مقاله

تفاوت چرخ خیاطی قاب ماکویی و کمپلتی

قاب ماکویی و کمپلت

سیستم ماکو در چرخ خیاطی خانگی چه نقشی دارد؟قاب ماکویی

چرخ خیاطی های خانگی دارای طرفداران زیادی هستند و تقریبا حضورشان در خانه همه خانواده های ایرانی حس می شود، این ماشین دوخت ها به مرور زمان ارتقاء یافته اند به طوری که امروزه شاهد تکنولوژی های پیشرفته ای در این قبیل چرخ خیاطی ها هستیم و موقع خرید سردرگم می شویم، یکی از سوالاتی که هنگام خرید ذهن شما را  مشغول می کند این است که چرخ خیاطی خانگی قاب ماکویی بهتر است یا کمپلتی؟ در این مقاله جهت پاسخگویی به سوال شما، تفاوتشان به طور مفصل بررسی خواهد شد.یکی از اجزایی که در چرخ خیاطی نقش خیلی مهمی را  ایفا می کند سیستم دوخت چرخ است،این مسئله یک پارامتر اساسی تو انتخاب چرخ خیاطی بر اساس نیاز و کاربردی که دارد می باشد.

کمپلتی بهتر است یا قاب ماکویی؟!کمپلتی

به طور کلی تفاوت چرخ خیاطی های کمپلتی با قاب ماکویی در ظرافت،تمیزی و قدرت اجرای دوخت هست که در ادامه مقاله این موضوع را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.چرخ های کمپلتی دوخت حرفه ای تر و زیبا تری دارند اما دسترسی به تنظیمات کمپلت کمی مشکل است البته در عین حال تنظیماتی هم که بر روی آنها اعمال می شود دیر تر و سخت تر به هم می ریزد،در مقابل چرخ خیاطی هایی که سیستم قاب ماکویی دارند دارای دسترسی راحت تری برای تنظیمات،روغن کاری و تمیز کردن ماکو هستند که در نتیجه برای افراد مبتدی مناسب تر می باشند.

بررسی نحوه کار و عملکرد چرخ خیاطی کمپلتی و قاب ماکویی

چرخ خیاطی هایی که از سیستم کمپلتی بهره می برند به صورت تمام دور کار می کنند یعنی نخ سوزن را با یک دور کامل 360 درجه دور نخ ماسوره می اندازند در حالی که ماشین دوخت های قاب ماکویی این عمل را به صورت نیم دور یا همان 180 درجه انجام می دهند البته یک نکته دیگر هم وجود دارد  که قاب ماکویی ها به صورت تمام دور و هم به صورت نیم دور تولید شده اند.

مزیت دوخت تمام دور نسبت به نیم دور چیست؟

مزیت سیستم تمام دور نسبت به نیم دور صدای کم تر،لرزش پایین تر و توانایی بالا در اجرای دوخت های سخت تر مانند گلدوزی و حاشیه دوزی است،چرخ هایی که برای اجرای دوخت های این چنینی طراحی نشده اند دارای قاب ماکوی نیم دور هستند. و استفاده آسان تری دارند،طول عمر سیستم ماکو در چرخ خیاطی های کمپلتی بیشتر است در حالی که اگر مشکلی ایجاد شود به طور مثال اگر نخ گیر کند پروسه خارج کردن آن دارای زحمت بیشتری است و باید حتما نخ را روغن کاری کنیم تا بتواند خارج شود اما اگر قاب ماکویی باشد مشکلات با سرعت بیشتری رفع می گردند.

مقایسه ظاهر کوک ها در ماشین دوخت های کمپلتی و قاب ماکویی

از لحاظ ظاهر دوخت اکثر چرخ خیاطی های کمپلتی و قاب ماکویی نیم دور، توانایی اجرای عرض دوخت تا 5میلی متر را دارند. اما اگر به عرض دوخت بیشتری نیاز دارید باید از چرخ های قاب ماکوی تمام دور استفاده کنید.

دسترسی به ماکو به چه صورت امکان پذیر است؟

چرخ خیاطی های موجود در بازار به دو شکل امکان دسترسی به سیستم ماکو را دارند:از بالا و از پایین چرخ:در کمپلت هایی که از بالا امکان دسترسی وجود دارد.دوخت پارچه های ضخیم و کشی بسیار راحت تر اجرا می شود و در صورت دوخت بدون وجود پارچه امکان گیر کردن سوزن و جمع شدن نخ بسیار کم تر خواهد بود.

چرخ های کمپلتی و قاب ماکویی رایج در بازار:

از میان چرخ خیاطی های خانگی رایج در بازار که کمپلتی هستند می توان به سری نیولایف برند کاچیران اشاره کرد. مثل 1129 و 1139، چرخ هایی مثل 801،802 و 813 از قاب ماکوی تمام دور بهره می برند. و برای ساخت سری یاسمین کاچیران،672 و 393 ژانومه از قاب ماکوی نیم دور استفاده شده است. در این قسمت باید بگم که یک نوع دیگر کمپلت هم وجود دارد که اسمش آسیابی می باشد. و بیشتر در چرخ های صنعتی و خانگی دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشنهاد امیردوخت برای خرید چرخ خیاطی خانگی:

پیشنهاد مجموعه امیردوخت به عنوان بزرگترین فروشگاه ماشین آلات دوخت و نساجی به شما این است:

که اگر تازه وارد حرفه خیاطی شده اید چرخ های قاب ماکویی برایتان مناسب تر هستند. چون کمپلتی ها از لحاظ تعمیرات و سرویس نیاز به تخصص یک تکنسین دارند. ولی برای تنظیمات قاب ماکو با کمی اطلاعات کارتان راه میفتد. در ضمن چرخ های قاب ماکویی خیلی راحت تر تمیز می شوند و اگر نخ گیر کند مشکل به آسانی حل می شود. حالا با دانستن نکاتی که بررسی شد می توانید چرخ خیاطی مناسب خود را انتخاب نمایید. برای خرید نیز می توانید کالای انتخابی خود را از سایت امیردوخت با بهترین قیمت سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *