مقاله, آموزش

چرخ خیاطی های مورد نیاز برای تاسیس کارگاه شلوار جین

چرخ خیاطی کارگاه شلوار جین

برای خرید چرخ خیاطی کارگاه شلوار جین از امیردوخت اقدام کنید! برای تاسیس کارگاه تولیدی شلوار جین دستگاه های تخصصی در دسته ی ملزومات صنعتی مورد نیاز شما قرار می گیرد. در این مطلب از مجله امیردوخت به شما می گوییم که برای یک کارگاه جین چه چرخ خیاطی و دستگاه هایی مورد نیاز قرار می گیرد. البته این تجهیزات برای یک کارگاه تکمیل می باشد شما می توانید برخی از چرخ خیاطی ها را نسبت به کیفیت محصول خود حذف نمایید و یا حتی برای حرفه ای تر بودن دستگاه های تخصصی تر را نیز تهیه کنید که می توانید برای مشاوره با کارشناسان امیردوخت تماس بگیرید.

چرخ خیاطی کارگاه شلوار جین

اگر به عنوان یک کارآفرین قصد راه اندازی کارگاه جین دوزی را دارید باید چرخ خیاطی و دستگاه های مختلفی را تهیه نمایید که هر یک را در این مطلب بررسی خواهیم کرد.

  1. راسته دوز (ضخیم دوز):

با توجه به اینکه جین جزء پارچه های ضخیم محسوب می شود، چرخ خیاطی راسته دوز ضخیم برای کارگاه شما ضروری به حساب می آید. راسته دوزها دو دسته هستند. ظریف دوز و ضخیم دوز که برای پارچه هایی مثل جین و کتان چرخ خیاطی راسته ضخیم دوز مورد استفاده قرار می گیرد. این چرخ ها از نظر کارپیشبر، شیطونک و کمپلت قوی تر از ظریف دوزها می باشند.

  • سردوز سه نخ و پنج نخ:

چرخ خیاطی های سه نخ فقط لبه های پارچه را می دوزند ولی سردوز های 5 نخ برای قسمت هایی که درز گرفته می شود مثل بغل شلوار و یا دوخت آستر جیب مناسب می باشد و شما برای راه اندازی تولید پوشاک جین به زیگزال صنعتی پنج نخ ضخیم دوز احتیاج دارید.

چرخ خیاطی های مورد نیاز برای تاسیس کارگاه شلوار جین

  • چرخ خیاطی سه سوزنه کابویی:

چرخ سه سوزنه ی کابویی با استفاده از سه سوزن و سه قلاب، امکان دوخت سه خط موازی را فراهم می کند به علاوه؛ قابلیت تبدیل به دو سوزن هم دارا می باشد. پر فروش ترین چرخ خیاطی سه سوزنه کابوئی متعلق به برند jack و DADILI می باشد.

  • چرخ خیاطی پل دوز:

این چرخ خیاطی فقط مخصوص دوخت پل شلوار است. دو تیغ در سمت چپ و راست وجود دارد که موقع دوخت، 2 الی 3/5 سانتی متر از اضافه ی پارچه را آرایش می نماید. شما می توانید پل دوز برند جک را برای خرید انتخاب کنید. البته دوخت پل کمر شلوار و مانتو جین با دستگاه الیک نیز امکان پذیر است. اما بدانید که استفاده از پل دوز حرفه ای تر می باشد.

  • چرخ خیاطی کمرکش:

برای دوخت شلوار هایی که کمر کشی دارند به چرخ خیاطی کمرکش نیاز دارید. این چرخ های خیاطی قابلیت دوخت با چهار سوزن مجزا با فاصله های مشخص و قابلیت دوخت پارچه ی ضخیم همراه با پل کمر و زیپ را دارا هستند.

  • دو سوزن دو ماکو:

چرخ خیاطی دو سوزن دوماکو برای دوخت لبه های جیب و فاق شلوار استفاده می شود. این چرخ خیاطی دوعدد سوزن دارد و دو دوخت مجزا، با فاصله و دقیق می دوزد. همچنین زیر و روی دوخت یکسان است. دوسوزن دو ماکوهای برند تیپیکال در بازار محبوب و پر فروش می باشند.

  • چرخ خیاطی تخصصی الیک:

برای دوخت های بسیار ظریف و محکم روی پل کمر و گوشه های جیب شلوار جین از دوخت الیک استفاده می شود. چرخ خیاطی الیک یک دستگاه تخصصی است که نسبت به دیگر چرخ خیاطی های صنعتی قیمت بالاتری دارد. شما می توانید با این چرخ خیاطی انواع الیک گرد، خطی، مربع و… را اجرا نمایید.

چرخ خیاطی های مورد نیاز برای تاسیس کارگاه شلوار جین

  • دستگاه پرس جیب:

برای راحت تر شدن دوخت جیب های پشت شلوار ابتدا لبه های پارچه به اندازه ی یک سانت به سمت داخل تا شده سپس دوخته شود. برای راحت تر شدن و سرعت کار از پرس با قالب های مختلف و اندازه های متفاوت استفاده می گردد. در عین حال که پارچه را شکل می دهد داغش هم می کندکه حالتش را از دست ندهد.

  • مادگی دوز چشمی:

چرخ خیاطی تخصصی مادگی دوز چشمی برای دوخت جادکمه در شلوار جین قابل استفاده است. دوخت متفاوت و در عین حال محکم و ظریفی دارد که انتهای مادگی را به حالت اشک (چشم) در میاورد. مادگی چشمی برند سوپرمی مدل CSM9820-02 دقیقا برای این کار ساخته شده است. اگر بخواهم یک توضیح کلی درمورد مادگی زن بدهم باید بگویم که این چرخ خیاطی تخصصی جادکمه را روی پارچه می دوزد سپس به دوسیله تیغ وسط دوخت را می شکافد که این شکاف محل قرارگیری دکمه می باشد. مادگی دوزها در دو مدل دوخت اجرا می کنند. جادکمه خطی و چشمی. از خطی برا دوخت مانتو، شومیز و… استفاده می شود برای کارگاه جین نیز باید مئل چشمی را انتخاب نمایید.

  • اتو بخار و میزمکش:

اتو کردن بخش مهم کار دوخت و خیاطی است که بعد از دوخت شلوار باید از اتو بخار استفاده کنید.

بعضی از قسمت های شلوار جین مثل دمپا، قاپک و آستر جیب باید اول اتو شود بعد دوخت گردد. که میز وکیوم برای دوخت و شکل دادن این قسمت ها لازم است.

  • جیب دوز:

تقریبا برای همه ی شلوار های جین، جیب دوخته می شود که برای دوخت جیب این چرخ خیاطی تخصصی لازم است.

  • منگنه برقی (دستگاه پرچ):

در شلوار های جین مخصوصا شلوار کودکان و نوجوانان به جای دوخت دکمه های معمولی از دکمه های پرچی (فلزی) استفاده می شود که این دستگاه برای دوخت و نصب این دکمه ها روی شلوار جین استفاده می گردد که هم زمان پارچه را سوراخ کرده و هم قالب را به هم چفت و قفل می کند.

چرخ خیاطی های مورد نیاز برای تاسیس کارگاه شلوار جین

چرخ خیاطی های مورد نیاز برای تاسیس کارگاه شلوار جین

  • سه سوزنه ی تخت برای نمای کار:

از این چرخ خیاطی برای دوخت دو یا سه سوزن به صورت یکنواخت استفاده می شود. بیشتر برای نمای جیب شلوار  از این دستگاه استفاده می گردد که قابلیت دوخت دو سوزن و سه سوزن با فاصله های مختلف رو دارد. چرخ خیاطی سه سوزنه تخت بیشتر برای نمای کار استفاده می شود.

  • چرخ خیاطی گلدوزی صنعتی:

برای گلدوزی طرح گل و مارک روی جیب با نخ های مخالف و رنگ های متنوع باید از چرخ خیاطی گلدوزی استفاده شود. بنابراین اگر می خواهید تولیدات خاص داشته باشید و یا اسم برند خود را بر روی محصولات بدوزید باید چرخ خیاطی گلدوزی تهیه کنید.

تجهیز کارگاه تولیدی کار مهم و دشواری می باشد. امیدواریم با اطلاعاتی که درباره ی دستگاه های ضروری در تولیدی شلوار جین و لباس ورزشی، بهتان دادیم تو این روند به شما کمک کرده باشیم. حتما در قسمت دیدگاه نظرتان را درمورد این مقاله بنویسید. اگر هم سوال دیگری دارید ما پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *