آموزش, مقاله

چگونه کارگاه لباس ورزشی خود را تجهیز کنیم؟

چگونه کارگاه تولید لباس ورزشی خود را تجهیز کنیم؟

برای تجهیز کارگاه لباس ورزشی خود می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان امیردوخت استفاده کنید. در مقاله چگونه کارگاه تولیدی لباس ورزشی خود را تجهیز کنیم به شما می گوییم که برای راه اندازی کارگاه دوخت و لباس به چه چرخ خیاطی و دستگاه های دیگری احتیاج دارید.

در این مقاله به ملزومات صنعتی تولید تیشرت، شرت ورزشی و شلوار اسلش پرداختیم. اگر قصد دارید یک کارگاه تولیدی لباس ورزشی یا تیشرت تاسیس کنید و نمی دانید چه وسایلی نیاز هست یا کارگاه شما به تجهیز و تکمیل شدن احتیاج دارد، این مطلب از مجله ی امیردوخت مناسب شماست.

برای آمادگی جهت تاسیس یک کارگاه تولیدی موفق لباس ورزشی، در اولین قدم باید لیستی از ابزار و دستگاه هایی تهیه کنید که برای تجهیز کارگاه تولیدی به آن ها احتیاج دارید. این موارد شامل خرید انواع راسته دوز و چرخ خیاطی صنعتی است.

چگونه کارگاه تولید لباس ورزشی تاسیس کنیم؟

برای اینکه یک کارگاه تولید کننده ی لباس های ورزشی مجهز داشته باشید علاوه بر مواد اولیه و نیروی انسانی، نیاز به ابزار و دستگاه های صنعتی و تخصصی  دارید تا با قدرت و سرعت بالا، تولید لباس های ورزشی رو آغاز کنید.

انواع دستگاه های صنعتی مورد نیاز برای این کارگاه را برای شما شرح می دهیم.

  • راسته دوز :

یکی از ملزومات هر کارگاهی چرخ خیاطی راسته دوز است که برای دوخت ساده و مستقیم قابل استفاده می باشد. درواقع 99 درصد کارگاه های تولید لباس به راسته دوز احتیاج دارند.

کارشناسان مجله امیر دوخت در مطلبی مجزا به مقایسه انواع راسته دوز های جک و زوجی پرداخته اند که در صورت لزوم می توانید به آن مطلب مراجعه کنید. یعنی اگر می خواهید بدانید راسته دوزهای ساده، نیمه اتومات و اتومات چه تفاوتی با یکدیگر دارند باید به بخش دیگری از قسمت وبلاگ امیردوخت مراجعه کنید یا با کاشناسان مجموعه تماس بگیرید.
  • سردوز سه نخ یا چهار نخ:

به طور کلی سردوز ها برای آرایش لبه های پارچه و دوخت تمیز زیگزال برای تولید لباس ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین می توانید درز های داخلی لباس را با سردوز پاکدوزی کنید و دوخت محکمی اجرا نمایید. لازم به ذکر است بدانید برای دوخت پارچه های کشی و تریکو از سردوز 4 نخ استفاده می گردد.

برای برسی بیشتر در رابطه با انواع سردوز های صنعتی می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

  • میاندوز:

چرخ خیاطی های میاندوز برای دوخت لباس های ورزشی که از جنس تریکو و کشی هستند کاربرد دارد که دوخت نمای زیبا و محکمی به لباس ها می بخشد. از میاندوز برای دوخت میانه لباس استفاده می شود. موقع دوخت نوار بر روی تیشرت و لباس ورزشی نیز باید از میاندوز استفاده کنید. بافت میاندوز به این شکل است که روی پارچه دو خط موازی دوخته می شود و زیر پارچه شاهد کوک های هفت و هشت خواهیم بود.

چگونه کارگاه تولید لباس ورزشی خود را تجهیز کنیم؟

چگونه کارگاه تولید لباس ورزشی خود را تجهیز کنیم؟

  • چرخ خیاطی نواردوز :

برای دوخت نوار های کناره ی شلوار ورزشی و آستین نیاز به یک چرخ خیاطی مجزا دارید که اسم این چرخ خیاطی نواردوز می باشد. البته امکان این را دارید که با نصب فولدر بر روی میاندوز کار نوار دوزی را نیز انجام دهید اما اگر می خواهید همه چی تخصصی و حرفه ای باشد بهتر است یک چرخ خیاطی نواردوز تهیه کنید.

  • چرخ خیاطی دوازده سوزنه:

برای دوخت نوار شلوار ورزشی (سه نواره) و کش های سه و چهار سانتی کمر شلوار از چرخ خیاطی 12 سوزنه استفاده می شود که با یک تا دوازده سوزن با فاصله های مشخص بخیه های موازی و یکسان می دوزد، به علاوه یک دستگاه غلطک پشت چرخ هست که کمک می کند کش با پارچه فیکس شود. پر فروش ترین چرخ حیاطی 12 سوزنه نیز متعلق به برند جک و دادیلی می باشد.

  • چرخ خیاطی سردوز کش دوز:

چرخ خیاطی های کش دوز یکی از انواع سردوز­ها هستند، یک سیستم تنظیم کننده ی کش بالای چرخ دارند که به وسیله ی تسمه تایمی که به خود دستگاه متصل شده است پارچه را به طور منظم می دوزد و اندازه ی کمر شلوار را به صورت استاندارد در اندازه ی یکسان و یکنواخت درمیاورد. (قابلیت استفاده از کش 1 تا 4 سانتی متر). قیمت این چرخ خیاطی کمی بالا می باشد. شما می توانید برای مقرون به صرفه تر بودن یک سردوز صنعتی سه نخ یا چهارنخ تهیه کنید و با نصب دستگاه کشدوز این عمل را انجام دهید. نص این دستگاه بر روی سردوز یک کار تخصصی می باشد و به تکنسین نباز دارد که امیردوخت این کار را برای مشتریان خود به صورت رایگان انجام می دهد.

چگونه کارگاه تولید لباس ورزشی خود را تجهیز کنیم؟

چگونه کارگاه تولید لباس ورزشی خود را تجهیز کنیم؟

  • دستگاه پرچ برقی:

در لباس های ورزشی به جای دکمه های ساده از دکمه های پرچی استفاده می شود که همزمان هم پارچه را سوراخ می کند و هم دکمه را به کار پرس می نماید. این دستگاه ها توانایی پرس 20.000 دکمه در روز را دارا می باشند. مجهز به سنسور هستند تا اگر صورت و دست کاربر جلوی دستگاه باشد، پرس صورت نگیرد. پر فروش ترین دستگاه های پرس برقی برند زوجی و کانماک می باشند.

  • اتو و میز مکش:

اتو کردن از مراحل نهایی دوخت لباس است که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. میز مکش هم یکی از لوازم صنعتیه که بخار اتو رامی گیرد و برعکس اتو های معمولی که بعد از چند ساعت پارچه به حالت اول برمی گردد، به خط اتو ماندگاری بالایی می بخشد. در کل استفاده از میزمکش کیفیت و سرعت اتوکشی را چندین برابر می کند. میزهای مکش با قدرت مکنده ای که دارند علاوه بر جذب بخار، پارچه را نیز به خوبی روی سطح میز صاف نگه می دارند تا اتو کشی به درستی و بی نقص انجام شود. موقع خرید میزمکش دقت کنید موتورش از نوع حلزونی باشد که قدرت و کیفیت بالاتری دارد.

  • دستگاه پرس حرارتی:

معمولا روی لباس های ورزشی برچسب یا مارک چسبانده می شود. برای چسباندن این عکس ها دستگاه پرس حرارتی لازم است که درجه ی حرارت دستگاه بسته به نوع عکس و مارک قابل تنظیم می باشد.

  • چرخ خیاطی صنعتی دکمه و مادگی دوز:

اگر لباس هایی تولید می کنید که نیاز به دکمه و جادکمه دارند این دستگاه برای تولیدی شما مناسب و ضروری می باشد. البته برخی کارگاه های دوخت به جای خرید چرخ خیاطی دکمه دوز و مادگی دوز صنعتی از چرخ خیاطی های ژانومه ژاپنی مثل 672 و 802 استفاده می کنند.

تجهیز کارگاه لباس ورزشی با فروشگاه امیردوخت

امیدواریم که این مقاله برای شما عزیزان مفید و کاربردی بوده باشد. اگر دوست دارید تجهیزات لازم برای تاسیس کارگاه های دوخت دیگر را نیز بدانید حتما در قسمت دیدگاه برای ما بنویسید که مقاله را آماده کنیم.

جهت خرید چرخ خیاطی های مناسب با تولیدی خود میتوانید به فروشگاه امیر دوخت مراجعه کنید و علاوه بر مقایسه انواع چرخ ها با بهترین قیمت از این فروشگاه خرید کنید. همچنین جهت بهره مندی از مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان فروشگاه امیر ارتباط بر قرار کنید تا با راهنمایی های متخصصین این حوزه خریدی اقتصادی و باکیفیت را تجربه کنید.

چگونه کارگاه تولید لباس ورزشی خود را تجهیز کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *