مقاله

نحوه تعویض سوزن راسته دوز صنعتی

تعویض سوزن راسته دوز

نحوه تعویض سوزن راسته دوز صنعتی یکی از دغدغه های خیاطان است. در این مطلب از امیردوخت می خواهیم به آموزش تصویری تعویض میل سوزن چرخ خیاطی صنعتی، تعویض سوزن راسته دوز صنعتی، نحوه کار با شیار سوزن چرخ راسته دوز و به طور کلی نحوه تعویض سوزن چرخ خیاطی صنعتی بپردازیم. انواع چرخ خیاطی راسته دوز در هر کارگاه دوخت و دوز مورد استفاده قرار می گیرند. به همین خاطر آموزش تعویض سوزن این چرخ خیاطی از پرجستجو ترین موضوعات است. نحوه تعویض سوزن چرخ راسته دوز جک هم به همین صورت انجام می شود. در ادامه همراه ما باشید.

چگونه سوزن راسته دوزصنعتی را عوض کنیم؟!

راسته دوزها از آن قبیل چرخ خیاطی ها هستند که در هر کارگاه دوخت و مزونی به چشم می خورند، یکی از مشکلات عمده ای که برای کاربران راسته دوزها چالش ایجاد می کند نحوه تعویض سوزن هست. در زمان شروع خط دوخت پایه راسته دوز بالا باشد یا کشش نخ بیش از حد سفت باشد سوزن می شکند. شما باید آن را عوض کنید.

همچنین لازم است که برای دوخت پارچه های متفاوت از سوزن مناسب استفاده کنید و آن را تعویض نمایید. نحوه صحیح بستن سوزن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

خرید سوزن ژاپنی

جا انداختن سوزن چرخ صنعتی

جا انداختن سوزن چرخ صنعتی نکته ی مهمی است که به شما کمک می کند در ادامه کار با چرخ خیاطی دچار مشکل نشوید. هنگام تعویض سوزن آن را درست نبندید کیفیت دوخت به شدت پایین می آید و موقع کار به دوخت استاندارد و دلخواه نمی رسید چون دوخت روی پارچه جا میفتد و روی پارچه کوک های یکی در میان را مشاهده خواهید نمود.این امر باعث به وجود آمدن یک مشکل اساسی دیگر هم می شود و شما را به دردسر می اندازد، اگر سوزن به روش صحیح بسته نشود در حین دوخت به کمپلت چرخ آسیب می زند یعنی هم از کار باز می مانید هم مجبور به پرداخت هزینه بابت خرید و تعویض کمپلت می گردید، پس باید حتما روش صحیح بستن سوزن راسته دوز را بلد باشید تا هنگام دوخت به مشکل بر نخورید. در ادامه این مقاله مرحله به مرحله را توضیح خواهیم داد.

بررسی مراحل تعویض سوزن راسته دوز

در مرحله اول باید طبق عکس زیر با یک پیچ گوشتی دوسو پیچ روی میل سوزن را شل کنید که سوزن به راحتی خارج شود.

نکات مهم برای گذر از مرحله دوم

در مرحله دوم یک سوزن خوب و باکیفیت متناسب با جنس پارچه ای که قرار است بدوزید انتخاب کنید. در ضمن سعی کنید هیچوقت سوزن چینی نخرید و سوزنی را انتخاب کنید که برند معتبری داشته باشد.

*حالا وقتشه سوزن را با دقت ببندید*

در مرحله آخر نیز باید سوزن را با دقت سرجایش ببندید که لازم است در حین انجام این کار به چند نکته دقت کنید:

گودی سوزن برای تعویض سوزن راسته دوز

  • اول اینکه حتمااااا گودی سوزن سمت راست باشد و قسمت شیار سوزن سمت چپ قرار گیرد.
  • وقتی می‌خواهیم پیچ را ببندیم باید سوزن را با دست نگه داریم تا به سمت راست یا چپ نچرخد.

نکته مهم: برای نخ کردن سوزن یک راسته دوز صنعتی حتما حواستان باشد که نخ را از چپ به راست داخل سوراخ سوزن هدایت فرمایید.

نخ کردن سوزن راسته دوز

کلام آخر امیردوخت برای شما

دانستن همین نکات ریز، بسیار کاربردی است. شما را از هزینه های اضافی و ایجاد مشکل در چرخ خیاطی نجات می‌دهد. تیم تولیدمحتوای امیردوخت ویدئو آموزش تعویض سوزن راسته دوز را نیز برای شما آماده کرده است. می توانید این ویدئو و کلی پست های معرفی و آموزشی دیگر را در پیج اینستاگرام و کانال امیردوخت مشاهده نمایید.

2 نظر در “نحوه تعویض سوزن راسته دوز صنعتی

  1. کرمی گفت:

    باسلام..وقتی میخوام سوزن شکسته راعوض کنم هرکاری میکنم سوزن جدید درجای خود قرار نمیگیره باید حتما تعمیرکار بیاد وسوزن را عوض کند دیگه خسته شدیم ازبس سوزن ژاپنی خریدیم وتعمیرکارباید حتما بیاد عوض کنه چون امکان نداره درجای خودش قراربگیره انگار چیزی جلو راه سوزن هست که جای خودش قرارنمیگیره

    1. زهرا امینی گفت:

      سلام دوست عزیز. این سری که سوزن راسته دوز شکست پیچ سوزن رو باز کنید و با همون سوزن شکسته چنبار در جای سوزن بالا پایین کنید مشکل بر طرف میشه. ممنون از همراهیتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *