برای ایجاد دوخت های تزئینی که استحکام بالایی دارند از نخ پنجم استفاده خواهیم کرد که زیر و روی کار به صورت هفت و هشت دوخته می شود.

معرفی انواع چرخ خیاطی میاندوز و کاربردشان

معرفی انواع چرخ خیاطی میاندوز و کاربردشان

میاندوز اتوماتیک ( کامپیوتری ) :

قابلیت دوخت متفاوتی از چرخ خیاطی های ساده میاندوز ندارند تنها تفاوتشان دو ویژگی است:

  1. دارای نخ قطع کن: این چرخ خیاطی ها با وجود نخ قطع کن اتوماتیک، وقتی دوخت به پایان برسد  نخ رابه صورت خودکار قطع می کنند.
  2. پایه بلندکن اتوماتیک: بعد از اتمام کار و دوخت یک دور در لباس هایی مثل تی شرت، بدون نیاز به جا به جا کردن سوزن یا چرخاندن توپی، نخ قطع میشود و با بلند شدن پایه کار آزاد می گردد. درواقع هر زمان پاشنه پا را روی پدال فشار دهید نخ قطع شده و همزمان پایه هم بالا می ایستد.

🌟توجه : زمانی که در کنار مدل میان دوز های صنعتی حروف اختصاری {UT} رو مشاهده نمودید. بدانید و آگاه باشید  که میاندوز اتومات(کامپیوتری) است.

تفاوت های میاندوز ساده و اتوماتیک:

  • صرفه جویی و سرعت در دوخت: چرخ خیاطی های میاندوز اتوماتیک به دلیل داشتن سیستم سرنخ زن خودکار از مصرف بی رویه نخ جلوگیری می کنند و در ضمن دیگر نیازی به یک نیرو برای بریدن نخ های اضافی(وسط کار) نیست. به همین دلیل سرعت کار با میاندوزهای اتوماتیک چند برابر میاندوزهای معمولی است.
  • تفاوت قیمت: چرخ خیاطی های میاندوز کامپیوتری بسته به نوع برند، قیمت های متفاوتی دارن به طور مثال اگر قیمت یک میاندوز دینام سرخود ساده 42 میلیون باشد نمونه اتوماتش  78 میلیون است.

 

میاندوز تیغ دار :

این چرخ خیاطی میاندوز جزء نیازهای ضروری خیاطان به حساب نمیاد اما برای تولید کنندگان لباس هایی مثل تی شرت کاربردی است.

چرخ خیاطی میاندوز تیغ داردارای یک تیغ مخصوص می باشد که در طی دوخت لبه ی زائد پارچه را همزمان با دوخت بُرش می دهد. مثلا لبه ی پایین تی شرت و مچ را می برد و آرایش می کند که در نهایت دوخت تمیز و مرتبی را به جای می گذارد.

 

ویژگی ها منحصر به فرد میاندوز تیغ دار:

  1. پارچه صاف و یکدست بریده و دوخته میشود.
  2. یک سیستم مکنده درون چرخ تعبیه شده که پرز ها و لبه های بریده شده ی پارچه رو توی یک کیسه جمع می کند و از کثیف شدن محیط جلوگیری می گردد.
  3. فولدرهای لبه ی دوخت به صورت اتوماتیک به وسیله ی فشار باد و برق باز و بسته می شوند و قابلیت تنظیم شدن به صورت اتومات هم دارند.
  4. میاندوزهای تیغ دار به دو گروه تیغ چپ و تیغ راست تقسیم می شوند. به میاندوز تیغ چپ نواردوز نیز می گویند که بیشتر در گارگاه ها تیشرت کاربرد دارد مثل . میاندوز تیغ راست را کشدوز نیز می نامند که دارای یک سیستم تخصصی برای دوخت انواع کش و نوار می باشد همانند W4-D-05CB جک.اگه قصد خرید میاندوز صنعتی را دارید اما نمی دانید کدام مدل برای شما مناسب است می توانید با کارشناسان مجموعه امیردوخت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان و تخصصی استفاده نمایید. سپس سفارش خود را ثبت نمایید که برایتان ارسال گردد. همچنین می توانید در سایت امیردوخت بخش میاندوز، اطلاعات کامل این چرخ خیاطی های صنعتی را از برندهای مختلف مطالعه نمایید.

    معرفی انواع چرخ خیاطی میاندوز و کاربردشان

    معرفی انواع چرخ خیاطی میاندوز و کاربردشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *